Bebek - Çocuk / Evlenmeden Çocuk Yapmak / Karar Vermek

Benim Bebeğimin Hikâyesi

DSC00603Sevgilimle birkaç senedir birlikteydim. Genellikle ayrı şehirlerde yaşadık. Hamile kaldığım sırada başka yerlerdeki işimizi gücümüzü bırakmış, birlikte yeni bir yere taşınmıştık.

Ailem sevgilimi tanıyordu, ben de onunkileri tanıyordum. Bebekten birkaç sene önce ailelerimizi birbirileriyle de tanıştırdık ve pek güzel anlaştılar, hemen bizi evlendirmek, buna ikna etmek için işbirliğine başladılar. Biz direnince vazgeçtiler. Bir ara, sevgilimin annesi bana, “evlenmeyeceğinizi anladım, birbirinizi sevdiğiniz ve ayrılmayacağınız da belli, istemiyorsanız evlenmeyin ama bari çocuk yapın” demişti. Çok hoşuma gitmişti böyle demesi.

Bende polikistik over sendromu diye birşey var, bir tür yumurtlama bozukluğu, yani çocuğun olması imkansız değil ama kolay da değil diyorlardı. Bir bebeğim olması ihtimalini denemeyi önce ben istedim. Sonra sevgilim de olur dedi. Biz aslında, olursa olsun, ama herhalde olmaz bizim çocuğumuz diye düşünüyorduk. Çocuğumuz olsun olmasın, evlenmeye hiç niyetimiz yoktu. (Neden?*)

Adetim zaten düzensiz olduğu için, aman yine yumurtlayamamışımdır diyordum, fazla gecikme olursa söktürücü ilaç kullan demişti doktor, o ilacı kullanmadan önce ne olur ne olmaz diye yaptığım gebelik testi pozitif çıktı. Sonra, yüzde 50 ihtimalle düşük yaparsın dediler, bir ilaç kullandım bunun için. 28 yaşındayken, Şubat 2011’de sağlıklı bir oğlum oldu. Mutlu mesut büyüyor. Hamile olduğumu öğrenince evlenmem için israr eden başta babam olmak üzere herkes çok memnun bu bebeği doğurduğuma.

Şimdi ben, bebek ve babası birlikte yaşıyoruz. Bebeğimizi babasının nüfusuna kaydettik, onun soyadı daha güzel. Ama velayeti benim üzerimde. Evli olmadığımızı eski tanıdıkların hepsi biliyor. Yeni tanıştığımız insanlar babası için “eşin” dedikleri zaman bazen söylüyorum evli olmadığımı. Ama 4000 nüfuslu, herkesin herkesi tanıdığı bir yerde yaşadığımız için, buradaki herkese söylemiyorum, bazen hiç bozmuyorum “eşin” dedikleri zaman. Galiba ben ne dersem diyeyim, bir kadın bir adamla beraber yaşıyorsa ve bir de bebekleri varsa herkes onları evli kabul ediyor, onların gözünde evli sayılıyorsun.

Bebeğimi doğurduğuma ve evlenmeden doğurduğuma kesinlikle pişman değilim. Bazı sıkıntılar yaşadım, emzirmeyle ilgili, bağımsızlığımı kaybetmekle ilgili, kendime ait bir alan yaratamamakla ilgili sıkıntılar, bir de ekonomik meseleler. Evlenmiş olsaydım bunları yine aynı şekilde yaşardım. Ama şimdi, toplumun ve devletin evlilik meselesiyle insanların kontrol ettiği bu ülkede evlenmeden, istediğim gibi yaşadığım için kendimle gerçekten gurur duyuyorum. İnandığı şeyleri yapabilen bir annesi ve babası olması bence çocuk için de iyi bir şey.

Bu arada şunu da söyleyeyim, ailem evlenmemi çok tercih ederdi ama, evlenmiyorum diye bana eziyet edecek insanlar da değiller. Bir namus cinayetine kurban gitmeyeceğimi hep biliyordum yani. Diyeceksiniz ki senin tuzun kuruymuş zaten. Evet, durumum bir çok insanınkinden daha rahattı. Ama benden çok daha açık ailelerden gelen, daha okumuş, daha zengin ya da işte neyse bir sürü insanın bu adımı atmayı göze alamadığını biliyorum. Bana bir çok insan “aslında biz de evlenmek istemiyorduk ama işte ailelerin gönlü olsun” filan dediler. Eğer sizin için evlenmemek gerçekten mümkünse, ve evlenmeyi gerçekten istemiyorsanız, evlenmeyin o zaman diyorum buradan. Öteki türlüsü bence kolaycılık oluyor. Kendi yaptığım şeyi, evlenmeye mecbur edilen veya evlenmediği için acı çektirilen insanlara ufak bir destek verebilmek adına da daha doğru buluyorum. Ve elbette, eğer sizin aileniz bunu gerçekten kaldıramayacaksa, hatta tehlikeli durumlar olacaksa, sevdiğiniz ve bebeğinizin babası olan kişiyle evlenebileceğiniz halde evlenmemek pek de iyi bir fikir olmayabilir!

Reklamlar

Yorum yazabilirsiniz (kaydolmaya gerek yok)

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s