Çocuk Hakları / Evlenmeden Çocuk Yapmak / Kadın Hakları / Nüfusa Kayıt - Devletin Kimlik Bunalımı

Bekar babaya büyük haksızlık, bebeğe karşı ayrımcılık!

2012.12.11

Siteye geçen gün gelen sorulardan biri ve cevabı:

soner diyor ki:

Merhabalar ben bekar bir erkeğim ama beraber yaşadığım kız arkadaşım evli şimdi bir bebeğimiz olmak üzere inşallah. Nüfuza kaydederken ve hastanede benim üstüme nasıl alabilirim bebeğimizi ??

Zeynep diyor ki:

Soner Bey merhaba,

Benim takip edebildiğim, anlayabildiğim kadarıyla siz, kız arkadaşınız ve bebeğiniz devletin ayrımcı politikalarından biraz çekeceksiniz malesef.

Buna her seferinde çok kızıyorum, ama durum şudur: kız arkadaşınız evli olduğu için, sizin bebeğinizin babası otomatik şekilde onun eşi olarak kaydedilecek! Bunu isterseniz bir nüfus dairesine giderek sorun, kontrol edin. Benim son bildiğim durumda, bebeğin annesi ve siz, bebeğin ikinizin bebeği olduğunu kabul etseniz bile, siz malesef bebeğin babası olarak kayıtlara geçmek için uğraşacaksınız… Önce, bebeğin annesinin kocasının, bebeğin babası olmadığına dair “soybağının reddi” diye bir dava açılması, sonra bebeğin size bağlanması gerekecek.

Bu apaçık bir ayrımcılık örneği tabii ki. Hem de bebeğe karşı ayrımcılık.

Ve tabii ki kadına karşı. Çünkü evlilik dışı ilişkisinden çocuğu olan evli bir adam, çocuğunun babası olarak kaydedilebiliyor. Evli bir kadının evlilik dışı ilişkiden çocuğu olduğunda ise, kadının kocası çocuğun babası olarak görünüyor. Bu size ve sizin gibi tüm babalara da çok büyük bir haksızlık. Bu durumla ilgili olarak Türk Hukuk Sitesi’nin Kadın Hakları Danışma Merkezi‘ne soru yazmıştım daha önce, sorular ve Avukat Habibe Kaynar Yılmaz tarafından verilen cevapları şöyle:

* evli olan, ama başkasından hamile olan bir kadının, çocuğunu gerçek babasının üstüne kaydetmesinin yolu nedir? ille babalık davası açmak gerekiyor mu? anne ve babanın ikisi de çocuğu kabul ediyorsa, çocuğu kendi üzerlerine kaydetmelerinin önünde kanuni engel var mı?

Yasaya göre evlilik ve iddet süresinde doğan çocukların babası eş kabul edilmektedir.Anne bakımından kayıtta sorun yoktur.

Çocuğun babasının eş olmadığı durumda ,evet önce soybağının reddi davası açılmalı,sonra biyolojik baba ile hukuki ilişki kurulmalıdır.

* Böyle bir engel varsa bu hangi kanundan geliyor? Bu kanun anayasanın eşitlik gibi temel ilkelerine uygun mu? (Mesela, evli bir adamın evlilik dışı çocuğu öz babası ve öz annesi üstüne yazılabiliyorken, evli bir kadının evlilik dışı çocuğu aynı şekilde yazılamıyorsa bunda bir adaletsizlik ve bir ayrımcılık yok mu?)

Konu 4721 sayılı Türk Medeni Kanunu 285.maddede Babalık karinesi başlığı ile düzenlenmiştir.

MADDE 285.- Evlilik devam ederken veya evliliğin sona ermesinden başlayarak üçyüz gün içinde doğan çocuğun babası kocadır.

Mevcut düzenleme ve uygulama elbette pek çok soruna yol açmaktadır.

