Nüfusa Kayıt - Devletin Kimlik Bunalımı

Annesiyle babası evlenemedi diye çocuk ameliyat olamıyor!

Nüfusa kayıt sisteminin bir takım saçmalıklarından dolayı, bazı insanlar evlenmek isteseler de evlenemiyor. hem annesi hem babası çocuğu kaydetmek istese de sistem izin vermiyor. sonra da çocuğun nüfusta kaydı, kimliği yok diye aşısından ameliyatına, okuluna kadar devletin bütün vatandaşlara sunması gereken hizmetlerin hiçbirini vermiyorlar. Gayet insanlık dışı kanun maddeleri… Bu konuda siteye gelen sorular üzerine benzer haberleri bir araya toplamaya karar verdim.

Aşağıda, annesi başkasıyla evli olduğu için babasının nüfusuna kaydedilemeyen, bu gerekçeyle kimlik de çıkarılamayan bir çocuk haber olmuş (ben burada çocuğun adını *** ile saklıyorum). İğreti “çözümü” yıllar sonra çocuğu biyolojik annesi ve onun resmi eşi üstüne kaydetmekte bulmuşlar. Kendi üzerine kaydedemedi diye çocuğu “ameliyat ettirmek içimden gelmiyor” diyen babada iş yok ama neyse ki öğretmeni insan gibi insanmış…

Öğrencisini ameliyat ettirmek için vasisi oldu

Öğrencisini ameliyat ettirmek için vasisi oldu

*** ve öğretmeni Neriman Çokgör.

 Türkiye / 02/09/2011 Şarköy İlçesi’nde anne ve babasının nikahsız birlikteliklerinden doğan ve 3 yaşındayken üzerine çaydanlık devrilmesi sonucu sağ omuzu ve kolu yanan 12 yaşındaki ***’ya öğretmeni Neriman Çokgör sahip çıktı

Nuri ÇAĞLAR

TEKİRDAĞ – Tekirdağ’ın Şarköy İlçesi’nde inşaat ustası 37 yaşındaki Namık G, 1998 yılında resmi nikahlı eşi Almanya’da çalışan Gülden U ile Çorlu’da tanışıp, ardından da yaşadığı ilçeye getirerek nikahsız yaşamaya başladı. Çiftin bu birlikteliklerinden 1999 yılında verdikleri ikizleri, 2002 yılında da üçüncü çocukları oldu. İkizlerden *** 1.5 yaşındayken, annesinin evde olmadığı bir sırada üzerine çaydanlığın devrilmesi sonucu sağ omuzu ve kolu yanarak yaralandı. Ancak nüfus cüzdanı ve sağlık güvencesi olmayan ***, ameliyat edilemedi.

ANNE EVİ TERK ETTİ

Anne Gülden U, nikahsız yaşadığı Namık G’den olan 3 çocuğundan 3 yaşındaki kızını alarak 2002 yılında evi terk etti. Çocukları *** ve *** ile tek başına kalan inşaat ustası Namık G, bu kez aynı ilçede yaşayan ve yine başka biriyle resmi nikahı bulunan 45 yaşındaki Nurten Ç ile tanışarak aynı evde yaşamaya başladı.

KİMLİKSİZ OKULA BAŞLADILAR

Çocuklar okul çağına gelmesine rağmen kimlikleri olmadığı için okula kayıt edilmedi. Baba Namık G, Milli Eğitim Müdürlüğü’ne başvurarak çocukların kimliksiz okulda eğitim görmelerini istedi. Şarköy Neşe Alten İlköğretim Okulu’na başlayan *** ve ***’nın durumunu öğrenen öğretmenleri Neriman Çokgör, çoçcuklara kimlik çıkartılması ve tedavileri için Başbakanlığa başvurdu. Öğretmen Çokgör’ün girişimleri sonucu geçen Temmuz ayında çocuklar anneleri Gülden U ve onun Almanya’daki resmi nikahlı eşi Yusuf U’nun üzerine kayıt edildi ve kimleri çıkarıldı.
Biyolojik baba Namık G çocuklarla ilgilenmeyince, öğretmen Neriman Çokgör, kendisinin vasi tayin edilmesi için Şarköy Sulh Hukuk Mahkemesi’ne başvurdu. Geçen hafta görülen karar duruşmasına biyolojik baba Namık G, nikahsız yaşadığı Nurten Ç, öğretmen Neriman Çokgör ve 12 yaşındaki *** ile *** yaşındaki Ali katıldı.

