Bebek - Çocuk

İlle de Roman olsun!

Küçük oğlum Cemo “kolik” maalesef, çoğu zaman gazı var, kaka yapacağım diye ağlar, pırt yapacağım diye ağlar. Onu rahatlatmak için çok şey deniyoruz, şu ara en iyi gelen şey Roman havaları. Bu kolik bebekler böyle oluyormuş, hareket seviyorlar. Anne karnında duydukları sesleri hatırlatan ritmik sesleri de seviyorlar, hatta Buzuki Orhan kolik bebekler için nefis bir CD hazırlamış, o da çok iyi geliyor (http://www.kolikbebek.net/kolik-cdsi.html) Ben de Cemo’yu uyuturken ninni söylemiyorum, “gümgümgüm-gümgüm-gümgüm, bumbumbum-bumbum-bumbum” diyerek hoplayıp zıplıyorum. Temiz hava iyi gelir diye bebeği balkona çıkarmış böyle tepinirken beni gören olsa ya cadı der ya deli.

Abisi Aliş küçükken sakin, melodili şarkıları, ninnileri severdi, 2011 yazında evimize yakın yokuşsuz bir yolda kucağımda dolaştırarak uyuturdum onu, “Uyku Sokağı”nda Beyaz Geyme Toz Olur’u söyeyip yavaş yavaş yürüyünce mışıl mışıl uyurdu çoğunlukla. Cemo ise sessizlikten ve yavaşlıktan pek hoşlanmıyor. Roman havalarında dans ederek uyutuyoruz onu. Müzik bitince geri uyanıyor bazen. Şimdi 2 yaşında olan Aliş de alıştı bu işe, o da geliyor oynuyor ben Cemo’yu uyutmaya çalışırken. Geçen gece onu yatırmış ninni söylüyordum, “Gale’yi söyle bana” dedi 🙂 (bahsettiği şarkı, Dale, Ahırkapı Roman Orkestrası’ndan dinlemek için tıklayın) Çocuklarım inşallah güzel göbek atan, güzel şarkı söyleyen insanlar olurlar ileride.

 

Yorum yazabilirsiniz (kaydolmaya gerek yok)

