Evlenmeden Çocuk Yapmak

Sorular ve yorumlar için mesaj panosu

panocolour-from-around-the-world-all-collected-on-my-pinboard

Merhaba,

Siteye çok sayıda soru ve dertleşme mesajları geliyor, özellikle de evlilik dışı bebek bekleyenlerden. Bazı yazıların altında yorumlar yol oldu gidiyor (destek mesajlarına çok teşekkürler!)

Yorumlarımız için burayı pano olarak kullanalım mı ne dersiniz? Benzer konular ayrı ayrı yazılar altında dağılmamış olur hem… Buraya ve sitede başka yerlere yazılan soruları cevaplamaya çalışacağım, siz de yorum yazarak cevaplayabilirsiniz. Eğer çocuğunuzu nüfusa nasıl kaydedeceğinizi merak ediyorsanız, buraya soru yazmadan önce şu yazıyı okursanız bazı sorularınız cevaplanmış olur belki: Evlilik Dışı Çocuğun Nüfusa Kaydı

Burada da çeşitli durumlar hakkında daha geniş bilgi var (Türk Hukuk Sitesi Kadın Hakları Destek Merkezi’ne sorduğum soruların cevapları): Bebeğin Babası, Annenin Kocası Değilse

Sorularınızı, yorumlarınızı, her türlü görüşünüzü buraya yazabilirsiniz (yalnız, evlenmeden çocuk yapanlara iyi gözle bakmayanlardan ricam, yargılamadan önce anlamaya çalışmanız ve yorum yazmadan önce sitede biraz daha dolanmanız.) Siteye soru / yorum gönderirken adınızı, mail adresinizi sistem soruyor ama bu alanları doldurmanıza gerek yok, adınızı yazmadan da yorum gönderebiliyorsunuz.

lale-restoran_mesaj-panosu(Yukarıdaki resmi gördümduydumbiliyorum blogundandan aldım, kapak fotoğrafı ise Erin Hill blogundan)

,

Reklamlar

116 thoughts on “Sorular ve yorumlar için mesaj panosu

  1. Merhaba sizi takdir ediyorum olmaması gereken bazı sorunlar için insanlara yardım ediyorsunuz. Bir yandan da çocuk sahibi olmanın gerektirdikleri, sorumlulukları ile ilgili detaylı bir yazı yazmanızı da tavsiye ederim.

    • Teşekkür ederim Erhan Bey. Çocuk sahibi olmak için gereken asıl şey bence o çocuğu sevmek, hayatında ona bir yer açabilmek. Mükemmel anne (ve baba) olmak için kasmak bence hem çocuğa hem anneye eziyet oluyor… bir ara yazmak istiyorum bu konuda. bakalım ne zaman kısmet olacak… sizin de söylemek istedikleriniz varsa yayınlayabiliriz burada.

  2. Evlilik dışı çocuğun nüfusa kaydı yazısına yapılan yorumu buraya taşıyorum:

    meltem dedi ki:
    21 Ocak 2014, 18:05

    Eşim yenı bebek ıstemıyor.Tup bebekle bebek doğurursam(sperm donasyonu)yıne de esımın uzerıne gorunecekse,çocuk 18 yasına gelınce davayı kendi mı acacak?Annesinin soyadını 18 yaşını beklemeden alamaz mı?Okulda sorun olmasın dıye,en azından lıse bıtene dek baba soyadında kalması ıyı bır sey aslında ama baba bebek ıstemıyorsa,doğurmak ısteyen anne ne yapsın?

    Valla neresinden başlasam bilemedim… öncelikle türkiyede sperm bankası yok (kıbrısta ve yurt dışında başka yerlerde var, bilmiyorum niyetiniz böyle bir şey mi…). eşiniz kendi çocuğu olmasını istemiyorsa, siz gidip sperm bankasından hamile kaldığınızda ne diyecek? evli olduğunuz için bebek eşinizin çocuğu olarak geçiyor otomatik olarak fakat soybağının reddi davası açılıp onu annenin eşinin üstünden alıp, gerçek babanın üstüne kaydetmek mümkün. bu durumda siz bebeği kendi nüfusunuza kaydedebilirsiniz (sperm bankasında verici babanın üstüne kaydedilmiyor çocuklar). eşiniz de sizin bebeğiniz için “bu benim çocuğum değil” diye soybağı reddi davası açabilir, bu ne hissettirecek size?

    ortada henüz bir bebek yokken konuşmak daha kolay, teknik açıdan bir sürü şey yapabilirsiniz ama bence insani açıdan bakarsak bu kadar karmaşık bir işe girişmeyin. çocuk meselesi çok temel bir mesele, çocuk isteyip istememe konusunda anlaşamadıkları için ayrılan çok insan var biliyorsunuz. eşi bebek istemezken, doğurmak isteyen anne ne yapsın diye bana soruyorsanız, bu kadar temel bir konuda anlaşamadığınız bir adamdan ayrılın derim. adamı kandırmaktan ya da istemediği bir şeye zorlamaktan daha iyi olur. onun da sizi istemediğiniz bir şeye zorlamasından (çocuk doğurmamak) kaçınmış olursunuz. çocuk istemeyen bir adamla evli kalıp sperm bankasından çocuk yapmayı düşünmek yerine, çocuğu olmasını isteyen başka bir adamla çocuk yapmak bence daha net bir tutum.

    Güzin abla kesilmek istemiyorum ama hayat ne kadar sadeyse o kadar rahat oluyor. çocuklarınızın sorularını cevaplarken hayal edin kendinizi. hangi durumu ne zaman ortaya çıkacak, çocuğuma neyi nasıl ne zaman açıklarım gibi kaygılarınız yoksa, bu sorulara sizi sıkmayan cevaplar verebiliyorsanız, soyadıymış, nikahmış, teferrüat bence.

  3. Oncelikle sizi tebrik ediyorum.saatlerdir yazilarnzi okuyorm.ekim ayinda sadeve kagit uzerinde evllgm olan esimden resmi kesin kararla bosandim.ancak bu donem icinde sevdigim adamdan hamile kaldim.suanda 22haftalik hamileyim.bi kiz bebegimiz olucak.bosandktan hemen snra nikah icin basvuru yaptik ancak iddet suresi diye bisey varms hamileysen yeniden baskasyla resmi olarak evlenemiyomussun.koluma bi damga vurup beni hastnye gonderdiler.gebelik testi icin.niye gdcektim ki oraya.ben zaten sonucu biliyodum
    gitmedim nitekim.dugunumuzu yaptik imam nikahli yasyorz suanda.ama bunu sadece ben ve esim biliyoruz.cnki okdr eminizki duyuldgnda buyuk sorunlar cikicak.bi problem olmazsa mayisda bebegmzi alicaz kucagmiza.simdi anladgm kadaryla iddet sure dolmadgi icin eski esin adina kaydedlcek bebegim.

    • Yani korkularim su yonde aslinda.hastanede eski esin adi gecicekmi.zeynep hanim o solediginiz belgeye eski esin adimi yaziliyo baba kismina.cnki benim ailem suanda nikahsiz yasadigimizi bilmiyo.
      Esimin aileside bilmiyo bilirse ortalik karisir:-( eski esim catir catir evlendi.kadin olmak bukadarmi zor ya…

      • Merhaba Hülya

        iyi tarafından başlayayım, hastanede eski eşinin adı geçmeyecek. doğum belgesini siz kendiniz veya sizin uygun gördüğünüz birisi gidip alabilir. hastanelerin çıkış işlemlerinin yapıldığı kısımları var ya, işte orada bir memur, sizin ve bebeğin çıkış işleminizi yaparken “baba adı” diye soracak. sormak durumunda, zira doğum yaparken hastanenin elinde sadece sizin kimlik bilgileriniz var, doğum yapan kadının eşinin, sevgilisinin, babasının, eski kocasının vesairenin adını hastanedeki memur bilmiyor.
        “baba adı” diye sorduğunda, siz veya doğum belgesini almaya giden yakınınız gerçek baba adını söyleyebilirsiniz. bu aşamada “aaa ama siz şu tarihte boşanmışsınız bıdı bıdı” diyecek biri olmayacaktır karşınızda. zira bunlar sizin nüfus cüzdanınızda filan yazan şeyler değil.
        gelgelelim bu doğum belgesinde gerçek babanın adının yazılı olması nüfusa kayıt işini çözmüyor ne yazık ki. iddet müddetiyle bu aşamada karşılaşacaksınız. bebeği nüfusa kaydetmeye giderken, bebeğin babasıyla evlenemediğinizi bilmeyen yakınlarınız gelmesin. bu yakınlara bebeğin nüfus cüzdanını da gösteremeyeceksiniz ne yazık ki.
        bebeği iddet müddeti dolduktan sonra kaydetmek işi ne yazık ki çözmüyor. bebeğin doğum tarihi iddet müddeti içinde olunca onlar yine eski eşinizin adını yazıyorlar. sonra dava açıyorsunuz filan.
        evet son derece haklısınız, ayrımcılığın daniskasını yaşıyorsunuz bu konuda. eşitlik diye bir şey varsa, iddet müddetini erkeklere de uygulasınlardı. ama uygulamasınlar çünkü bu bebeğe de çok haksızlık! bir çocuk neden doğar doğmaz bir ihtilafın içine sokulur ki?
        bu iddet müddeti meselesini ben de bu blogu yaparken öğrenmiş oldum ve çok kızıyorum bu işe. buna karşı bir kampanya mı başlatsak diyorum, ne dersiniz?

  4. bu arada, buraya doğum belgesinin bir örneğini koymayı çok isterdim ama elimde yok malesef. çünkü nüfusa kayıt işlemi sırasında doğum belgesini alıyorlar.
    yerinizde olsam o belgenin bir resmini, fotokopisini filan çekerdim.

