Çocuk Hakları / Evlenmeden Çocuk Yapmak / Karar Vermek

Çocuğum sıkıntı çeker mi? “Kendin olarak kalabilmek takdire değer…”

asmalı konak1mu6

Siteye Birsen Hanım tarafından yazılan yorumu yazı olarak paylaşıyorum:

2000 yılında sevdiğim adamla çocuk yapmaya karar verdik. Lakin ikimiz de halimizden memnun oluşumuz ve evlilik fikrine sıcak bakmayışımızdan dolayı nikah yapmayı düşünmedik bile. Babasının soyadı ile de nüfusa kaydını yaptırdık. Okul çağına geldiğinde de şehirde yaşamadığımızdan dolayı mıdır bilmiyorum hiçbir sorunla karşılaşmadık. Oğlumuzla, aklı ermeye başladığı andan itibaren bu konuyu merak ettiği kadar konuştuk. Kendisi de bu konuya bakış açımızı gayet doğal karşıladı ve sınıf arkadaşlarıyla da hiçbir sorun yaşamadı.

Yalnız, birgün sınıf öğretmeni anne ve babanın evlilik fotoğraflarını istemiş tüm sınıftan. Bunu haftalar sonra oğlumdan öğrendim. Sanıyorum bizi ve kendini üzmemek adına duymazdan geldi bu ödevi. Ne hissettin diye sorduğumda (öğretmenin düşüncesizliğine olan kızgınlığım tarifsiz tabi bu arada) ” bir tek ben götüremedim çünkü siz evli değilsiniz” dedi… Sonuç olarak sık karşılaşılan bir model olmadığımızı biliyorum ama bir öğretmen vasfına sahip bir insanın daha ayrıntılı düşünmesini beklerdim.

Neyseki çocuğumuz hayata bakış tarzımızı içselleştirebilen ve anlayan bir çocuk. Bu arada evlilik fotoğrafı götüremeyen tek çocuk olsa da elinde binlerce liralık android telefonu olmayan da tek çocuk sınıfta (yokluktan değil)… Bu yazdığım, olası düşüncesizliklere karşı hazırlıklı olma adına yazılmış bir uyarı yazısıdır. Çünkü çocuklarımız her şeyden değerli, ona öğretmeye çalıştığımız ana fikir ise; düzene karşı durmak zordur ama, kendin olarak kalmayı becerebilmek takdire değer. Sayfanız için tebrikler ve teşekkürler :)

(Eğitim sistemi iğnelerle dolu. Annesini kaybetmiş çocukları düşünmeden her sene anneler gününü kutlarlar okulda. Anne babanın düğün fotoğrafını isterken de, annesi babası ayrı olanı, evlenmemiş olanı, düğün yapamamış olanı, yangında depremde göçte herşeyini kaybedeni akıllarına getirecek değiller tabii… iğnelere dikenlere rağmen, ana fikriniz harikaymış, “düzene karşı durmak zordur ama, kendin olarak kalmayı becerebilmek takdire değer.”

Aşağıda soldaki fotoğrafta Çolpan İlhan’la Sadri Alışık evleniyor, sağdakini “anne babanızın ilginç düğün resmini yollayın ödül kazanın” diyen greenbridge.com diye bir siteden buldum. Kapak fotoğrafımız Asmalı Konak dizisinden, Bahar’la Seymen evleniyor…)

colphan_ilhan_sadri_alisik_dugungreenbrideguide.com

Yorum yazabilirsiniz (kaydolmaya gerek yok)

