Doğum / Evlenmeden Çocuk Yapmak / Hamilelik

Nikâhsız Gebelik ve Memuriyet

Bir hukuk sitesinde karşıma, hamile olan bekar bir kadının memuriyet ile ilgili sorusu çıktı.. Hem bekar anneler olarak haklarımızı anlatan cevaplardan dolayı, hem de bu kadının çekincelerini ve kendini nasıl baskı altında hissettiğini gösterdiği için sitede gelişen konuşmanın tamamını aktarıyorum:

(kaynak: türk hukuk sitesi, 23.01.2012)

Nikahsız bir çocuk bekliyorum aynı zaman aday memurum


bekar bir anneyim daha önce hiç evlilik yapmadım 8 aylık hamileyim. aday memurluğum tehlikeye girer mi acaba babası test istiyor babalık testi ama sadece soyadı vereceğini söylüyor. Ben bir aylık yeni atandım. Asaletim onaylanmadan beni memuriyetten çıkarırlar mı yada akibetim ne oılur konuy
Old 23-01-2012, 15:01   #2
yeditepelişehir
Varsayılan

Sayın konuk evlilik dışı çocuk sahibi olmanız çalışma hakkınızı kısıtlayamaz dolayısıyla memuriyete engel bir hal de değildir.
Old 23-01-2012, 16:11   #3
Av. Engin EKİCİ
Varsayılan

Alıntı:
Yazan Konuk
bekar bir anneyim daha önce hiç evlilik yapmadım 8 aylık hamileyim. aday memurluğum tehlikeye girer mi acaba babası test istiyor babalık testi ama sadece soyadı vereceğini söylüyor. Ben bir aylık yeni atandım. Asaletim onaylanmadan beni memuriyetten çıkarırlar mı yada akibetim ne oılur konuy

Sayın Katılımcı;

657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun “ADAYLIK DEVRESİ İÇİNDE GÖREVE SON VERME” başlıklı 56. maddesinde memuriyetle bağdaşmayan hareketler sergileyenlerin memuriyetle ilişkilerinin kesileceği düzenlenmiştir. Evlilik dışı hamilelik, memuriyetle bağdaşmayan bir durum olarak nitelendirilemeyeceği için asaletinizin tasdiki noktasında bir sıkıntıyla karşılaşmamanız gerekir. Memuriyetinize bu nedenle son verilmesi durumunda (böyle bir işlem, kadına açıkça ayrımcılık anlamına gelir) avukat desteği alarak iptale ilişkin idari dava açmanız gerekebilir.

Old 25-01-2012, 00:31   #4
Konuk
Varsayılan

Çok teşekkür ederim Engin Bey. Verdiğiniz bilgi azıcıkta olsa içime su serpti. Ancak çok çaresizim. Doğacak çocuğu işyerime bildirmek zorundamıyım? Doğum sonrası başka bir il de bulunan sosyal hizmetlere (iş yeri ve ailemin bilgisi olmadan) veya bir yakınıma evlatlık vermem mümkün olabilir mi? Bu durumun sorumluluğunu tek başıma yüklenmem mümkün değil. Bulunduğum yer küçük bir yerleşim yeri. İdari amirlerimin bu durumum nedeni ile alenen ceza vereceklerini sanmıyorum, diğer herşey normal olsa dahi (yani hiç bir kabahatim olmasa memuriyetin tüm gerekliliklerini yapsam bile) yine de bir bahane ile asaletimi onaylamayabilirler (bu gizli sebep yüzünden) diye çok çekiniyorum. Hem küçüğün hemde benim yaşantım zorlaşacak? Ne yapmam gerekir. Zamanım çok azaldı ve ne yapacağımı bilmiyorum
Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ediyorum.
Old 25-01-2012, 09:02   #5
kezzy
Varsayılan

Alıntı:
Yazan Konuk
Doğum sonrası başka bir il de bulunan sosyal hizmetlere (iş yeri ve ailemin bilgisi olmadan) veya bir yakınıma evlatlık vermem mümkün olabilir mi?