  5. aleyna dedi ki:
    04 Şubat 2014, 10:28

    slm daha önce yazmıştım hamile olabilirm diye ama degilmişim zeynep hanım şimdi hamileyim bir aylık evli degilim sevdigim adam evli ama bu çoçugu çok istiyorum dogurmayı çok istiyorum ama ailem nasıl tepki verirler nasıl karşılarlar bilmiyorum nasıl zorluklarla karşılaşırım üstelik devlet memuruyum işime engel olurlarmı ne yapacagımı bilmiyorum ailesiyle bu konuyla ilgili karşılaşanlar onların tepkileri neler yaptıklarını anlatırlarsa sevinirim ve ne yapmam lazım hiç bilmiyorum tek bildigim şey bu çoçugu çok istemem bebegimi çok istiyorum

    • Zeynep dedi ki:
      08 Şubat 2014, 23:31 (Düzenle)

      Selam Aleyna, tebrik ederim! Analı babalı, tatlı tatlı büyüsün bebeğin !

      evet ben aileme bu konuyu nsıl söylediğimi yazıcaktım ve yazmadım di mi… yazıcam, söz. o zaman hemen burada yorum olarak başlayayım yazmaya sonra daha uzun anlatayım… sanıyorum 7 haftalık hamileydim, bebeğin babası kerem, benim kardeşim ve 2 yakın arkadaşımız biliyordu. annemle babamı yeni taşındığımız eve davet ettik, durumu bilen kardeşim de bizdeydi. annemi yol tutmuş bi daha buralara gelmem diye söyleniyordu biz de onu pek kaale almıyor, içten içe eğleniyorduk. müstakbel baba ile müstakbel teyze, hadi söylesene filan yapmaya başladılar. istersen sen söyle, dedim kereme, o da “benim bir çocuğum olacak” dedi. annem bir çığlık attı sevinçten. yıllardır duymak istediği ama benden beklemediği haberdi. babam sarıldı bana, çok sevinerek, hatta gözlerinden yaş geldi. o günü şaşkınlık içinde geçirdiler, sonra bana evlenmek konusunda bastırmaya başladılar. bu konuda özellikle babamla aramızda geçen bir konuşmayı oturup yazmam lazım (ki bir gün başladım bunu yazmaya ve sonra ali uyanıp internet kablosunu çekti, yazdıklarım uçtu gitti… ) benim bu konuda asıl derdim, evlenmeden çocuk doğurmanın gayet yaygın oldğunu ve çocuk işçin kötü birşey olmadığını onlara anlatmak oldu. yani öyle “vay namussuz” filan gibi tepkilerle zaten karşılaşmadım ama, “bunu nasıl açıklarız” tepkileri çok oldu. kadınlar için durum, erkekler için olduğundan çok daha basitti her zaman. ve ali doğduğunda hepsi çok sevinip herşeyi unuttular. cemoya hamileyken “ikinciyi yapıyosunuz gene mi evlemiyceksiniz” diye bir yokladılar ama artık kabullenmişlerdi, bi şanslarını denediler sadece.
      öte yandan, küçük bir yerde yaşıyorum, buraya sonradan taşındım ve herkese “biliyo musunuz biz evli değiliz” gibi açıklamalar yapmıyorum, insanlar da beni uzun zaman keremle beraber gördükleri için “hmmm bunlar evli mi değil mi” gibi bi araştırmaya girmiyorlar ve meşru bir beraberlik sayıyorlar bizi.
      bi de bende düşük riski vardı (yüzde 50!!) o yüzden bebeğin düşme ihtimalinin iyice azaldığı 10. haftaya kadar beklemiştik diğer yakınlara ve arkadaşlara haber vermek için. 10. haftada genellikle düşük ihtimali yüzde 1′e filan iniyor.
      aile baskısından ciddi korkusu olan arkadaşlara, kürtaj süresi geçene kadar da beklemeyi düşünün, diyebilirim. herkesin koşulları çok farklı, sizin için en doğrusunu kendiniz bilirsiniz tabii ki. kimimizin karşı karşıya olduğu baskı öldürmeye kadar varabiliyor , böyle bir durumu olanlar kadın derneklerinden yardım istemeli mutlaka.
      Aleyna, söz, yazıcam bu sefer. sen de bu arada bana hanım demesen olur mu? (ya evet sitede bazen hanım deniyor ben de öyle devam ediyorum herkes nasıl rahat ederse öyle desin diye, ama böyle de bilirkişi gibi oluyor bazen)
      sevgiler

  6. aleyna dedi ki:
    13 Şubat 2014, 16:05 (Düzenle)

    slm zeynep 6 haftalık hamileyim bebegimi dogurmak istiyorum sevdigim adamda dogurmamı istiyor ama evli boşanması mümkün degil şu an için ama eşi duyarsa çok büyük zorluklar cıkarır bizde bir çözüm bulduk birisini bulduk hem aileme karşı hemde sevdigim kişinin ailesine karşı iyi olacak anlaşmalı evlilik olacak çoçugu dogurana kadar evli kalacagız ondan sonrada boşanacagım ama benim sorum çoçuk evlendigim kişinin nufüsünamı geçer yoksa sevdigim adamın nufüsüna geçirebilirmiyiz nasıl yapabiliriz bilmiyorum başka bir care gelmiyor aklıma bu konudabilgilerinizi ve yardımlarınızı bekliyorum allaha emanet olun

  7. Merhaba Aleyna, aileme nasıl söylediğimi sormuştun, az önce yayınladım sitede: http://evlenmedendogurabilirsin.net/2014/02/13/bekar-ve-hamile-aileme-nasil-soyledim/
    en çok senin için…

    şimdi bu yeni düşündüğünüz çare konusunda bildiğim şeyler şöyle:
    * çocuk evlendiğin kişinin nüfusuna geçecek. ondan boşandıktan sonra 300 gün boyunca evlenemeyeceksin (buna iddet müddeti deniyor, boşanan kadın 300 gün boyunca evlenemiyor hatta o süre boyunca doğan çocuk da eski koca üstüne kaydediliyor)
    * çocuğunu, evleneceğin adamın nüfusundan alıp, gerçek babasının nüfusuna kaydetmek için “soybağının reddi” diye bir dava açman, sonra o soybağını gerçek babaya bağlatman lazım. bu siteye gelen bir yorumda (bu sayfada, yukarıda) bu davaların 2000 lira avukat masrafı olduğu söyleniyordu.
    * evlenip boşanırsan, çocuğun velayeti gibi önemli bir konuya mahkeme karar verecek. anlaşmalı evlilik yapmayı düşündüğün adama güvendiğin belli ama burada çok tatsız şyeler yaşayabilirsin…

    bu konuları az çok takip eden biri olarak bence, evlilik dışı çocukta babanın başkasıyla evli olması bir karışıklık yaratıyor ama annenin başka biriyle evli olması işi çok daha fazla karıştırıyor. yerinde olsam evlenmezdim.
    * eğer anne evli olursa, bebeği kocasının üstüne kaydetmek zorunda.
    * ama baba evli olursa, bebeği gerçek anne ve gerçek babanın üstüne kaydetmek mümkün. anne ve babanın nüfusa dairesine birlikte gidip çocuğu kaydetmeleri, babanın “tanıma senedi” imzalaması yeterli.

    yerinde olsam anlaşmalı evlilik yapıp işi hukuken iyice karıştırmak yerine, bekar bekar doğurup, çocuğu kendi babasının adıyla kaydederdim. bu durumda çocuğun kimin nüfusunda olacağını siz seçiyorsunuz, babası onu sorun olmadan kendi üstüne kaydediyor, velayeti de sende oluyor. bundan onun eşinin haberi olması gerekmiyor (yine de bunu teyit et. bu bilgi bebeğin babasının vukuatlı nüfus kağıdında yazılacak, acaba eşi nüfus dairesinden bunu isteyebilir mi? siteye gelen bir yorumda bir kadın eşinmin vukuatlı nüfusunu alabildiğini yazmıştı. gerçi durup dururken niye alsın…)

    ailen bebeğin babasını tanıyor mu, evli olduğunu biliyor mu? bu yüzden mi anlaşmalı evlilik düşünüyorsunuz? öyle yaparsanız gelecek sene bugünlerde ailene “bebek aslında bu kişiden ama o sırada o evli olduığu için ben bu adamla anlaşmalı evlilik yapmıştım şimdi de boşanıcam ve bebeği kendi babasına kaydedicem” diye bir açıklama yapmak zorunda kalmayacak mısın?

    dedilklerim işine yarar umarım, istersen bir nüfus dairesine de gidip sorabilirsin. bebeğini çok istediğin baştan beri belli, yolun açık olsun, çok mutlu bir anne olursun inşallah! haberlerini bekliyorum 🙂

  8. merhaba evlenip çoçugu evlendigim kişinin üzerine kaydetmesek ayrıldıktan sonra veya bir yaşına falan girdiginde çoçugu kendi babasının üzerine kaydettirsek genede evlendigim kişinin üzerinemi kaydettirmek zorundayız ben kırsal bir yerde yaşıyorum hem ailem hemde cevrem bu konuda bana anlayış göstermezler bir şekilde ben evlenirsem cevremde ailemde bu konuyu kabullenir boşandıktan sonrada anlaşmalı bir evlilik falan yaptım demeyecegim onlar normal bir evlilik oldu anlaşamadılar ayrıldılar diye bilecekler ilerde bir açıklama yaparım ama şimdi degil şu an sadece çoçugumu dogurmak istiyorum veya başka ne yapabilirim bilemiyorum bana bir akıl verin ayın 17 gidip çoçugun kalp atışlarını duyduktan sonra evlenmeyi düşünüyoruz veya başka bir çare ben bu çoçugu dogurmak istiyorum çoçugumu kaybetmek istemiyorum evlendigim kişinin üzerine geçirdikten sonra evlendigim kişimi babalık red davası acacak sevdigim kişimi acacak nasıl bir süreç olacak bunları tam olarak bana yazarsanız yardımcı olursanız çok sevirim

  9. Selam Aleyna,

    demek yarın göreceksin bebeğin kalp atışlarını… ne güzelmiş!

    Bak çok açık ve net yazmaya çalışıyorum, birisiyle EVLENİRSEN çocuğu o evlendiğin kişinin üstüne kaydetmek ZORUNDASIN. hatta zaten sen kaydetmiyorsun, devlet otomatik olarak öyle yazıyor, başka bir yol tanımıyor. iki kişi evliyse, o evli kadının bebeğinin babası illa ki kocasıdır, diyor kanunlar. sen sonra bunu değiştirmek için uğraşıp davalar açmak zorunda kalacaksın. çocuğu nüfusa 5 sene kaydetmedin diyelim, bu süre içinde evlendin boşandın vesaire. yine de çocuğu nüfusa kaydetmeye gittiğin anda, çocuğun doğum tarihine bakacaklar ve “haaa sen bu sırada şu adamla evliymişsin, çocğun babası resmi olarak odur” diyecekler. çocuğun doğum tarihini gizli tutmak filan çok zor artık. daha hamile olduğun anlaşıldığı anda sağlık ocağının kayıtlarına geçiyorsun, kontrol zamanında telefon edip soruyorar mesela. nüfusa kayıda gittiğin zaman doğum belgesi istiyor, hastanenin verdiği doğum belgesinde yine doğum tarihi yazacak, o tarihte evliysen bebeğin babası senin evli olduğun adam sayılacak. bunu ancak dava açarak değiştirebilirisn.