(http://evlenmedendogurabilirsin.net/2013/08/23/bebegin-babasi-annenin-kocasi-degilse/)

Hukuki süreçlere girerseniz eğer, fırsatınız olursa lütfen buraya da yazın, duyuralım, paylaşalım. Ben konunun doğrudan mağduru olmadığım için bu konudaki yasanın değişmesi için bişey yapamıyorum ama siz belki yaparsınız…

Ayrıca, hastanede bebeğin doğum kaydında çok önemli bir şey yapabilirsiniz (dirençle karşılaşmaya hazır olun ve deneyin): doğumdan sonra hastanede bir kağıt doldurulacak, doğum kaydı (benim doğum yaptığım yerde bu kağıt hastaneden çıkış yapılırken alınıyordu). Bu kayıt doldurulurken annenin nüfus kağıdına bakıyorlar ama anne yeni doğum yapmış olduğu için evrak işlerini başkası (siz veya başka bir yakın) yapıyor olacak ve memurlar o kişiye soracaklar “bebeğin baba adı nedir?”. O kağıda kendi adınızı yazdırmaya çalışın. Çok işinize yarayabilir. Annenin nüfus cüzdanında, onun kiminle evli olduğu yazılı değil sonuçta. Benim ilk çocuğumun doğumunda o kağıdı babası aldı ve kendi adını söylemesi yetti (onun kimliğini sormadılar). İkinci bebeğimin işlemlerini erkek kardeşim yaptı, aynı şekilde, bebeğin babasının adını onun söylediği şekilde yazdılar. O hastanedeki memurlara annenin başkasıyla evli olduğunu falan hiç söylemeden, renk vermeden, bebeğinizin doğum belgesine kendi adınızı yazdırabilirsiniz, umarım.

Hukuk ve hukukun yarattığı haksızlıklar bir yana, o bebeğin babası sizsiniz. Bunu da kimse değiştiremez, nereye ne yazarlarsa yazsınlar. Bebeğinizi doya doya sevin, tadını çıkarın… haberlerinizi merakla bekliyorum, kız arkadaşınıza içten selamlar sevgiler, kolay ve sağlıklı bir doğum olur inşallah.

(Aşağıdaki resmi internetin neresinden buldum hatırlamıyorum. Yukarıdaki resim benim oğlum Cemo’nun resmi, 9 günlükken.)

baba bebek

22 thoughts on “Bekar babaya büyük haksızlık, bebeğe karşı ayrımcılık!

  1. sitenizi takip adıyorum zeynep hanım.bu dik duruşunuz takdir ediyorum.fakat her okuduğum yazıda medeni kanuna isyan etmişsiniz.yeni de olsam bir avukat olarak isyan ettiğiniz,yanlış gördüğünüz konular hakkında yazmak istiyorum.aile olabilmek için evlenmek zorunda olduğumuza inanmıyorum evet.bu yüzden de duruşunuza hayranım.yalnız burada haksızlık yapan hukuk düzeni değil,toplum.hukuk düzenimizin hamile kadınla bir problemi yok.babasıyla da yok.tüm bunların dışında zaten bu kanun “en modern” olarak tanımladığımız ülkelerden birinden, yani isviçreden kopyala yapıştır yöntemiyle alınmıştır:)size evli değilsiniz diye ücret ödetmek isteyen hastanenin hiç bir dayanağının olmaması da bu bahsettiğim şeylere bir örnektir.hatta türk medeni kanunun hükümlerine bakarsanız kadını korur.evlilik içinde doğan bir çocuğun babasının koca sayılması neden haksızlık olsun.eğer soybağının reddi gibi bir dava konusu olmasaydı evet o zaman haksızlık olurdu.şimdi siz “hukuk bizi uğraştırıyor,önümüze engel koyuyor.” diye düşünseniz de sizin kadar cesur olmayan veya evlenmek isteyen kadınlar da var.hukuk sadece geneli korumuyor,alternatifleri de olabildiğince düşünmeye çalışıyor.sonuç olarak toplumun baskısı demek hukuk demek değildir.http://www.tbmm.gov.tr/kanunlar/k4721.html buradan türk medeni kanununa ulaşabilirsiniz,soybağı kısmı da 282.maddeden başlamaktadır.sade bir dille yazıldığından eğitimini almadan da anlaşılabilir şekildedir:)