’EŞİNİN ALMANYA’DA OLDUĞUNU SONRADAN ÖĞRENDİM’

1998 yılında Gülden U ile tanışarak 4 yıl içerisinde 3 çocuklarının olduğunu anlatan Namık G, birlikte yaşadığı kadın başkasıyla evli olduğu için çocuklara bir türlü kimlik çıkaramadıklarını belirterek şunları söyledi:
“Gülden ile evlenecektik. Ancak kendisi, aslında Almanya’da yaşayan birisiyle evliymiş o yüzden evlenemedik. Almanya’da da çocukları varmış ve bunu bir yıl önce öğrendim. Biz üç yıl birlikte yaşadık. Resmi evliliğimiz olmadığı için de çocuklara kimlik çıkaramadım. Gülden’in ailesi beni ve çocukları istemedi. Çocukları ben aldım ve bu yaşa kadar büyüttüm. Şarköy’de çocuklarım ve resmi nikahlı olmadığım Nurten Ç ile birlikteliğim var. Beraber yaşıyoruz, çocukların annesi Gülden’in nerede olduğunu bilmiyorum. Çocukların hukuki babaları Yusuf U’yu tanımıyorum, görmedim. Çocukların hukuki babası olmadığım için Deniz’i ameliyat ettiremiyorum. İçimden de açıkçası gelmiyor onu ameliyat ettirmek. Çünkü kimlikte başkasının ismi babası olarak görünüyor.”

’YAŞI BÜYÜDÜKÇE AMELİYAT RİSKİ ARTIYOR’

Namık G’nin birlikte yaşadığı Nurten Ç da, 7 yıldır 2 çocuğa da baktığını söyledi. Çocukların okula geç başladığını anlatan Çakır, “Ben kocamdan ayrıldım ama resmen boşanamadım. Boşanamadığım için de Namık’la resmi nikah kıyamadık. Çocuklara nüfus cüzdanı çıkaramadık. *** okula geç başladı. 3’ncü sınıfa gidiyor 4’üncü sınıfa geçti. Aslında 6’ncı sınıfa gitmesi ve 7’ye geçmesi lazım. Geç de olsa nüfus cüzdanı olmadan okula aldılar. Okul sorunu çözüldü ama, ***nın yanmasından dolayı ameliyat sorununu çözemedik. Nüfus cüzdanı olmadığından yeşil kart da çıkartamadık. Doktorlar ’yaşı ilerledikçe ameliyat riski artar’ diyorlar devletten yardım bekliyoruz.”

’POLİS YA DA FUTBOLCU OLMAK İSTİYORUM’

Mahkemede dinlenen *** ise, “Ben kimlikteki Gülden’i tanımıyorum. Şu an bana Nurten anne bakıyor. Kimlikteki babamı da tanımıyorum. Benim *** isminde kız ikizim varmış. Onu da tanımıyorum. Ameliyat olup arkadaşlarım gibi sağlıklı olmak istiyorum büyünce futbolcu ya da polis olacağım” dedi.

*** ve ***’nın ilkokul öğretmeni Neriman Çokgör, özellikle ***’nın ameliyat olması için vasi tayin edilmek istediğini söyledi. Mahkemede bu talebini yineleyen öğretmen Çokgör şunları anlattı:

“Ben çocukların okuduğu okulda öğretmenim, Neşe Alten İlköğretim okulunda görev yaptığımın üçüncü yılı. Birinci yıl geldiğimde ***’yı gördüm, okul müdürüyle görüştüm. Nüfusa kayıtlı olmadığını söylediler. İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’ne gittim. Bana ’biyolojik babanın çocuklarını kabul etmediği, ilgilenmediği ve çocuklarının öz annelerinin ortalıkta olmadığını’ söylediler. Bunun üzerine ben çocukların nüfus kağıtlarının çıkarılması için uğraştım. Anneleri ortada yok, bulamadık. Halen de ulaşamıyoruz. Nerde olduğunu kimse bilmiyor. Bu arada Deniz’i sürekli doktorlara götürüyordum, çocukların nüfus cüzdanları olmadığı gibi sağlık güvencesi de yoktu. Doktorlar çocuğun bir an önce ameliyat olması gerektiğini, son zamanları olduğun belli bir yaştan sonra olamayacağını söylediler. Ben de biran önce nüfus cüzdanları çıksın diye olayı Başbakanlığa taşıdım. Çocukları nüfusa kayıt ettirdim. Cerrahpaşa Tıp Fakültesi’nden randevu aldım. İki doktor ameliyatı üslendi. Bunun içinde çocuğun babasını annesinin izin vermesi gerekiyor. Ancak çocuğun anne ve babası ortada yoktur. Çocuğun biran önce sağlına kavuşması için vasiliğini üslenmem gerekiyor. Ayrıca çocukların yeşil kartlarını da ben çıkardım. Böyle olması bir eğitimci olarak vicdanımı rahatsız ediyor.”