    Çocuğu doğurmaktan vazgeçme sakın. onu çok istediğin belli. ailen ve çevren açısından, çocuğun gerçek babasıyla imam nikahı yapmak çözüm olmaz mı? veya onunla olmuyorsa, bu anlaşmalı evlilik yapmayı düşündüğün adamla dini nikah yapın bari, resmi nikah yapmayın, olmaz mı öyle?

    babalık davalarında şöyle oluyor: eğer çocuk gerçek babasından başka biri üstüne kaydedilmişse, sen , eşin, çocuğun babası, hatta ileride çocuğun kendisi “soybağının reddi” davası açacak. o aşamada mahkeme gerçek babanın baba olduğunun kanıtlanmasını isteyecek. babalık testi yapılacak (başka yollar da vardır belki ama benim bildiğim kadarıyla babalık testi isteniyor, babadan ve çocuktan doku örneği alıp karşılaştırıyorlar adli tıpta). testin sonucuna göre “evet bu çopcuğun babası bu adamdır” diye mahkeme kararı veriliyor ona göre değişiyor çocuğun nüfus kağıdı.

    eğer imam nikahı yapacak olursanız, sen resmi olarak bekar görüneceğin için, çocuğu nüfusa kaydederken “baba adı” kısmında sen ahmet dersen ahmet, mustafa dersen mustafa, ali dersen ali yazılacak. o kadar. ve eğer bebeğin gerçek babası seninle nüfus dairesine gelip, bu çocuk benim çocuğum diye imza atarsa, babası olarak o adam RESMEN kaydedilecek (adı soyadı vesairesiyle nüfus kütüüğüne işlenecek ve çocuk babasından gelen tüm haklara sahip olacak). sen resmen evli olmazsan babalık konusunda hiçbir mahkeme kararı filan gerekmeyecek.

    istersen bunları avukatlara da sorabilirsin internetten: http://www.kahdem.org.tr/

    aileye ve çevreye karşı bir şey yapmak gerekiyor madem, gerçek babayla resmi nikah yapman mümkğn değilse kimseyle resmi nikah yapma, diyorum sana yine. gerçek babanın doğumdan sonra bebeği nüfusa kaydederken babalık belgelerini imzalamasını sağla. bu konuda ona güveniyor musun? ortada bir kandırmaca yok, eminsin değil mi?

    eğer herhangi bir şekilde zor durumda kalırsan, kadın hakları derneklerine başvurabilirsin, yapılacak bir şey her zaman vardır. çocuğu aldırmak zorunda kalırım diye düşünme sakın. (kürtaja karşı değilim ama çocuğunu doğurmak isteyen bir kadın asla onu aldırmak zorunda kalmamalı!)

    yarın umarım çok mutlu olursun bebeğin kalp atışlarını görüp! istersen bana özelden mail de yazabilirsin: zeynepinyeniadresi@gmail.com

    görüşmek üzere, kolay gelsin

  10. eşim17 yasında ve 18yasına gırmeden dogum yapacak bu durumda bıze hukukı bı ceza yaptırımı uygulanabılır mı resmı nıkah yok aramızda tesekkurler

    • merhaba, anne 18 yaşından küçük olduğu için, şikayetçi olup olmadığı sorulacak ona. çünkü 18 yaş altı ilişkiyi kanunlar “çocuğun cinsel istismarı” sayıyor, genç insanların kendi istekleriyle ilişkiye girebileceğini kabul edememişler kanunlar.

      sizinki gibi durumları daha önce bir hukuk sitesine sormuştum, aynen şöyle cevap verdiler:

      Reşit olmayan çocukla cinsel ilişki kurmak şikayete bağlı bir suçtur. Şikayet yoksa ceza da yoktur.

      Bu yaş grubundaki çocuk doğum yaptığında ,çocuğun istismara uğrayıp uğramadığı soruşturulur.Şikayet yoksa sorun da yoktur.

      (yazının tamamını şuradan okuyabilirsin: http://evlenmedendogurabilirsin.net/2013/08/23/bebegin-babasi-annenin-kocasi-degilse/)

      burada eşin durumdan şikayetçi olmasa da onun ailesi şikayetçi olabilir. 18 yaşın altında hamileler veya aileleri, şikayet olur diye hastaneye doktora gitmek de istemiyor bazen. 17 yaşında hamileyse hastaneye gitmekten sakın çekinmeyin. böyle bir durumda doktorlar sizin başınıza bela olmaz. tam tersine, 20 yaşından daha genç anne olmanın sağlık açısından bazı tehlikeleri var hem anne hem de bebek için. hamilelik sırasında kontrolleri aksatmayın, hamilelik ve doğum süreci hakkında bilgi sahibi olmak için http://www.e-gebelik.net/ sitesine de bakabilirsiniz.

      güle güle büyütün bebeğinizi 🙂

  11. Selam sayfanızı bugün buldum gerçekten bütün sorulara gayet açıklayıcı ve güzel cevaplar vermişsiniz .Umarım benim sorum ve çok büyük sorunumla ilgilide bir yanıt alabilirim.
    Benim oğlum şuan 10 yaşında.Evlenmeden önce doğum yaptım.Hamile kaldığımı düşündüğüm günlerde yakın bir akraba çevresinden birinin tecavüzüne uğradım.Ancak bu arada hayatımda daha sonra (doğumdan sonra ) evlendiğim kişide vardı.Tecavüz sonucu hamile kalmış olabileceğimi hiç düşünmedim açıkçası bu mide bulandırıcı durumdan dolayı kalmış olabileceğimi düşünmekte istemedim.O günü ve etkisini aklımdan hep çıkarmaya çalıştım.Oğlum yaklaşık 11 aylıkken aşık olduğum ve hamile kaldığım dönemde de birlikte olduğum adamla evlendik.Fakat belli bir süre sonra aile baskısından dolayı boşanmak zorunda kaldık evliliğimiz yaklaşık 4 sene sürdü.Boşandıktan sonra evlendiğim kişiyle çok zıtlaşmalarımız oldu zaten boşandıktan sonrada çocuğu hemen hemen hiç görmedi ;çevre dolduruşları ve ailesinin baskısıyla babalık davası açtı.Şuan hala bu dava sürmekte.Onun demesine göre çevresinde dönen laflardan dolayı bir fırsatını bulup oğlumdan tükürük örneği alarak DNA testi yaptırmış.Test sonucunda ondan olmadığı çıkıncada dava açmış.
    Şimdi benim sizden mümkünse cevaplamanızı istediğim konu :Ben oğlumu bu babalık davası sürecine sokmak istemiyorum çünkü aşırı kırılgan ve hassas bir çocuk.Bu davadan nasıl çocuğumu sokmadan sıyrılabilirim .Ayrıca nüfusta bu çocuğu ben kendi üstüme bir baba belirtmeden nasıl alabilirim ( az önce belirttiğim gibi babası tecavüz eden kişi olabilir ve onunla kesinlikle bir daha yüzleşmek istemiyorum 😉

    • Merhaba Emel… dediğin gibi büyük ve karmaşık bir sorunmuş… Net bildiğim kısmıyla başlayayım: çocuğu baba belirtmeden üstüne almak konusunda büyük sorunlar yok. çocuk senin nüfusuna kaydediliyor (senin soyadın, senin nüfusa kayıtlı olduğun yer, kütüğün vesaire). Onun nüfus cüzdanında “baba adı” denen yere, sen ne söylersen o isim yazılacak. Bu, şimdiye kadar babası olarak bildiği kişinin adı da olabilir, çünkü onun soyadı ve nüfus bilgileri belirtilmediğine göre doğrudan o insanı işaret etmiyorsun sonuçta. Ama bunu yaptığın zaman çocuk, babadan gelen sosyal haklarını kaybetmiş oluyor tabii (sigorta, miras). velayet de sende oluyor. Bu değişikliği kendi kendine nüfus dairesine gidip pıt diye yapabiliyor musun bilmiyorum. Burada yine bir “soybağının reddi” davası gerekecek olabilir.

      Tecavüzcüyle yüzleşmen asla gerekmiyor. Çocuğunun bunları şimdi duyması da kesinlikle gerekmiyor. Soyadı başka olsa da, nüfus cüzdanında aba adı olarak, babası bildiği adamın adını görebilir sence de uygunsa. (ama reşit olup bir gün kendi vukuatlı nüfus örneğini alması gerekirse çocuk, babaya ait bilgilerde bu eksikliği görecektir. gerçi, o kağıtlardaki eksiklik, babasının onun hayatındaki eksikliğinin yanında ne ki… bu adamların babalığın değerini bu kadar soya sopa bağlamalarını aklım almıyor. ikizlerin babası olduğunu öğrenen adamın yazısını okumuşsundur buralarda (http://evlenmedendogurabilirsin.net/2013/09/26/dna-sonucu-beklerken-dogumhane-onundeki-baba-gibiydim/). keşke bütün adamlar onun gibi baba olsa.)

      Sana benden daha net bilgi verecek yer, bence Kadın Hakları Hukuki Destek Merkezi KAHDEM, http://www.kahdem.org.tr/. Ama ben de bu işlerden tecrübelerimle diyebilirim ki “bir fırsatını bulup alınan tükürük örneği” ile babalık davası açmak pek akla yakın gelmiyor (yoksa gideyim komşumdan tükürük örneği isteyim, bu şu çocuğun tükürüğü, bakın benimkiyle uymuyor diyeyim, sevdiğinin saçından tel koparıp büyü yaptırmak gibi bişey bu, hukuk mantığına pek uymaz). Hukuk sistemimizi tanıdığım kadarıyla, o örneğin o şahıstan alındığının kesin olması için, örneğin adli tıp tarafından alınması lazım, yani muhtemelen önce babalık davası açarsın, mahkeme karar verince adli tıbba gidersin, adli tıptan gelen sonuçla mahkeme karar verir “soybağının reddi”ne. bu aşamada da sen de çocuğu kendi üstüne alırsın, madem zaten istediğin şey bu, adam da çocuğu zaten görmüyor, kıymetini de bilmiyorsa, hayatınızdan resmen çıkıp gitmiş olur.

      konu “soy” olunca, bu meseleyi pek önemseyen erkek hukukumuzda, “biz bu adamla anlaştık çocuğun ondan olmadığını ikimiz de kabul ediyoruz” filan gibi barışçıl ve temiz yollar muhtemelen yoktur, illa bir test edip pek somut gerçeği elde etmek isteyeceklerdir. ama çocuğun mahkemede hazır bulunması gerektiğini sanmıyorum. bir çocuğu, babası bildiği adamın artık babası olmadığını ilan etmesine tanık etmek çok acımasızlık olur…. fakat bir noktada mahkeme çocuktan örnek almak istediğinde çocuk bir hastaneye filan gitmek zorunda kalacak muhtemelen. O noktada onu incitmemek konusunda sen yaratıcılığınla güzel bir yol bulursun…

      umarım hepiniz için en sancısız şekilde geçer bu süreç. Bunu nasıl geçirdiğinizi anlatmak istersen, buralarda yayınlamak isterim yaşadıklarınızı.