Sayın Katılımcı;
Sordunuz sorunuza vicdanınız elveriyor ise kim size engel olabilir !? Ancak hatırlatmak gerekir ki evlat edinme kararı olmaksızın ÇOCUĞUNUZUN,başka bir alenin çocuğu olarak kaydedilmesi suçtur.

Old 25-01-2012, 09:10   #6
Av. Engin EKİCİ
Varsayılan

Sayın meslektaşıma katılıyor ve izleyeceğiniz yolların gerek vicdanen gerekse hukuken hesap veremeyeceğiniz tarzda olmamasını öneriyorum.Saygılarımla..

Old 25-01-2012, 09:34   #7
Konuk
Varsayılan

Yanlış anlaşıldımsa çok özür dilerim. Bebeğin geleceği için hukuki olarak evlatlık verebilmem mümkünmü diye sormak istemiştim. Şu an psikolojik danışmanlıkta almaya başlıyorum. Tek başıma üstesindn gelemiyorum. Kimseye söyleyemiyorum. Babalık ve velayet davası açıp herşeyi normal sürecinde ilerletmek istiyorum, bahsettiğim iş konusu nedeniylede çekiniyorum. Sizlere önerileriniz için tşkr ediyorum.
Old 25-01-2012, 10:32   #8
kezzy
Varsayılan

Alıntı:
Yazan Konuk
Yanlış anlaşıldımsa çok özür dilerim. Bebeğin geleceği için hukuki olarak evlatlık verebilmem mümkünmü diye sormak istemiştim. Şu an psikolojik danışmanlıkta almaya başlıyorum. Tek başıma üstesindn gelemiyorum. Kimseye söyleyemiyorum. Babalık ve velayet davası açıp herşeyi normal sürecinde ilerletmek istiyorum, bahsettiğim iş konusu nedeniylede çekiniyorum. Sizlere önerileriniz için tşkr ediyorum.

Evlilik dışı doğan çocuğun velayeti kanun gereği annededir.Ancak baba çocuğunu tanıma beyanı ile kabul etmez ise babalık davası açabilirsiniz.
Açacağınız davalarda kendinizi ve çocuğunuzun hakların en iyi şekilde savunulabilmesi ve hak kaybına uğramamanız için bir avukat ile birlikte hareket etmeniz gerektiğini önemle hatırlatırız.
KAHDEM’e gösterdiğiniz ilgiden dolayı teşekkür ederiz.
Saygılarımızla

Old 25-01-2012, 11:05   #9
Av. Engin EKİCİ
Varsayılan

Alıntı:
Yazan Konuk
Yanlış anlaşıldımsa çok özür dilerim. Bebeğin geleceği için hukuki olarak evlatlık verebilmem mümkünmü diye sormak istemiştim. Şu an psikolojik danışmanlıkta almaya başlıyorum. Tek başıma üstesindn gelemiyorum. Kimseye söyleyemiyorum. Babalık ve velayet davası açıp herşeyi normal sürecinde ilerletmek istiyorum, bahsettiğim iş konusu nedeniylede çekiniyorum. Sizlere önerileriniz için tşkr ediyorum.

Kesinlikle yanlış anlaşılma gibi bir durum söz konusu değil, müsterih olunuz. Kimsenin vicdanını sorgulamak biz hukukçular dahil kimseye düşmez. Karşılaştığınız durum toplumsal anlamda sıkıntı çekmeden atlatabileceğiniz bir durum değil maalesef ve bu bakımdan atacağınız adımların hukuk çerçevesinde olması gerektiğini salık vermeye çalıştık.

Saygılarımla..

7 thoughts on “Nikâhsız Gebelik ve Memuriyet

  1. evlilik dışı 4 aylık hamileyim cocugumun babasıyla görüşemiyoruz cünkü ailesi evlenmemize müsade etmiyor cok kızıyor cok tepki veriyor ama cocugumun babası evlenmek istiyor fakat ailesi onu hep korkutuyor eger evlenirsen analık hakkımı helal etmem diyor babasıda evlatlıktan red ederim diyor kardesleri hakkımda kötü sözler sölüyorlar bu durumda ben bu kişilere dava acabilirmiyim? ve evlilik dısı olarak cocugumun babasından dogum öncesi ve dogum sonrası nafaka alabilirmiyim yani dava acmadan önce bile?