MAHKEME BAŞKANI: SPESİFİK BİR DURUM

Şarköy Sulh Hukuk Mahkemesi Hakimi Hamdiye Okudan, çocukların anne ve babasının üzerine düşen en temel vazifelerden bile kaçındıklarını ifade ederek acilen ameliyat olması gereken ***’nın 2 yıllık vasi haklarını öğretmeni Neriman Çokgör’e verdi. Şarköy Sulh Hukuk Mahkeme Hakimi Hamdiye Okudan kararında şöyle dedi:

“Küçük ***’nin hakkında yapılan ihbar üzerine neticeden davanın reddi gerekmekle, küçük ***’in hakkında ise dosyada ibraz edilen fotoğraflardan anlaşılacağı üzere, acilen ameliyat olması ya da tıbbi müdahale gerektiği göz önüne alındığında, hukuki anne ve babanın nerde olduklarının bilinmediği, çocuklarıyla ilgilenmedikleri annenin çocukları küçük iken evi ve çocukları terk ettiği, zaten evli iken bir başka erkek ile beraberliğinden küçüklerin dünyaya geldiği, çocukların 10 ve 12 yaşlarında oldukları, biyolojik baba olduğunu iddia ettiği ve iddia olunan şahsın da bu zamana dek çocukların nüfusa kayıt ettirmediği, hukuki zeminde babalığını ispat etmek için çaba sarf etmediği görüldü. ***’in küçük iken yanması sonucu beden bir özür oluştuğu, buna müdahale edilebilmesi için de veli ve vasinin izni gerektiği anlaşılmaktır. Hukuki anne ve baba ortaya çıkması, ya da biyolojik baba olduğunu iddia eden şahıs bunu ispatlayana dek 2 yıl boyunca küçük ***’le yakından ilgilendiği anlaşılan Neriman Çokgör vasi olarak tayin olmuştur.”

12 YAŞINDA NUFÜS CÜZDANI OLDU

Üzerine devrilen kaynar su nedeniyle sağ omuzu ve kolu yanan ***, 12 yaşında nüfus cüzdanına sahip oldu. Ulusu, öğretmeni Neriman Çokgör’ün girişimleri sonucu önümüzde ay Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Plastik Cerrahi Servisi’nde ameliyat olacak. (dha)

Radikal, 2 Eylül 2011

2 thoughts on “Annesiyle babası evlenemedi diye çocuk ameliyat olamıyor!

  1. Merhabalar ben farklı bisey sormak istiyorum benim esim vefat etti ben su an imam nikahli bir evlilik yaptım
    Ve bebegim
    Olucak aynı zamanda ölen eşimden maaş alıyorum bu bebek doğduktan sonra bi sıkıntı olur mu ve cocuğu nüfusa kayıt ettirirken ne gibi sorunlar yasarim

    • merhaba merak etme hiçbir sıkıntı yaşamayacaksın. bu durumda çok kadın var. benim bir yakınım 75 yaşnda, 45 yıl önce ölen eşinden hala maaş alıyor, ondan sonraki nikahsız ilişkisinden 3 çocuğu, torunları var. çocuğu nüfusa kaydetmekle ilgili bilgiyi http://evlenmedendogurabilirsin.net/2012/03/13/evlilik-disi-cocugun-nufusa-kaydi/
      bağlantıdan bulabilirsin. çocuğunun nüfus kaydına kendi adını ve babasının adıı yazdırabilirsin, ister kendi soyadını ister babasınn soyadını verebilirsin, skntı yok. çocuk hem senden hem babasından gelen sigorta vb haklarını kullanır ama seni şu konuda uyarmak isterim: bu çopcuğun babası olan imam nikahlı eşinle resmi evlilik yapsan, ortak mallarınız eşit paylaşılır. onun, çocuğunun babası olarak hem çocuğa hem de sana bakma zorunluluğu da var. ama beraber edineceğiniz malları, mesela olursa evi arabayı, sana danışmadan alır satar ve bu konularda hak iddia edemezsin. böyle şeyler yaşamayacağını tahmin ediyorum ama ne olur ne olmaz uyarmak istedim. sevgiler.

Yorum yazabilirsiniz (kaydolmaya gerek yok)