    • Merhaba Öykü Hanım çok teşekkür ederim. Evet gayet anlaşılır şekilde yazılıymış meğerse Medeni Kanun. Biliyor musunuz, siz bu bağlantıyı gönderene kadar bakmak aklıma bile gelmemişti :((
      Kanunun adil olup olmadığını, her insanın içinde biraz varıdr herhalde diye düşündüğüm ham bir adalet / haklılık-haksızlık anlayışıyla değerlendiriyorum. nereden alındığı, o ülke toplumunun değerleri beni pek ilgilendirmiyor. bir şey hatalıysa, bütün dünyada öyle yapılıyor da olsa, düzeltilmesi için çabalamak gerekir bence. bu yasayı hatalı görmemin sebebine gelince, “evlilik içinde doğan bir çocuğun babasının koca sayılması neden haksızlık olsun” demişsiniz ya, gayet basit bir şekilde, bebeğin babası olmayan birisinin, babası sayılması yanlış olduğu için haksızlık bu. bebek, kendi babasının üstüne yazılmamış oluyor, ona haksızlık. gerçek baba, bebeğini kendisine yazdıramıyor, ona da hakszlık. ayrıca kocaya da haksızlık, çocuğun kendisinden olmadığından haberi bile olmayacak belki de. evet, dediğiniz gibi bunu düzeltmek mümkün dava filan açarak. burada “hukuk bizi uğraştırmasın” üşengeçliği içinde değilim. şurada ciddi ve bence anlamsız bri eşitsizlik görüyorum:
      – bekar anne ve bekar baba, kendi bebeklerini kendi üstlerine kaydedebiliyorlar, söylemeleri yetiyor.
      – bekar anne ve evli baba da kendi bebeklerini kendi üstlerine kaydedebiliyorlar, söylemeleri yetiyor.
      – evli anne ve bekar baba (ya da başkasıyla evli babanın) kendi bebeklerini kendi üstlerine kaydedemiyorlar, gerçeği kağıda geçirmek için çeşitli davalar açmaları gerekiyor.
      annenin evli olmasıyla babanın evli olması arasındaki fark bence düpedüz ayrımcılık. ayrıca bebeğin ilk aylarında kritik aşılar ve muayeneler var ve bu süreçte kimlik karışıklıkları başka sorunlara yol açıyor (mesela: kimligi-yok-diye-asilarini-yapmiyorlar/). yeni doğum yapmış annenin de bütün o yorgunluk içinde bunlarla uğraştırılmaması daha insanca olur. hukuktan insanlık beklemek makul bir şey mi bilemiyorum (hatta avukat olarak o konudaki görüşlerinizi yazarsanız sevinirim, bu hukuk olayını cdden anlamaya çalışıyorum).
      Evlenenlere karşı değilim bu arada. Düğünleri de seviyorum 🙂 Evlenmeyenlere karşı çıkanlara, hayatı zorlaştıranlara karşıyım o kadar.
      Siteye yazdığı soruyla bu konuyu açan Soner Bey başka sorular da sormuş bugün, az sonra onları da buraya taşıyıp kendi çapımda cevaplamaya çalışacağım. Taze bir avukat olarak siz de bir bakar mısınız? Benden daha yol gösterici olur söyleyecekleriniz. Teşekkürler şimdiden.

  2. Bu soruları Evlilik Dışı Çocuğun Nüfusa Kaydı başlığı altından taşıyorum:

    soner diyor ki:
    10 Ocak 2014, 20:06

    öncelikle ilgi ve alakanız için çok teşekkür ederim kız arkadaşım boşanma davası acdı inşallah 1 aya kadar boşanmış olur ama 10 aydan once evlenemiyoruz bildiğim kadarıyla ama ben hastanede babası benim diyip doğum kağıdını alcam inşallah nufusdada benim kütüğüme geçip soy adımı vercem fakat ( nufusda evlilik dsı diye birsey yazılıyormu ikimizde bekar olsakda )

    soner diyor ki:
    10 Ocak 2014, 20:12 (Düzenle)

    birde evlenmeden nufusda benim soyadımı vere biliyormuyum 10 ay beklemesek kimlik çıkara biliyormuyum ?? ( sadece bilgilendirmek için boşanmak bile 2500 tl den başlıyormuş 🙂 )