      Kolay gelsin, sevgiler

  12. merhaba zeynep çoçogumu kaybettim hastaneye gittim kalp atışlarını duyamadı doktor iki gün bekleyelim tekrar bakalım dedi yada yatıralım kürtajla çoçugu alalım dedi bende devlet hastanesine güvenemedim başka bir doktorun özel muayenanesine gittim oda aynısını söyledi ve kürtaj oldum bebegimi kaybettim bu bebegi çok istiyordum onu kaybetmemek için herşeyi göze almıştım yapacaktım ama allahım bana bu bebegi nasip etmedi hayırlısı olsun ama çok üzüldüm keşke dogsaydı keşke evlenseydim de dogsaydı varsın babasının soyadını almasaydı eninde sonunda alacaktı ama olmadı ben bütün zorluklara katlanacaktım olmadı olmadı hayırlısı buymuş allah kimseye böyle bir acı göstermesin çok zor bebegini kaybetmek canımın parçası yok artık inşalah cennette beni bekler kuzummmmmmmmmmmmmmmmmmmm

    • Aleynacım çok üzüldüm 😦 😦 😦

      sen yazmayınca tahmin ettim zaten böyle bir terslik olduğunu, belki “gittim kalp atışını göremedik, birkaç gün sonra gittiğimde gördük” yazarsın diye umut ediyordum…

      üzülme diyemem sana, nasıl denir ki. yetmişli yaşlarında, çocukları, torunları olan teyzeler “ilk bebeğim düşük olmasaydı şimdi şu yaşta olacaktı” diye söylüyorlar onca yıl sonra.

      kısacık hamileliğinden, hatta öncesinden belli ki sen o kuzunun harika annesisin. gelecekte başka kuzuların annesi olacaksın inşallah. dilerim ki bir sonraki sefere nikahtı soyadıydı aile ne diyecekti gibi dertlerin kalmamış olur, su gibi rahat bir hamilelikle misler gibi doğurup kucaklarsın bebeğini.

      geçmiş olsun, kendine çok iyi bak. öpüyorum seni, haberlerini bekliyorum 🙂

  13. inşallah zeynep en kısa zamanda bana anne olmayı allahım nasip eder çünkü doktor 40 yaşına girmeden mutlaka dogum yapman lazım dedi çünkü hem bebek için hem benim için tehlikeliymiş çoçukta sakat olma ihtimali yüksekmiş kanda pıhtılaşma olmuş o yüzden kaybettim bebegimi ben ilk kontrole devlet hastanesine gittim bana normal dediler ama özel doktora gittigimde eger ilk hamileligini ögrendigin zaman gelseydin kan sulandırıı coraspirin igneler yapar çoçugu kurtarırdık dedi cenabı allahım demekki nasip etmeyecekmiş bundada bir hayır vardır diyorum ama çok zor canından can koptu inşallah annelik duygusunu banada tattırır cenabı allahım herşeyin hayırlı diyelim üzüldüm cennette beni beklesin kuzum yapacak hiçbirşey yok herşey cenabı allahtan geliyor

    • Bunda da bir hayr vardır demişsin ya, bir arkadaşımı hatırlattı, annesi onu doğurduktan sonra ikinci hamileliğinde düşük yapmış, daha sonra bir çocuğu daha olmuş. arkadaşım “eğer düşük olmasaymış benim kardeşim canan olmayacaktı” demişti.

      sağlık sistemi keşke insanlara layık şekilde işlese. aslında senin durumunu anlamayan, o ilk gittiğin hastaneyi şikayet etmek lazım. küçük bir yerde yaşadığın için burada hastane adını yazmadığını tahmin ediyorum. bu konuyla uğraşmak içinden geliyor mu bilmiyorum ama kendi adını vermeden o hastanenin hatasını anlatabileceğin yerler bulabilirsin internette, mesela http://www.hayad.org.tr/

      yine de bebeğin neden düştüğünü öğrenmiş olman çok önemli, sonraki hamileliklerde aynı şeyi yaşamazsın. hamilelik randevuları için beklerken konuştuğum kadınlardan, devlet hastanelerinde, hamileiklerin neden düşükle sonuçlandığının araştırılması için o kadının en az 3 defa düşük yapmış olması gibi bir şart olduğunu öğrenmiştim. nasıl da önemsemiyorlar!

  14. Merhaba Zeynep, 12 yıl birlikte olduğum kişiden çocuk sahibi olduktan çok kısa bir süre sonra, maalesef nikahlanmamıza veya çok istemesine karşın nüfusa gidip bebeği üstüne almasına fırsat bulamadan, onu kaybettik. Bebeği babasız kaydettirmek istemediğim için aylardır kimliğini çıkartmıyorum. bu konularda uzman bir avukat bulup ona danıştıktan sonra belki bir ışık çıkar diye oyalanıyorum. Babasının adını, sadece benim ifademe dayanarak nüfus kağıdına yazdırabileceğimi senden öğrendim. Peki acaba, ‘baba bebeği üstüne almak istiyordu ama fırsat bulamadan hayatını kaybetti’ diye dava açmaya ve bir kaç şahit göstermeye kalkışsam hukuksal açıdan bir anlamı olur mu? Yani babasının soyadını alabilir mi dersin? Teşekkürler

    • Merhaba Aslı, başın sağ olsun! senin de bebeğin de 😦

      dediğin gibi bir dava açsan nasıl olur açıkçası bilmiyorum. mahkemeler pek insani yerler değil gibi genellikle, biraz makul olsalar, senin getireceğin şahitler, varsa hamileyken beraber çekilmiş resimler filan, yetmeli aslında. ama yazdıkların bana eskiden okuduğum bir haberi hatırlattı, eczacıbaşılardan birinin evlilik dışı kızı, babasının ölümünden sonra babalık davası açıp kazanmıştı. haberi buldum bak: http://www.timeturk.com/tr/2011/09/22/is-dunyasinda-baba-karmasasi.html#.Uxxyfa4V1qA

      tahmini konuşuyorum ama bizim mahkemelerin kafası babasından dna örneği almak isteyecektir sanki. onun yerine babaanneden, dededen, varsa babanın kardeşlerinden örnek almak mahkemeye yeterli gelir belki de, ama dava açma yoluna gidersen mezar açmaya kalkışacak bir hakimle karşılaşabileceğin aklında olsun. istersen bunu sor bir avukata. kadınlara hukuki destek merkezi’ne sor istersen (yanda link var bağlantılarda).

      bu işlerden anlayabildiğim kadarıyla sen bebeğine babasının soyadını vermeyi ve onun babasının nüfusuna kaydetmeyi istiyorsan, bunun için uğraşman gerekir ama başarabilisin, fakat bu arada ne kadar yıpranmayı göze alıyorsun onu sen tart…

      dava açmak konusu bir yana, senin için zor ve üzücü olsa da bebeği nüfusa kaydetmelisin artık, senin söyleyeceğin baba adı ve senin kendi soyadınla, çok çok 1 saatte kimlik çıkarabilirsin ona (bir de geciktirmiş olmanın 60 lira cezasıyla). soyadı ve nüfus bilgileri sonra değişebilir. bebeğin devlet tarafından kaydedilmesi önemli değildir belki senin için (benim için bu kısmın bir önemi yok) fakat olur da çocuğun başına bir şey gelirse kimliği yok diye ona bakmayabilir bu sağlık sistemi. gözünü korkutmak istemem ama malesef şöyle şeyler oldu bu ülkede:
      http://evlenmedendogurabilirsin.net/2013/07/23/kimligi-yok-diye-asilarini-yapmiyorlar/
      http://evlenmedendogurabilirsin.net/2013/07/23/annesiyle-babasi-evlenemedi-diye-cocuk-ameliyat-olamiyor/

      sevgiler, bol şanslar

  15. Zeynep tekrar merhaba, bu kadar çabuk ve ayrıntılı cevap verdiğin için çok teşekkürler. Maalesef benim de tahminlerim aşağı yukarı bu saydıkların yönündeydi ve hiç tercih ettiğim şeyler değil. Ben de internette araştırırken belli durumlarda geçerli olmak üzere sözlü vasiyet diye bir vasiyet türü olduğuna dair bir haber okumuştum, ‘olabilir mi acaba?’ demiştim. Ortada bir miras ve bebeğimin babasının bile görüşmediği “yakın” akrabalar olduğu için yukarıda yazdıklarının çok dallanıp budaklanma ve iyice sevimsizleşme olasılığı yüksek. neredeyse tamamen umudunu kestikten sonra kavuştuğu, hiç doyamadığı bir bebek olduğu için en azından soyadını verebilsin, kızımızın büyüdükçe yaşayabileceklerine karşı da hiç değilse babası resmen adıyla soyadıyla bilinsin isterdim ama şu yazdıklarına değmez. Dediğin gibi, onu kendi üzerime kaydettirip, ömrüm yettikçe de onu ne kadar çok seven bir babası olduğunu anlatmaya çalışacağım. Kötülükleri hiç üstümüze kondurmak istemiyoruz ama ne yazık ki yaşamlarımız bir anda altüst olabiliyor o yüzden hiç bir şeyi, hele de bu kadar önemli şeyleri, mümkünse ertelememek gerek, bazen sahiden yarın bile çok geç olabiliyor. Tekrar çok teşekkürler ve sevgiler

    • Merhaba Aslı, bu sefer geç yazıyorum kusura bakma… bana da öyle geliyor ki küçük kız için babasını senden, sevgiyle dinlemek, seninle onun resimlerine bakmak soyadından çok daha kıymetli olacak.
      büyüdüğünde bir gün soyadını ve babasının ona vermek isteyeceği başka hakları isteyecek olursa kızın da bunları yapabilir nasılolsa. ikinizi de öpüyorum!

  16. bekarken bir bebeğim oldu bebek benim soyadımda şuanda şimdi evlenicem ama eşimin haberi yok anlayışı olmadığı için söyliyemedim evlenirken ortaya çıkarmı bu lütfen yardım edin bilginize ihtiyacım var ..:(

    • merhaba, açıkçası ben de bilmiyorum! hiç evlenmediğim için evlenirken ne gibi belgeler istendiğinden haberim yok. vukuatlı nüfus kağıdı isteniyor mu? isteniyorsa orada görünecektir çocuğunuz. bu belge istenmiyorsa benim bildiğim kadarıyla ortaya çıkmaması lazım… durumunuz çok acil olmasa nvi.gov.tr’ye bilgi edinme kanunun başvurusuyla sorun derdim (2 hafta içinde cevaplarlar) ama şu durumda kalkıp bir nüfus müdürlüğüne gitmeniz en hızlısı olacak. niklahtan sonra nüfus cüzdanınızı yenilemeye gideceğiniz yere değil de başka bir ilçedeki nüfus müdürlüğüne gitmeniz en sağlamı olacaktır.
      ayrıca çocuk eğer resmen evlatlık verilmiş vb ise nüfusunuzdan silinmiş olabilir, o bakımdan durumunuzu bilmiyorum tabiii… sevgiler kolay gelsin!

      • Merhaba zeynep hanim.caresizlikler icinde kivranirken sizi buldum. Bir yıldır aklimda bitmek bilmeyen sorular var.bana yardimci olursanız size minnettar kalacağım. Sevdigim adamla nisanlandim evlenmek uzereyken asker kaçağı olduğunu ogrendim.dugun oldu herkes evlendik zannediyor ama asker kacagi olduğu icin nikahimiz yok hala.isin kötü tarafı ben hamileyim ve memurum yeni atandim.bebegim doğduğunda nasil yapacağız.nasil ustumuze kaydedecegiz.babasinin kimligi yok.ve dogum iznine nasil cikacagim.butun evraklarda medeni halim bekar diye geciyo.acaba evlilik disi cocuk olduğu icin gorevden alirlar mi beni. Ilginiz ve alakaniz icin simdiden minnettar im size.