  2. Merhaba Kader,
    karışık ve hüzünlü bir durum… kolay gelsin öncelikle. hukukçu değilim ama bildiklerimi yazayım, babası bebeği kendi nüfusuna, kendi isteğiyle kolaylıkla kaydedebilir. evlenmeseniz bile. bu senin nafaka almanı da sağlar. çünkü kanuna göre erkekler, kendilerinden hamile olan / kendisinden çocuğu olan kadına bakmakla yükümlü… ama “dava açmadan önce bile” demişsin, kanunen öyle bir şey mümkün değildir sanırım. eğer babası çocuğu nüfusuna geçirmek istemezse veya ailesi ona engel olursa, babalık davası açarak yine aynı haklardan yararlanabilirsiniz hem sen hem de bebek. umarım bu tür zorluklarla uğraşmak zorunda kalmazsın. evlenmeseniz bile çocuğu babasının üstüne kaydettirebileceğini, kendi isteğiyle olmazsa babalık davası yoluyla bunu yapabileceğini o ailenin bilmesi işine yarar belki.

    bu arada, “analık hakkını helal etmek” ayrı mevzu ama babasının onu “resmen” evlatlıktan çıkarması mümkün değil. bebeğin babasının ailesinin eğer sana karşı hakaretleri, tehditleri varsa dava açabilirsin ama bildiğim kadarıyla hiçbir şey olmaz o davadan… ben de birine açmıştım öyle bir dava. aylar sonra ilk duruşması görüldü, adam suçlu bulundu, 2 ay hapis cezası verilip ertelendi. tazminat almak için bu davadan sonra tekrar dava açmam gerekiyormuş onu da yapmadım, hakimin kendisi “bişey çıkmaz” dedi.
    sorularına kendi bildiğim kadarıyla cevap vermeye çalıştım. ama daha detaylı hukuki destek için türk hukuk sitesinin kadın hakları birimi kahdem’e yaz bence.
    güzel, huzurlu, keyifli bir hamilelik, kolay bir doğum, sağlıklı ve güzel uyuyan bir bebek diliyorum sana 🙂

  3. evlilik dışı bir ilişki yaşıyorum 2 yıldır,birlikte olduğum kişi evli.birlikte olduğum kişiyle aynı iş yerinde çalışıyoruz.ve memurum.hamile olma ihtimalim çok yüksek hamile kalırsam ne yaparım diye düşünüyorum.kürtaj bana çok uzak bir durum günah boyutundan çok vicdani açıdan yapamam,yaparsam bile hayatım boyunca doğurmayı göze alamadığım (hemde insanlar ne diyecek diye!) çocuğun acısını ve özlemini en derinden yaşarım biliyorum.birlikte olduğum insanı çok seviyorum ömrümü ona adayabilirim,benimle evlenmez, evlenemez ama sahip çıkar çocuğunu az da olsa mutlaka görür biliyorum.başkasıyla evlenip senin çocuğun diye yutturmak da bana göre değil.kısacası eğer hamileysem o çocuğu herşeye rağmen,bütün dünyanın taşa tutacağını da bilsem doğururum,bu hayat benim, o çocuk benim,insanlar dedikodu yapacak diye çocuğumu öldüremem.ama memur oluşum ve güneydoğuda bir ilde oluşum üstelik boşanmanın bile anormal karşılandığı bir yerde evlilik dışı çocukla ben nasıl barınırım ?onu düşünüyorum.3 yıllık memurum asalet sorunum yok.maddi durumum yerinde çocuğuma babası sahip çıkmasa bile bakarım.çevremdeki insanlar aldırmam için baskı yapacak hayatım mahvolacak gerekçesiyle.memurlar için evlilik dışı çocuk doğurmak çok daha zor.ben evliliğe sıcak bakan biride değilim,birlikte olduğum insandan çocuk yapmak benim için ütopya gibi birşey,hamile kalmamak için dikkat ediyoruz ama bir kaç gün önce tam 15.günümde yani yumurtlama dönemimde birlikte olduk ve 15.günüm olduğunu unuttu ve korunmadı.şimdi adet dönemimi bekliyorum ve zaman çok uzun ben hamile olduğumu öğrendiğimde ağlamak,dünyanın başıma yıkılması değil,mutluluktan ağlamak ve o çocuğun hayatımın geri kalanı olmasını istiyorum.bir sorun yok aslında ama hamileysem bu blogda sizlerden destek alacağım.günlerdir kürtaj,evlilik dışı çocuk vs araştırıyorum bu blog tam bana göreymiş hazırlayanlara teşekkürler…keşke insanlar,bu dünyada bir çocuğun canından daha değerli ve önemli hiçbir şeyin olmadığını görseler…dünyada bir şeyi değiştirmek istesem ilk bununla başlardım…