    • Selam Soner Bey,
      evet “iddet müddeti” dolana kadar evlenemiyorsunuz. Nüfusta bebeğin nüfus cüzdanında filan, görünür bir yerde “evlilik dışı” yazmıyor. Ama ben çocuğumu kaydettirirken nüfus memurunun bilgisayar ekranında “doğum türü” başlığının altından “evlilik dışı” diye bir seçenek işaretlediğini gördüm. Bir yerlerde bu kayıt var ama biz şimdiye kadar bu kayıttan kaynaklanan herhangi bir sorun yaşamadık.
      Eşiniz boşandıktan sonra o iddet müddeti denen o süre dolana kadar çocuğunuzu kendi üstünüze kaydedemiyorsunuz sanıyorum, soyadınızı da veremiyorsunuz. Bebek o süre dolmadan doğacağı için otomatik olarak annesinin kocası üstüne, onun soyadıyla kaydedilecektir diye tahmin ediyorum. Ama siteyi okuyan hukukçu, avukat arkadaşlar varsa onlardan bu konuda daha net bilgi vermenizi rica ediyorum.. 10 ay beklemeden bebeğinizin kimliğini çıkartın ki sağlıkla ilgili bi problem yaşarsa hastaneye gidebilsin, aşıları eksik kalmasın. bebek kimliksiz olursa sağlık sistemi de onu tanımıyor, tehlikeli bir durum. daha sonra soybağının reddi davası açıp bebeğin babası olarak kendinizi tasdik ettirdğiniz zaman bebeğin kimliğini değiştirirsiniz. iyi şanslar!

      • Yukarıdaki yorumda verilen linkte medeni kanun var, şimdi şunu okudum:
        2. Kadın için bekleme süresi

        MADDE 132.- Evlilik sona ermişse, kadın, evliliğin sona ermesinden başlayarak üçyüz gün geçmedikçe evlenemez.

        Doğurmakla süre biter.

        Kadının önceki evliliğinden gebe olmadığının anlaşılması veya evliliği sona eren eşlerin yeniden birbiriyle evlenmek istemeleri hâllerinde mahkeme bu süreyi kaldırır.
        ——–
        Bu durumda bebek doğduktan sonra babalık testi vb ile sizden olduğunu göstererek, 10 ay beklemekten kurtulabiliyor olmanız gerek.

  3. merhabalar bıldıgım kadarıyla bosandıkdan 7.8 ay sonra cocuk dogacagı ıcın ben soy adımı veremesemde kendı ustune kızlık soyadına alır kayıt olur “iddet müddeti zamanı dolunca evlenır cocugumuzu uzerıme kaydede bılırım benim düsüncem “iddet müddeti dolmasını beklıyene kadar cocugun kımlıgını cıkarmıcam dogduktan 3.4 ay sonra evlenıp dırek ustume alcam ınsallah .. ama tam kapsamlı bu konuda deneyımlı bırı ne sormak lazım adım adım anlatması lazım bana.