        • Merhaba, teşekkür ederim umarım işine yarayacak bir şeyler söyleyebilirim… memur olmadığım için işin o kısmını doğrudan bilemiyorum, ama doğum iznine çıkmak için evli olmanız gerektiğini hiç sanmıyorum.
          bir zamanlar, evlilik dışı çocuk sahibi olmak, erkek memur için değil ama kadın memur için “yüz kızartıcı suç” sayılıyordu ve memuriyetin düşmesine neden oluyordu. ama bu değişti, artık “zina” suçu yok biliyorsunuz. dolayısıyla sizi görevden falan alamazlar bence. fakat burada sizin kimlerle çalıştığınız da çok önemli. çalışma arkadaşlarınız, şefiniz filan, doğru düzgün insanlarsa sorun yaşamayacaksınız ama geri kafalı tiplerse veya sizinle başka bir dertleri varsa, bu meseleyi kurcalayabilirler, geniş kılıflara sokup anlamsız disiplin cezaları, kınama vesaireler uydurabilirler size karşı. yasalardaki genişlikleri, boşlukları, belirsizlikleri sizin aleyhinize kullanmaya çalılşabilirler ama sizi işinizden atamazlar.

          biliyorsunuz hukukçu değilim ben, sadece konuyu takip ettiğim için yorum yapıyorum bunu da hatırlatmak isterim. hukuki konuları danışmak için en doğru yer, http://www.kahdem.org.tr kadınlara hukuki detsek merkezi, isim vermeden soru sorabiliyorsunuz ve sorunuz hukukçular tarafından cevaplanıyor. bebeğin babasının kimliği olmaması meselesini de bence orada sormalısınız mutlaka (hatta alacaınız cevabı bu siteye de yazarsanız çok sevinirim). bizim yaptığımız, babanın bebeği tanıdığı nüfus kaydında ben ve çocuğun babası nüfus cüzdanlarımızla işlem yapmıştık nüfus dairesinde. orada bu işlmei yaptığı anda askerlik şubesine haber mi gidiyor, gerçekten bilmiyorum.

          babasının üstüne kaydetmek konusunda sorun yaşasanız bile, bebeği nüfusa kaydetmenize engel değil bu. kendi nüfusunuza, kendi soyadınızla kaydedebiliyorsunuz, baba adı hanesine de istediğiniz ismi yazdırabilirsiniz. kütüğü sizin kütüğünüz oluyor, sizin memleketinizde, sizin soyadınızda görünüyor. bu durumu da, kendi kimliğinizdeki bekar yazısını gizlediğiniz gibi çocuğun kimliğini göstermeyerek saklayabilirsiniz çevredekilerden. elbette hiç kolay bir iş değil bu. askerlik meselesinin çözülmesi halinde baba çocuğu kendi üstüne geçirme (tanıma) işini yapabilecektir, biraz uğraşarak.

          iyi şanslar, kolay gelsin. inanın ki sizin bizim gibi çok insan var ve üstünüzde çok ağır bir aile baskısı yoksa sandığınız kadar zor olmayacak işler. sağlıkla büyütün bebeğinizi, sevgiler.

  17. Merhaba ben 06.05.2014 tarihinde bir bayanla evlilik yaptım. Yalnız bayanın boşanması 14.06.2013 tarihinde olmuştur.bizim iki tane çocuğumuz oldu biri Mart 2011 diğeride Şubat 2014 tarihinde doğum yapmıştır.iki çocuğumunda kimliği yoktur.şubat 2014 olan oğlumun kimliğini tanıma ile çıkartabilecegimi nüfus müdürlüğü söyledi. Ama Mart 2011 de doğan kızım için nasıl bir yol izlemeliyim yardımcı olabilirmisiniz..eşimin eski eşi yurt dışında görüşemiyoruz.görüşmekte istemiyoruz.teşekkür ederim.

  18. ya bebek yurtta hayatta yurda bırakmak zorunda kaldım evlatlık vercekler alma gibi bi hakkım yok şeyden korkuyorum nufus cuzdanı yenilenirken derlermii kızıda soyadına alcaksınız gibisinden 😦

    • Selam,
      teknik olarak, bildiğim kadarıyla dememeleri gerekir.

      evlendiğin zaman, daha önceki evliliklerinden olan, veya evlilik dşı olan çocuklarını yeni eşinin üstüne kaydetmek veya senin soyadın değilştiğinde onunkini de değiştirmek diye bir şey yok kesinlikle.

      fakat, mesela biz çocuklarımızı kaydederken, evlenecek olursak (çocukların babası ve ben) gelip bunu bildirmemiz gerektiğini ısrarla söylemişlerdi. orada düşüncesiz bir memur tutup “ha o zaman bu çocuğu da nüfusunuza bağlayalım” diyebilir mi? dememesi gerekir ama ya derse…

      tedbir olarak, nüfus kağıdını yenilemeye ayrı ayrı gitseniz nasıl olur?

      bir de şu var, çocuğu yurda vermişsin ya, eğer korucu aile için değil evlatlık olarak verilmeye uygun şekilde teslim ettiysen, çocuk başka bir aileye verilmiş ve gereken süre dolduysa onların nüfusuna geçirilmiş olabilir. o zaman zaten senin nüfusunda görünmemesi gerekir (vukuatlı nüfus kaydında yine de görünüyor olabilir)

      bu çok önemli bir konu aslında ve ben de bilgi edinmeye çalılıyorum bir çok yere soru gönderdim cevap alamadım. sen acaba bize yardım edebilir misin bu konuda, çocuğu nasıl evlatlık veriyorsun, prosedür nasıl? hastanede herhangi bir sıkıntı çıktı mı, bebeğin babasına haber vermen gerekiyor muydu? kurumlar sadece annenin rızasıyla bebekleri alıyor mu? ailenden gizlemen gerektiyse bu konuda sıkıntı çektin mi ve ne önerirsin? (bu siteyi senin yaşadıklarına benzer durumdaki kadınlar okuyor onlara yardımcı olabilirsin bunları anlatarak)

      ben de bu arada hukukçularla yine temas kurmaya çalışarak senin soruna daha net cevap bulmaya çalışayım.

      sevgiler

      zeynep

      • sorduğunuz soruların yanıtlarını biliyorum o yüzden yazmak istedim. baba ortada yoksa anne çocuğunun kimliğini tek başına ve kendi soyadıyla çıkarabiliyor. velayet sadece kendinde olduğu(ve ortada çocuğu tanıyan bir baba olmadığı için) tek başına kuruma bırakabilir ya da evlatlık verebilirsiniz. evlatlık vermek için aile mahkemesinde evlatlık almak isteyen kişi verecek kişiye dava açar. annenin rızası olsa da babanınki de aranır (mahkemede babaya ulaşamıyorum, bebeği tanımadı, adresini bilmiyorum, tek gecelik ilişkiydi gibi şeyler söylemek süreci kolaylaştırır. çünkü baba belliyse ve nüfusta adı geçiyorsa onun da rızası olmadan evlatlık veremezsiniz). baba bulunamıyorsa(ki bulunamayacaktır ama bürokrasi böyle) ilan verilir. ne kadar bekleniyor bilmiyorum ama sürecin sonunda mutlaka sonuç alınıyor.

        çocuğunuzu evlatlık verseniz dahi kütüğünüzden silinmez. kimliğinde yeni ailenin adları ve soyadı yazar ama hem onların hem de sizin mirasçınız olmaya devam eder. yaşarken saklasanız dahi siz ölünce bir miras kalırsa mirasçılarınız veraset ilamı aldığında evlatlık verdiğiniz çocuğunuz da görünür ve diğer çocuklarınız gibi mirasınızdan pay alır.

  19. bebek doğdu ama babasıyla evli değildik istemedi günümüzde böyle erkek cok ailem duydu ama ben bakamazdım ailem zor kendine bakıyo yetişemezdim bu yüzden evlatlık verdim bakamıyorum diyerekten zaten bi sorun çıkmadan aldılar şuan bebek yurta benm hiç bişeklde hakkım yokmuş üstünde alamazmışm mahkemeye bile versem oyle dedi yurttaki görevliler benim konumu rica ediyorum biran önce açıklığa kavuştururmusun lütfen napcamı şaşrdım geri çekilemiyorum herşey hazrlandı yapıldı aileler hazır ileride gidemiyorum rh gibi bekliyorum kaderimi

  20. nikah için begeleri öğrendim diğerlerinde sıkıntı yokta evlenme ehliyet belgesi ne demek çıkarmı orda

  21. Zeynep Hanım merhabalar,

    Ben 20 yaşında bekar bir kadınım. 2 yıllık muhasebe bölümünden taze mezun oldum :)) Yaklaşık 5 aydır hayatımın erkeği dediğim insanla beraberim. bilirsiniz biz kadınlar İLK erkeklerimize önem veririz ve o benim ilkim. Fakat birçok problemimiz var, aslında bana göre problem olmayıp toplumsal açıdan FACİA olarak nitelendirilen şeyler bunlar. Sevgilim evli, 4 çocuk babası ve benden 24 yaş büyük. Bu durum beni ASLA rahatsız etmiyor çünkü yaşanılan her şey aşkla yaşanıyorsa eğer; yaş, boy, kilo vs. lanet birer sayıdır bence. Çok uzatmadan lafa girmek istiyorum; sevgilimden bir çocuğum olsun istiyorum, bir gün bu ilişki bitse bile (ki umarım böyle korkunç bir şey olmaz) ondan, canımdan, bizden olan bir ufaklığın hayatımda yer almasını istiyorum. Ona baktıkça babasını görmek istiyorum. Böyle bir babası olduğu için şansını anlasın istiyorum. Ve ondan bir parçaya sahip olmak istiyorum. Biz sevgilimle ayrılmayı düşünmüyoruz (Allah bir engel çıkarmazsa karşımıza inşallah). Ben evliliğe de karşı bir insanım, tamda sizin düşündüğünüz gibi ele güne gösteriş olsun millet bizi kınamasın diye nikah kıymam ben. Çocuk istediğimi sevgilimle paylaştığımda yüzleşmekten korktuğum o cümleyi kurdu bana; “aşkım ben senden daha çok istiyorum ama ailen?”… İşte benim sıkıntım burada başlıyor, üzülerek mi söylemeliyim sevinerek mi bilemiyorum ama ailem çok tutucu, baskıcı vs. Hamile kalsam mümkün değil, dünya tersine dönse kabullenmezler. Kabullenmeyecekleri gibi belki beni reddederler hatta belki döverler ve hatta belki öldürürler. Ailem gerçekten çok kıymetli, bu bahsettiğim konuyu ele almazsak pırlanta gibi insanlar, ama maalesef bu tip konularda “zina, günah, haram, namuzsuzluk” inancındaki insanlardan oluyorlar. Onlara her şeyi izah eden bir mektup yazıp sonra çekip gitsem diyorum, bu acıyı onlara yaşatmaya kıyamıyorum. Hayallerimden, çocuğumdan vazgeçeyim anne olmayayım diyorum, o zamanda göğsüm sızlıyor, içim burkuluyor, çünkü anne olamamak hemde şu an hayatımdaa olan adamın çocuğunun annesi olamamak acı bir durum. Bir tavsiyeniz varsa sizden ve diğer arkadaşlardan bekliyorum.