  4. Merhaba Fatoş,

    güzel sözlerin için çok teşekkürler, bunları duymak, senin gibi kararlı kadınlar görmek çok iyi geliyor. hepimizin kadınlar günümüz kutlu olsun.

    çocuk evlilik dışı olmasın diye düzmece evlilik yapma tabii, ama evlilik dışı olduğunu herkesin bilmesi gerekmiyor. sizin ilişkinizi çevrendekiler ne kadar biliyor, adamın başkasıyla evli olduğundan haberdarlar mı? ben kendi durumumda kimseye evlendik filan demediğim halde kimse de bunu sormadı çünkü bizi hep beraber görüyorlardı, nikaha kimse bakmıyor, beraber yaşayanı evli sayıyorlar… ama tabi benim çocukların babası evli de değildi… bir yerlerde ters sözlerle, imalı bakışlarla, basklarla, ayrımcılıkla illa ki karşlaşırsın; onların bu bakış açısının hiç bir şekilde haklı olmadığını bilerek başlıyoruz bence baskılara karşı güçlü durmaya. ki sende o güç var zaten, belli yazdıklarından. sen kaale almayınca, hele ki ailen de arkanda duruyor ve destek oluyorsa, o baskının etkisi de hafifliyor. laf edenlere, duruma göre, ağızlarının payını verebilirsin bazen.
    fakat senin karşı durabildiğin baskıyı, bu kez çocuğuna yönlendirebilirler. benim başıma gelmedi, ama olabiliyor, biliyorsun. bu bakımdan sen kendi durumuna göre, evli olmadığınızı bilen , çocuğu damgalayabilecek çevreden uzaklaşmak vb tedbirler düşünebilirsin… ilerleyen dönemlerde yazışırız yine, test sonucunu bekliyorum 🙂 Umarım dilediğin gibi olur her şey.
    Sevgiler

    Zeynep

  5. teşekkür ederim,destek almak güzel bir duygu insanı daha kararlı ve güçlü kılıyor 🙂 hepimizin kadınlar günü kutlu olsun…baskı altında olmadan sadece kendi özgür irademizle hayatımızı yönlendirdiğimiz bir dünyada kadınca yaşayabilmek dileğiyle…

  6. Kolay gelsin benimde evlilik dışı bir çocuğum vat brn kuruma verdim evlatlik verilmesi için dava acildi yalniz dosya yargitayda evlatlık verildiğinde çocuk nüfusumdan düşer mi ben biriyle evlenecem bi çocuğun nüfusumda gorunmemesi gerekiyor nr yapmaliyim nüfusumdan düşürebilirmiyim

  7. Merhabalar kolay gelsin henuz 1 aylik hamileyim fakat kpss ye girdim ve devlet memuru olacagim atanmayo bekliyorum atandigim takdirde hamile oldugum anlasilirsa ve isten cikarma gobi bir dueum olursa ne yapabilirim evli degilim ve ailemi haberi yok bu yizden cok korkuyorum sizce herhangi bir sikinti olur mu?? Lutfen cevabinizi bekliyorum..

Yorum yazabilirsiniz (kaydolmaya gerek yok)