  4. Bademcik ameliyatıyla ilgili bilgi araştırırken nereye geldim.. Ve yazmadan duramadım.. Yeni bir otomobil aldığımızda ne gibi işlemlerden geçiyor.. Noter, plaka, ruhsat trafik vb.. Ve dahi ev arsa aldığımızda da tapu noter vb.. değil mi? Amaç nedir otomobilin veya taşınmazın kendimize ait olduğu belli olsun bütün yetkileri bize ait olsun.. Hatta ve hatta bin ikibin liralık cep telefonu alırken bile garanti belgesini dikkatle imzalatıyoruz, faturada ismimizin olmasına dikkat ediyoruz.. Sonuçta bin liralık telefon işte veya bilgisayar-tablet.. Peki ya doğacak çocuğumuz ? Para ile mi satın alındı ? Bunun geleceği ne olacak ? Hastalandığında kim götürecek doktora ? Okuluyla dersleriyle kim ilgilenecek ? Nikahsız doğan bu çocuk yarın bir gün anne veya babası ölürse veya birbirinden ayrılırsa bu çocuğun bakımını okul giderlerini kim üstlenecek ? Bu durumda çocuk ya tinerci olur veya çocuk esirgeme kurumları ne güne duruyor:))) Türk medeni kanunu adı üstünde işte.. Evlenmeden çocuk doğurup tüm yasalardan tüm imkanlardan yararlanılabilen bir ülke varmıdır Dünya üzerinde.. Kabileler hariç tabiki.. Herneyse ben evliyim türk medeni kanunu sayesinde resmi nikahım ve kendi dini inancıma görede dini nikah akdim var ikide çocuğum var.. Kısacası Türk medeni kanunu ailenin korunması içindir.. Birtakım eksikleri yanlışları tartışılabilir.. Evlenmeden doğum olması, trafik sigortası ve dahi ruhsatı plakası olmayan iki aracın kaza yapması gibi birşey olacaktır.. Bir başka örnek; borsada işlem gören bir firmanın lotlarından almak istiyorum bir anlamda o firmaya ortak oluyorum ama ben imza atmıcam ortak olduğumuz neden başkaları tarafından bilinsin ki.. İstediğim zaman bu lotları alabileyim satıpta paraya çevirebileyim veya ortaklıktan tümüyle ayrılayım…Mümkünmüdür böyle birşey.. İnsanı hayvanlardan ayıran en büyük özelliği düşünebilen akıl yürütebilen doğruyla yanlışı ayırt edebilen bir yaratılışla yaratılmasıdır.. Hayvan dedimde aklıma geldi, artık hayvanlar için belediye başkanlıklarınca kafesler çiftlikler bakımevleri kuruluyor buralarda personeller istihdam ediliyor.. Hayvanlara iğneleri vuruluyor sokakta gezip çiftleşip doğuramasınlar diye.. Bundan amaç nedir ? İnsanın yaşam alanını daha huzurlu hale getirmek yaşam kalitesini yükseltmek değilmidir.. Herkese, resmi nikahlı (dini nikahlı) dünyaya gelen çocuklarımızla beraber neşe huzur içinde nice seneler geçirmemiz dileğimle..

    • Hüseyin bey görüşlerinizi paylaştığınız için teşekkürler. sanırım şunu düşünmedniz, çocuk sahibi olmak her zaman araba almak veya plaka ruhsat çıkarmak gibi planlı programlı ve isteğe bağlı bir durum olmuyor. ve ruhsat alır gibi evlenemiyor herkes,
      evlenmesine izin verilmeyen, baskı altındaki çok sayıda genç insanı düşünün.

      tecavüz sonucu hamile kalan kadınları düşünün, tecavüzcüyle mi nikah kıymaktan yanasınız?

      sevmek, sevişmek, aşık olmak, borsada işlem yapmak gibi kamusal şeyler değil, gayet kişisel ve özel olaylar bunlar. siz aile hayatınızı veya cinselliğinizi mekanik yaşıyor olabilirsiniz, buna karışmıyoruz, siz de lütfen bizim kendi hayatımızı yaşama biçimimize saygı gösterin.

      sevdiği insanla nikah kıymadan birlikte yaşamak isteyen ve ondan çocuğu olan insanlar var. biz sizin nikahlı evliliklerinize gölge düşürmüyor ve tehdit oluşturmuyoruz ama siz bizi suçlu ilan ediyorsunuz. hepimiz aynı dini inanca sahip olmak zorunda değiliz. kimseye zarar vermeyen insanları lütfen aşağılamayın.

      ayrıca, evli olduğu kişi veya ondan olan çocuğu hasta ya da sakat olduğu için veya başka nedenlerle ondan boşanamayan, evliliği kağıt üstünde kalmış insanlar var. eşinden yeni boşanan kadınlar da dahil bir çok insan, aslında devam eden bir evliliği olmadığı halde başkasıyla evlenemiyor. bu sırada sevdiği insanla bebek bekleyenler var, o bebekler de evlilik dışı doğuyor. kısacası, dünyanın bin türlü hali var. siz umarım nikahlı eşinizle ve çocuklarınızla güzel mutlu bir ömür sürersiniz, ama dünyanın başka bir halini yaşayacak olursanız sizi burada bekliyor olacağız.