    Sevgiler.

    • valla hayat senin hayatın, çok gençsin ne gerek var adama kendini kullandırtma dicem yok öyle değil işte diceksin 🙂 aşk meşk eyvallahta peki sen ömrünü bu şekilde devam ettirmek istediğine emin misin… evliliğe bende karşıyım ama yanımda bi adam isterim…. hadi çocuk yaptın oldu diyelim ailen sana zarar vermedi ama senden yüz çevirdi diyelim, adamda Allah vermesin öldü kaldı sen o çocuğa tek başına bakabilecek misin… demek istediğim önce senin ayakların yere bi sağlam bassın kimseye muhtaç olmadan yaşayabilecek düzeye gel… sonra yap gene çocuğunu…. hem gerçekten çok gençsin… çocuk için çoook vaktin var… şu an hayatını inşa et bence…

      • SWEETY BAMBİ yorumun için çok teşekkür ederim. Dediklerini dikkate aldım, kulagıma küpe yaptım, haklılık payın yüzde yüze yakın oranda sanırım fazla aceleciyim :)))

        • Sweety’nin dediklerini anlıyor ve katılıyorum ama aşk ve çocuk istemek çok kuvvetli duygular, 20 yaşındayken de. para puldan, ona nasıl bakacağnı düşünmekten ağır basan , kendinden vazgeçebileceğin bir haller. tanıdığım paylaştığım bir his… elbette kendi ayaklarının üzerinde durabildiğinde her şey daha rahat olacak ama hiçbri zaman her şeyi planlayamayacaksın, sadece biz evlenmeyenler değil kimse planlayamaz bence. ailesinin reddettiği sevgilisine 18inde kaçan ve hemen de doğuran pişman mı? ama bu yüzden aileni yıllarca görmemek, onu anneannesiz dedesiz büyütmek ve bir gün bir büyük kentin olmadık bir yerinde yıllar sonra yanında çocuklarınla babanla karşılaşmak, onun senden yüz çevirmesi, duyduğumuz bildiğimiz şeyler, değil mi? evet, bekleyebilirsin eğer bekleyebiliyorsan.

          • Aslına bakarsanız erken anne olmak en büyük arzum. Çocugumla ya da çocuklarımla beraber büyümek, yaş farkımız olmadıgı için onları daha iyi anlayabilmek istiyorum. Bu duygularım dediginiz gibi çok agır basıyor, ama sweety’nin de dediklerinin haklılık payı çok çok yüksek çünkü bazen mantıgı devreye sokmak zorundayız ki acısını sonradan görmeyelim sizinde verdiginiz örnekteki gibi mesela… Sanırım dogmamış çocuguma şimdiden bir anne fedakarlıgı yapıp beklemem lazım… Ne kadar zor olsada :)))

  22. zeynep hanım dediklerinize sonuna kadar katılıyorum….

    ben 32 yaşımdayım…. kendimi bildim bileli çocuklara bayılırım…. 3 yıldır yalnız yaşıyorum…. ömrümde ilk defa bir evin tüm sorumluluğu bende… evden taşındığımda bilgisayar masam sandalyem ve mini buzdolabım vardı sadece…. ne bi koltuk ne bi yatak ne bir masa tabağım bile yoktu…. her şeyi sıfırdan yaptım… elimde biraz birikimim vardı eridi bitti iki üç ayda, kredi çektim oda bitti bi de geri ödemesi geldi….hali hazırda işim olduğu halde bazı günler parasızlıktan çok çaresiz kaldım ve hala kalıyorum. hala borcum var…. Kimseden de yardım istemeyedim… hep düşünüyorum şu parasızlıkta olsaydı çocuğum çok sürünürdüm. Çocuk olsa bu parasızlıkta hastalığı var ilacı var maması var bezi var… Bebekli kadının iş bulması zor iş buldun diyelim çocuğa bakacak kimsen yoksa destekçin yoksa ne yapacaksın, benim kimsem yokta bunları düşünüyorum hep.. eceme söylediklerimi kendi halimden yol çıkarak söyledim… gelir seviyen düşükse her şey zor….

    10 yıllık bir ilişkim var, evimiz de bütçemiz de ayrı….. valla bazen iyi bile geliyor insana her kezin kendi evine gitmesi 🙂 düşünsene homur homur tartışmıışz bi de git aynı eve gir… ayyy sabahlar olmaz… biz bir yıl sonraya karar verdik bebek için…. ben bu yıl içerisinde borçlarımı kapayacağım….sonra bebek çalışmaları…. ben para biriktirmeye de başladım. Çocuğum olana kadar devam edicem…. kimseye muhtaç olmayacak kadar birikimi mi yapmış olucam… Yani bu çocuğu erkek arkadaşıma güvenerek te yapmamış olacağım….ne bileyim ben böyle düşündüm. çünkü çocuk olunca evlilik dışı oldğu için dışlanıcam…. zaten kimsem yok üç beş eş dostta dağılacak gidecek… kimsenin bana hayrı olmayacak…. haa sürpriz yapıp erkenden gelirse bir beybi isterse dünya batsın doğururum valla o da ayrı mevzu 🙂

    haa açlıktan ölünmez elbet Allah verir bir kolaylığını ama insan kayırmadan edemiyor… ben bir arkadaşımı biliyorum 17 yaşında hamile kaldığı için evlendi alel acele…. kocası eve bakmıyordu çocuğu oldu buzdolabı boş çocuğun bezi yok doğum yapmış kadın lohusa buzdolabı boş evde yicek bir şey yok…. hamileliği böyle geçmiş… ha şimdi dünya tatlısı iki evladı var…. durumları da iyi…. on numara her şey… geçti gitti o günler… ama gerçekten zorluklar var… o yüzden ne bileyim ecem kardeşim, 32 ine kadar bekleme benim gibi ama adımlarını güzel at sağlam at çocuğunuda güzel şartlar altında kucağına al inşallah… bu günden birikimini yatırımını yap…. 32 ine kadar da bekleme cidden 🙂

    • Sweety umarım bütün her şey güzel olur ve en kısa zamanda bebişinin haberlerini alırız saglıkla :))) Zeynep hanımın ve senin verdigin tavsiyeleri gerçekten dikkate aldım ve ona göre daha temkinli hareket edicem. Her şeyin gönlümüzce olması dileklerimle :)))

  23. Merhaba, ben 24 yasında universite öğrencisiyim ve 2 gun once 4-6 haftalık hamile oldugumu oğrendim. Danıştığım bir kaç arkadaşım aldırmam gerektiğimi, hayatımı alt üst edeceğini söylüyorlar fakat ben aldırmaya nedense sıcak bakamıyorum. Ne kadar hayatımın gerçekten terse döneceğini, çok değişeceğini bilsem de, bencil düşüncelerim yüzünden bir bebeği öldürmeyi istemiyorum. Fakat hayatımı nasıl devam ettireceğimi, herhangi kimselerden destek alıp alamayacağımı bilmiyorum. Çok korkuyorum. Anne ve babam ayrılar ve ben akraba evinde kalmaktayım uzun senelerdir. Bana fikir ve düşüncelerinizi yazarsanız çok sevinirim. Şuan gerçekten yardıma ihtiyacım var. Ruhsal olarak da hiç iyi hissetmiyorum kendimi. Teşekkürler.

    • Selam,

      başta kulağına kötü gelebilir ama aslında iyi bir şey söyleyeceğim sana: senin hayatın zaten değişmiş durumda şu anda. bazı insanlar kürtajı kolay atlatıyor, ama sen, hele ki daha 2 gün önce öğrendiğin halde “sıcak bakmıyorum” diyorsan hamileliğe son vermeye, aldırsan da değişmiş olacak hayatın. hiç hamile kalmamışsın gibi olmayacak yani. aldırmak da aldırmamak da dönüşü olmayan kararlar, erkekler bunu “sonra yine yaparız” filan zannediyorlar ama öyle olmuyor, kararını etkilemek istemiyırum ama madem ki düşünceni yaz diyorsun, şunu söylemeliyim sana : “eğer doğursaydım şimdi şu yaşta olacaktı” diyenler, kız mıydı oğlan mıydı diyenler tanıyorum, “iyi ki o adamın çocuğunu doğurmadım” diyenler de tanıyorum, fakat “bu çocuğu doğurduğuma çok pişmanım keşke doğurmasaydım” diyene rastlamadım.

      çocuğu doğruamk sadece önümüzdeki ibirkaç ay veya 1-2 seneni değil bütün hayatını etkileyecek, babasını hayatından çıkarmak istesen de çıkaramayabilirsin mesela. ama onu doğurmamak da bütün hayatını etkileyecek aslında.

      babası ne diyor? onun ailesi nasıl karşılayacak? evlenmeden doğurmayı düşünüyorsan ek sorunların olabilir ama hepimiz gibi sen debir şekilde halledersin…

      ekonomik bakımdan bir bebeğin bakımı, kolejlerde okutmak gibi lüks hayallerin yoksa, çok maliyetli değil (bence), asıl ekonomik zorluk onun masrafından çok, sen ona bakmak durumunda kalınca çalışıp para kazanamadığında dolayı oluyor. fakat eğer doğurmaya karar verirsen tüm bunları düşünmek ve ayarlamak için 9 ay zamanın var, hiç fena süre değil… e-gebelik.net diye bir site var (yanda da linki mevcut) burada hem hamilel,iğin gelişimi hem de kürtaj hakkında bilgi bulacaksın. ikisine de bak, ne karar evreceksen bilerek vermeye çalış, kafan ne kadar net olursa o kadar iyi… eğer kürtaj olmaya karar verirsen, işlemden sonraki kontrolleri sakın aksatma (parça kalması ileride ciddi sorunlara yol açabiliyor).

      kolay gelsin, sevgiler

      • Cevabiniz ve fikirleriniz icin cok tesekkur ediyorum ayrica yazdiginiz siteye de bakicam.
        Bebegin babasi hic bir şekilde hayatina dahil olmak istemediğini ve dogurmaya karar verirsem benim cocugum olacagini soyledi. Aile üyelerinden kimse bilmiyor şimdilik. Benim bir sıkıntım da suan yaninda kaldığım akrabalarimin ogrenirlerse beni dislayacaklari konusunda bu yuzden aileden kimseye soyleyemiyorum sadece anneme bugun zar zor telefonda soyledim. Ben dogurmaya karar verirsem bir iki arkadaşım dışında suan kimseden destek goremiycek olmam beni korkutuyor. Bu evden çıkmam gerekecek karnim fazla buyumeden ve nereye gidicem nasil hayatta kalicam bilmiyorum. Eger ayri eve çıkarsam maddi sıkıntı yasiycakmisim diye düşünüyorum ama belki de sansim acik olucak ve cok sıkıntı yasamiycam. Icim korkuyla dolu olsa da bu bebegin karnimda canli olmasi bana onu yasatmam gerektiğini hissettiriyor.