  5. ben turkıyede bosanmıs olan kadınla evlendım karımın eskı esınden bosandıgı su an nufuslarda 6 ay gozukuyor ben ımam nıkahınlan evlıyım mamelen yok su an az becana geldım ve bı cocugum oldu ben cocugumun kımlıgını alamıyorum cocugun kımlıgı eskı baba sının adına cıkar dıyorlar ama benım esım eskı esınden bosanmıs gorunuyor ve kızlık soy adını kulanıyor su an kımlıkte bekar oldugu belı kımlıgınıde deyıstırdı ben ne yapmam lazım

  6. yanı benım ewledıgım 1yıl 4 gun gozukuyor su an sa esımın bosandıgı tarıh 6 ay gozukuyor verılen sure 300 gun dıyorlar cocuguma kımlık almakta zorlanıyorum ne olucak boyle bılmıyorum cok zor durumdayım

    • yasalar size haksızlık ediyor malesef. çocuğun doğumu, annesinin boşanmasından sonraki 300 gün içinde oldu değil mi? öyle olduysa çocuk annenin eski kocası üstüne kaydedilecek. ondan sonra siz, bebek adına kayyum atanarak “soybağının reddi” davası açılması için mahkemeye başvuracaksınız. kendi çocuğunuzu kendi üzerinize kaydedebilmeniz için mahkeme kararı gerekiyor ne yazık ki.

      bu işlemleri yaptıktan sonra sürecin nasıl işlediğini kendi gözünüzden buraya yazar mısınız? gücünüz olursa, evlilik içinde ve dışında doğan çocuklar arasında ve kadınlarla erkekler arasında ayrımcılık yapan, anayasanın eşitlik ilkesine bu açıdan aykırı olan bu yasanın değişmesi için başvuruda bulunun. yasanın doğrudan mağduru olduğunuz için siz bu başvuruda bulunabiliyorsunuz bildiğim kadarıyla.

      Sitede, hukuk öğrencisi arkadaşların bu konuda açıklamaları da var: http://evlenmedendogurabilirsin.net/2012/03/13/evlilik-disi-cocugun-nufusa-kaydi/#comment-767

      gelişmeleri bize de yazarsanız seviniriz, teşekkürler

      • ben su an esımlen bırlıkte yurt dısındayım benım turkıyye cıkkmam ıcın cocuma kımlık cıkarmak zorundayım ve pasoport olmadan cocu cıkaramıyorum burdan ben ve esım turkıyeye gıdım bu ıslem lerı yapmaya kalkarsam ne kadar zaman surer ve burda cocumu bırakıp cıkmam ztn sole bısey ola bılırmı pekı 300 gunun tatm layana kadar bekledık ten sonra cocuma kımlık cıkarta bılırmıyı ben

        • Malesef, 300 günü tamamlamayı beklemek çözüm değil burada. annenin boşanma tarihi ile çocuğun doğum tarihi arasında geçen süreye bakılıyor. bu süre 300 günden azsa, siz çocuğu nüfusa kaydetmeye 5 sene sonra da gitseniz aynı şey olacak, çocuğu annesinin eski kocası üstüne kaydedecekler. isterseniz başkayerlerden teyit ettirin çünkü ben hukukçu değilim ama bildiğim bu. sonuçta annenin boşanma tarihi de belli, çocuğun doğum tarihi de belli, o tarihler arasında geçen süre 300 günden azsa devlet nuh diyecek peygamber demeyecek.

          fakat şunu hatırlatayım: çocuğu nüfusa hiç kaydettiremezsiniz diye bir şey yok. nüfusa kaydedersiniz ama annesi ve annesinin eski kocasının çocuğu gibi görünür. bu şekilde pasaport da alıp türkiyeye girersiniz (annesi çocuğun yanında olduğu sürece).

          zaten, soybağının reddi davası açmak için de aynı şeyi yapmak zorunda kalacaksınız, yani siz önce bu bebeğe, ne yazık ki kendi adınızla değil de otomatk olarak annesinin eski kocasının adıyla kimlik çıkaracaksınız, sonra o yanlış bilginin düzeltilmesi için çocuk adına dava açılacak.

          çocuğun aşıları ve sağlığı bakımından, kimliğini , babası başkası görünse de bir an önce çıkarın derim ben. başına bir kaza gelirse kimliksiz diye hastane de bakmayabilir çünkü.

          bu konuda, sizin olduğunuz yerdeki türkiye elçiliğiyle de görüşün isterseniz.

      • anee sının anesını nın uzerıne cıkara bılırmıyım kımlık onasıl olucak benım hanımn babası olu su an benım anemın adına alma ıhtımalım varmı pekı

        • bu yöntemleri deneme. bunlar sahtecilik sayılabilir mahkemede. iş iyice içinden çıkılmaz oalcak. baba adı zaten yanlış olacak, bari anne adı doğru olsun çocuğun. (zaten doğumbelgesi isterler kayıtta, muhtemelen. kendi annen adına öyle bir belge ayarlayamazsın herhalde)

          kimlik çıakrtmak için yurtdışında nereye gidilir bilmiyorum, anne, doğum belgesiyle beraber elçiliğe gidip doğum yaptığını çocuğu kaydetmek istediğini söyleyecek. o kayıt otomatilk olarak anne ve eski kocası üstüne yapılacak (keşke bir aksilik olsa da baba adına kendi adını yazdırabilsen).

  7. benım esım azerbeycanda evde dogum etı ben esımle bırlıkte cocuksuz turkıyeye cıkıp kımlık cıkartıp azerbeycana gerı dnucem ve o kımlıkle pasoporta basvuru yapıp pasport cıkartıcam ve cocugumu bu sekılde dısara cıkara bılırmıyım

    • ben bebeği başkasının adına kaydetmenizi hiç tavsiye etmedim, dikkatli okuyun, açık yazmaya çalışıyorum.

      bebeğin kendi kimliği olacak, ve annesi de yanında olacak yurtdışına çıkış için. benim bildiğim, bir bebeği annesi veya babası yanında olmadan veya seyahat etmesi için anne-babanın özel izni olmadan yurtdışına çıkaramazsın. yani azerbaycandan türkşyeye gelirken bebek, annesinin yanında olacak ve bebeğin kendi kimliği de olacak. kimliği azerbaycanda çıkartmanız lazım, kimlik çıkartmadan bebekle resmi işlem yapamazsın. yurtdışına seyahat resmi işlemdir.

      ayrıca yeni doğmuş bebeği başka ülkede bırakıp annesiyle beraber türkiyeye gitmek bence çok kötü bir fikir. bebeği annenin yanından ayırma. kimlik çıkarmak için annenin türkiyeye gelmesine gerek yok. bebeğin kimliğini çıkarmak için azerbaycandaki türjkşye elçiliğine başvuru yapın. sorularınızı onlar daha doğru cevaplar.

      ayrıca şuna da dikkat et lütfen: ben burada kimsenin sorusuna cevap vermek zorunda değilim, istediğim için, destek olmak için bildiğim kadarıyla cevap vermeye çalışıyorum. bu benim kişisel sitem. ben de sizin gibi evlenmeden çocuk yapmış bir insanım o kadar. sorularınızı anında görüp cevap vermemi bekleme. açık cevap istiyorsan sorunu açık yaz ve dediklerimi dinlemeyeceksen bana sorma.

  8. Merhaba bende bir süre önce esimden ayrıldım ve iddet süresi henüz dolmadı .şuanda hamileyim .benim sorum şu bebeğin babası eski eşim değil ,soybağının reddi davası açtığımda eski esimdende dna testi yada vb bir test yapılırmı kendisininde onayı istenirmi ?

    • merhaba Adı Yok,

      sorunun cevabını tam olarak bilmiyorum. Bunu kadınlara hukuki destek merkezine (kahdem) sorabilirsin (sağda bağlantısı var). bildiklerim, babalık davasını ya eski kocan açabiliyor, ya da bebeğin adına kayyum atanıyor. eski koca açmayacağına göre kayyumlu davada, eski kocana bildirim yapmadan öz babadan alınacak örnekle davanın görülmesini talep edebilirsin, gayet makul bir talep olur ama mahkemeler ne der, bu konuda mevzuat nasıldır, onu baro kadın hakları merkezi veya internetten soru sorabildiğin, demin bahsettiğim kahdem’e danışmalısın.

      bebeğin doğum tarihini hesapla. sen iddet müddeti dolmadan hamile kaldıysan bile, bebeğin doğum tarihi o sürenin dolmasından sonrasına denk geliyorsa sorunun kalmayacak zaten.

Yorum yazabilirsiniz (kaydolmaya gerek yok)