        • 24 yaş küçük bir yaş değil başedebilirsin bence… Artık yola çıkmış geliyoor bırak gelsin öyle böyle bakıyorumda her kez bi şekilde büyütüyor çocuğunu sen de büyütürsün….

          • Sweety, Anonim ve herkes,

            arkadaşlar sizce biz biraz daha düzenli bir dayanışma içine girsek nasıl olur? Hukukla ilgili soru sorana cevap veremiyoruz, çocuğumu doğurmak istiyorum ama korkularım var diyene destek olamıyoruz… bir şekilde bir destek mekanizması oluşturamaz mıyız evlenmeden doğuran anneler ve babalar ve çocukları için? fikri olan??

  24. bana uyar da ne yapabiliriz biraz bunu düşünelim…. lgbt bile birleşiyo birbirlerine destek oluyor. — küçümsemiyorum yanlış anlaşılma olmasın toplumsal açıdan daha çok tepki çeken bir olgu diye belirttim onu… yani bir oğulun gey olduğunu kabul etmek daha zor aileler için gibi — bence bizde yapabiliriz bir şeyler… hayatlar söz konusu… insanlar haklarını bilsin…. Türkiye de bu çok zor tabi… her şeye karşı olmaya bayılıyorlar…. namus kavramını devlet nikahına bağlıyorlar hatta dini imanı…. burdaki mevzunun önüne gelenle düşüp kalkmak önüne gelenden çocuk sahibi olmak demek olmadığını algılayacak zihniyet çok az…. bunu bile çarptıracak insanlar çıkacak, siz teşvik mi ediyorsunuz diye topa tutacaklar bizi muhtemelen 🙂

  25. benim sorunum 7yıldır bekar bir erkekle beraber yaşıyorum.bu beraberlikten şimdi 6yaşında bir oğlumvar. fakat ben hala evli olduğum için elimde doğum belgemde olsa kimlik çıkaramıyoruz.belgede benim ve beraber olduğum kişinin ismide yazıyor.fakat bana evli olduğun kişinin üzerine çıkarman lazım dediler.eşimle 14yıllık bir evliliğin ardından şiddet mağduru olduğum için zaten kaçıp bu insana sığındım .birçok kez darp edildim.ondanda 2kızım var kızlarımla görüşüyorum annemle babam bakıyo onlara.şuanda dava açtık birkaç ay içinde biter diyorlar fakat boşansamda 10ay evlenemiyorum ve çocuğada kimlik çıkaramıyorum.çocuğun okula başlaması lazım ne yapmam lazım bilmiyorum .şuanda beraber olduğum kişinin tarafından evli olan bir çift üzerine alamazmı sonrada tanıdık olduğu için babalık davası açıp çocuğu boşanınca üzerimize alsak olurmu acaba yardımcı olursanız sevinirim

    • Günaydın Hayal,

      hukukçu olmadığımı hatırlatarak, bildiğim kadarını yazayım sana. dediğin gibi, boşansan da 10 ay evlenemiyorsun, ayrıca boşanman ve çocuğunun öz babasıyla evlenmen onun kimliğini öz babası üstüne çıkarmanı sağlamayacak malesef. çünkü yasa, çocuk doğduğunda, veya doğumundan 300 gün öncesine kadar (iddet müddeti) senin kiminle evli olduğuna bakıyor. yani sen , mümkün olsa hemen bugün çocuğun öz babasıyla evlensen bile, çocuk yine kendi doğum tarihi itibarıyla, senin o sırada evli olduğun adamın üstüne yazılacak.

      bunun çaresi babalık davası açmak. yani senin, “başkalarının üstüne kaydeder sonra babalık davasıyla düzeltiriz” dediğin şey. ama burada bir fark var, eğer çocuğu gerçek ailesi olmayan birilerine kaydederseniz sonra başınıza iş açılabilir.

      bu noktada senin yapabileceğin şey (benim anladığım kadarıyla) doğum belgesiyle ve kendi kimliğinle gidip çocuğu nüfusa kaydettirmek. nüfus dairesine gittiğinde çocuğu OTOMATİK OLARAK senin şu anda ve o doğduğu sırada evli olduğun adamın üstüne kaydedecekler. Bunun için o adamla görüşmene, ona haber vermene, onun kimliğine vb ihtiyacın yok. Çocuğu nüfusa kaydetmenin de başka yolu yok. Devlet şu anda var olan yasalarda bu çocuğu sadece, senin ve evli olduğn adamın üstüne kaydetmeye izin veriyor. malesef! Bu kaydı yaptıktan sonra babalık davası açıyorsun. mahkeme kararıyla çocuk, eski kocanın nüfusundan alınıp gerçek babanın nüfusuna kaydediliyor.

      benim bildiğim başka bir yol yok. ama yine de kahdem.org’a sorabilirsin hukukçular cevaplıyor sorularını. ayrıca bir avukatla da görüş görüşebiliyorsan. babalık davası işlemleri için adliyeye gitmen gerekecek, orada savcıyla da görüşüp bilgi isteyebilirsin. ama sanıyorum onlar da sana bunları söyleyecekler. dolayısıyla çocuğun okul zamanını geçirmeden git onu nüfusa kaydet, evli olduğun o adamın soyadıyla da olsa bir kimliği olsun ve sonra ihmal etmeden düzeltirsiniz o kimlikteki bilgileri.

      bu konuda yaşadıklarını, hukuki sürecin nasıl işlediğini ara sıra gelip buraya da yazarsan çok sevinirim. bu bilgiye ihtiyacı olan çok insan var, ben kendim bunu yaşamadım senin tecrübelerin çok insana yardımcı olabilir.

  26. avukatın bize dediği adamın çocuktan haberi olmasın yoksa zorluk çıkarır dedi .birde çocuk şuanda yaşadığım kişinin soyadıyla kendini biliyor ya ,ben okula yazdırırken psikolojisi bozulmasın diye hep bekledim (soyadı konusunda:)hani ne bileyim şuan yaşadığım kişinin soyadından mesela kaynatam alsa diye düşündüm sonra kolay olur diye peki şuanda boşanma aşamasında ben kimlik çıkarsam haberi olmazmı acaba eşimin .zaten çok zorlu bi süreç geçirdik .sonrada alması kolay olurmu acaba çocuğun kimliğini, babalık davası uzun sürüyomu zorluk çıkarırmı . niye bir önerge çıkmıyor bu konuda baba evli bekar farketmez . ama kadınlar neden mağdur en önemlisi çocuklar.sonrada ya kadın sahipsizlikten canına kıyıyor yada çocuğa kıyıyor .bu konuda ne yapmak lazım bilemiyorum.

  27. çocuğun kimliğini eşimin üstüne çıkardım. boşanma bitince tekrardan babalık davası açacağız bugün okulada yazdırdım .yavrum o kadar sevinçliydiki görmeniz lazımdı .hakkımızda hayırlısı olsun bakalım.

    • çok sevidnim yazdığınıza, okula başladığına da . hiç sıkılmadan, hep keyifli geçsin okul hayatı inşallah. hayırlı uğurlu olsun kimliği 🙂

    • Nasıl çirkin bir ifade bu… Çocukları bari ayrıştırmayın…. Elbet bu çocukların da bir babası var. Başkalarının çocuklarını yapma şekli kimseyi ilgilendirmez… Herkez kendi işine baksa problem kalmıcak memlekette… Kimsenin doğum hikayesi alnında yazmıyo… Doğan çocuk bir tecavüzden doğan çocukta olabilir… Bu onun çocuk olduğu gerçeğini değiştirmez. Çocuklar çocuktur masumdur sevelim koruyalım kollayalım. Anne de eğer çocuğuna sahip çıkıyorsa koruyup kolluyorsa üzerine titriyorsa anneliğinin hakkını veriyorsa kutsaldır.

  28. Merhaba yazılarınızı okudum sizi canı gönülden kutlarım.
    Benim size birkaç sorum olacaktı, cevaplarsanız çok sevinirim.
    1) 7 aylık hamileyim. Bebeğimin babası evli kendi nufusuna da almak istiyor fakat ben istemiyorum. Kendi nufusuma alıcam. Baba hanesinde bu durumda genede onun adını mı yazdırıyorum?
    2) Hiçbir şekilde çocuğumun üzerinde hak talep etsin istemiyorum. Bununla ilgili hangi hukuki yollara başvurmam gerekir?
    3) Sigortalıyım, bununla ilgili hangi yolları takip etmem gerekir?

    Yardımcı olursanız çok sevinirim. Şimdiden ilginiz için teşekkür ederim.

    • Çok teşekkür ederim,
      Ben de sizi tebrik ederim bebeğinizi güle güle büyütün. Sorularınızı cevaplamaya çalışayım,

      1. bebeği kendi nüfusunuza alabilirsiniz. baba hanesine ne isim yazılacağına, onun bebeği tanımasını isteyip istemediğinize göre siz karar veriyorsunuz. bebeği tanırsa, sadece “evet bu bebeğin babası beim” demiş olacak, bebek onun sigorttasından ve mirasından faydalanabilecek, gerekli olursa ve siz de isterseniz bebeğin bakımında ondan maddi destek talep edebileceksiniz. baba bebeği tanıdığında velayeti yine de tamamen sizde kalıyor, sizin yapabildiğiniz bazı şeyleri babasının yapmaya hakkı olmuyor, mesela çocuğun ikametini değiştiremez (= alıp götüremez resmi olarak). bu durumda, baba adı kısmında elbette babasının adı yazıyor, ama çocuğun soyadı ve kütüğünün sizinki mi onunki mi olacağına yine siz karar veriyorsunuz.
      eğer babanın çocuğu tanımasını istemiyorsanız, bebeği nüfusa kaybetmeye kendi kimliğinizle tek başınıza gidip, baba adı olarak da ne isim isterseniz onu yazdırıyorsunuz.

      3. sigortayla ilgili özel bir sorunla karşılaşmamanız gerekir. ailesinden sigortalı olanların sigortası kendi sağlığıyla ilgili durumları ve tabii ki doğumu kapsıyor, ama çocuğun sağlığıyla ilgili giderleri kapsamıyor (çocuk, bütün sigortasız çocuklarda olduğu gibi, 18yaş altı sigortadan faydalanıyor). sizin sanırım kendi sigortanız var, dolayısıyla çocuğunuz da o sigortadan faydalanıyor her çocuk gibi. bu konuda bir aksilik olmaması lazım ama olacak olursa yazın , teşhir edip uğraşalım. olası sorunlarda sgk’ya internetten yazılı soru gönderdiğinizde haklı olduğunuza dair cevap alırsınız. o cevabı da gider burunlarına dayarsınız sorun çıkaranların, ben öyle yapmıştım.

      2. bu güzel haberi ilk size vereyim o zaman: sorunuzun cevabını benden çok daha iyi anlayacak iki genç hukuk öğrencisi, bu siteye gelecek soruları cevaplamaya çalışacaklar. sorunuzu onlara ileteceğim şimdi.

      sevgiler,

      • ilginiz için çok teşekkür ederim.
        Benim kendi ssk var. Doğum parası gibi prosüdürler için ne zaman ssk ya başvurmam gerektiği hakkında da yardımcı olur musunuz?

        • Bu arada genç hukukçularımızdan da cevaplarını sabırsızlıkla bekliyorum.
          İnanın o kadar yardımcı oldunuz ki size minnettarım.

          • Selam Almila,

            ben hiçbir zaman sigortalanamadım (oysa 17 yaşımdan beri çalışıyorum, bi süre sonra vazgeçtim, evden kendim çalışıp babamın sigortasında kalacağım şimdilik) dolayısıyla doğum izni, doğum parası konularını bilmiyorum. orada biz evlenmemişlere özel bir durum oldupğunu sanmıyorum. sgk’nın kendi sitesinden öğrenebiliyorsundur sanırım. öğrenirsen bize de yazarsan, o bilgiyi arayan başkalarına da faydan olur.

            hukuktan anlayan arkadaşlarla görüştüm, bu aralar bir yoğunlukları var ama cevap vereceklerini söylediler. bu işe ben de çok seviniyorum!

  29. Merhaba,

    Biz Zeynep’in bahsettiği hukuk öğrencileriyiz 🙂 Öncelikle bu blogda bize soru soracak olan herkese yardım edebilecek olma fikri bile bizi çok mutlu etti. Sorularınızı cevaplayabilmek için de elimizden geleni yapacağımızdan şüpheniz olmasın. Umarım sorularınızı cevaplandırabiliriz. Fakat üstüne basarak söylememiz gerekir ki bizim avukat olmadığımızı ve sorularınıza kesin ve tam doğru cevaplar veremeyebileceğimizi unutmamalısınız. Biz sadece Zeynep’in verebileceği cevaplardan biraz daha hukuki cevaplar vermeye çalışacağız ama tabi ki bir avukat seviyesinde olmayacak. Yani eğer imkanınız varsa mutlaka bir avukata danışmanızı öneririz.
    Zeynep’in de söylediği gibi çocuğu kendi nüfusunuza kaydettirebilirsiniz, bu durumda çocuk sizin soyadınızı taşır ve velayeti de sizin üzerinizde olur. Çocuğun baba ile de soy bağının kurulabilmesi ancak sizinle yani anneyle evlenmesiyle, nüfusa gidip yapacağı tanıma işlemi ile veya babalık davası ile kurulur. Tanıma; babanın nüfus memuruna, mahkemeye, notere veya konsolosluğa yazılı başvurarak resmi senette ya da vasiyetnamede çocuğun kendisinden olduğunu beyan etmesidir. Tanıma annenin ya da çocuğun rızası bağlı değildir. Bu nedenle baba çocuğunuzu tanımak isterse buna engel olmanız mümkün gözükmüyor. Yasaya göre baba tanıdıktan sonra bu işleme ancak tanımanın iptali davasıyla karşı çıkmanız mümkün. Fakat bu dava hakkı, çocuğun tanıyan babadan olmadığı durumlar içindir. Bu nedenle siz bu davayı açsanız bile baba çocuğun kendinden olduğunu DNA testiyle kolayca kanıtlayabileceğinden bu davayı kazanamazsınız.
    Gerçekte baba olmayan kişinin nüfusta “baba” hanesine yazılıp yazılamayacağı hakkında net bir bilgimiz yok açıkçası. Fakat araştırmalarımızda baba olmayan bir başka kişinin çocuğu nüfusuna kaydettirebileceğiyle ilgili hiçbir bilgiye rastlamadık. Baba tanımadığı durumlarda anne kendi nüfusuna kaydettirebilir. Hatta anne nüfusuna kaydettirmedikçe babanın çocuğu tanıması mümkün değil. Ayrıca anne veya baba bu tanımayı ömrü boyunca yapabilir.
    Babası eğer çocuğunuzu tanırsa; soyadı, miras, sigorta ve annenin babadan nafaka talebi(çocuğun bakım giderleri için maddi destek) durumları için Zeynep gerekli açıklamayı yaptığından bu konuya değinmiyoruz.

    Babası çocuğunuzu tanıyıp kendi kütüğüne geçirse dahi çocuğun velayeti sizde kalacaktır. Bu durumda eğer baba velayeti almak isterse aile mahkemesinde ‘velayet davası’ açması gerekmektedir.

    Eğer çocuğun velayeti sizde ise sizin rızanız dışında babanın çocukla kişisel ilişki kurması mümkün değildir. Kişisel ilişki’ dediğimiz durumsa kısaca çocuğunuzla görüşmesi, telefonlaşması gibi bir bağ içerisinde olmasıdır. Medeni Kanunu’n 323.maddesine göre; baba çocukla kişisel ilişki kurulması için mahkemeye başvurma hakkına sahiptir, bunu engellemeniz mümkün değildir. Ancak kişisel ilişkinin kurulmasını istemiyorsanız ya da herhangi bir sakınca görüyorsanız yasaya göre şöyle bir imkanınız bulunmaktadır.

    Medeni Kanun’un 324.maddesine göre;

    ”Ana ve babadan her biri, diğerinin çocuk ile kişisel ilişkisini zedelemekten, çocuğun eğitilmesi ve yetiştirilmesini engellemekten kaçınmakla yükümlüdür. Kişisel ilişki sebebiyle çocuğun huzuru tehlikeye girer veya ana ve baba bu haklarını birinci fıkrada öngörülen yükümlülüklerine aykırı olarak kullanırlar veya çocuk ile ciddi olarak ilgilenmezler ya da diğer önemli sebepler varsa, kişisel ilişki kurma hakkı reddedilebilir veya kendilerinden alınabilir.”

    Yani, yasanın maddesinde bahsedilen durumlar olursa, örneğin önemli bir gerekçe varsa ya da ciddi anlamdan görüşmenin çocuğun fiziki veya ruh sağlığına zararı olduğunu düşünürseniz bu kişisel ilişki kurma hakkının engellenmesi için mahkemeye başvurabilirsiniz.

    Sonuç olarak mahkeme durumu değerlendirir ve kişisel ilişki kurulmasında sakınca görürse bu hakkı babadan alabilir ama bu hakkın tanınmasında sakınca görmezse de bu ilişkiye engel olmanız mümkün gözükmüyor.

  30. Merhaba.
    suan 4 haftalik hamileyim. Sevgilim evli ve boşunabilme ihtimali yok. 3 senedir veliler ve eşinin inadı yüzünden ayrilamiyorlar. Oyleki 1 sene icerisinde her yolu denedik bosanmalari için. Bu nedenle ben suan ne yapacagimi bilmiyorum. Bu neden dolasiyla boşanabilirler mi? Gerçekten kafam çok karışık. Yardiminiza ihtiyacım var.

  31. Merhaba Cemre,
    tebrik ederim 🙂
    boşanma konusunu ben pek bilmiyorum evlenmediğim için 🙂
    sen şu anda istersen bebeğini doğurur ve hem kendinin, hem de babasının üstüne kaydedersin (babası da kabul ederse), ikiniz de isterseniz bebeğin babasının soyadını da alır. neden boşanamadılar veya sevgilin mahkemeye çıkıp ben eşimi değil bu kadını seviyorum ve ondan bir çocuğum olacak, dese, hakim ne der, gerçekten bilemiyorum. bu gibi hukuki meseleri istersen kahdem’e (yan tarafta liki var, kadınlara hukuki destek merkezi) internetten sorabilirsin veya bulundupğun yerde baronun kadın hakları birimi varsa oradan avukatlara da danışabilirisn. benim sana tek diyebileceğim, adamın boşanamamş olması senin çocuğu doğurmana, onu babasının nüfusuna kaydetmene, hatta gerek görürsen adamdan çocuğun bakımı ve kendin için maddi desteği de resmi olarak almana engel değil. hamileliğin rahat, huzurlu geçer ve seni mutlu edecek gelişmeler olur umarım.
    sevgiler

  32. lütfen bana yardım edin 20 yasındayım bebegim 2 ay 7 gunluk aldırmak icin son hafta ve yarın sabah aldırmaya gidiyoruz sevgilim istemiyor aileme söyleyemem evlenemeyiz dıyor ben bebegimden vazgecmek istemiyorum antalya da okuyorum ailelerimiz istanbulda ailem asla kabul etmez istemez sevgilim zaten istemiyor ama ben istiyorum ama ona bakabilecek durumum yok zaten zor okuyorum ailemin durumu cok kotu onu dogurmak istiyorum ona bakabilecek azıcık durumum olsa doguracagım 2 cm olmus bebegim vazgecmek istemiyorum ama hiçbir ihtıyacını karsılayamayacagımıda biliyorum..ne yapmalıyım nasıl nerden yardım alabilirim lütfen cok az vaktım var

  33. Merhaba..Yazılarınızı beğeniyle okudum.Benim durumum biraz daha farklı aslında.. Ben 9 yıllık evlilikten sonra boşandım ve evliliğimden 1 çocuğum var.bir süre sonra eşimle tekrar beraber yaşama ve nikah yapmama kararı aldık. fakat ben şu anda hamileyim ve daha çok yeni.boşandıktan sonra babamın sağlık güvencesinden yararlanmaya başlamıştım.babam emekli sandıgına bağlı emekli..benim durumum ne olur acaba bilginiz var mı?yani babamın sigortası ile özel yada devlet hastanesinde nikahsız olarak gebelik takibine gitmem,doğum yapmam sorun olur mu?benden ücret talep etme hakları var mı?eğer talep edilirse ne yapmalıyım?

  34. Merhaba Suna,

    teşekkür ederim. Beğenmene sevindim.

    her iki hamilelik ve doğumda babamın sigortasından yararlandım, tıpkı seninki gibi, emekli sandığından emekli. devlet hastanesi tercih ettim ve sigorta hepsini kapsadı.

    bu konuda zeynep kamil hastanesi bana arıza çıkardıysa da paraların hepsini geri aldım. çünkü sigorta bakımından, babanın sigortasından her şekilde yararlanmaya hakkın var. nikahsız olman bir şeyi değiştirmez. bebek doğduktan sonra, babanın sigortası bebeği kapsamayacak o kadar (burada özel hastanelere dikkat et istersen, doğar doğmaz yapılan aşıları vb sigorta dışı diyerek para isteyebilirler)

    ilgili bütün belgeleri sitede bulabilirsin, maceraları da yazmıştım (sağ üst köşeden arama yap). ücret talep eden olursa bu belgeleri gösterebilir veya sgk’ya bilgi edinme kanunuyla başvuru yaparak senin haklı olduğunu gösteren maddeleri talep edebilirsin.)

    sevgiler, kolay gelsin,

  35. Merhaba,

    Ben evli degilim ve cocugumun babasi yabanci uyruklu ve merhaba disinda turkce bilmiyor.
    Evlenmeyi dusunmuyoruz, ama tc kimlikte babasi olarak gozukmesini istiyoruz ancak turkce bilmiyor. Bu durum sorun olur mu?
    Nasil bir yol izlememiz lazim
    Cocugumuzun iki ismi olacak. Bir ismini yabanci koyabilir miyiz?
    Cevap icin simdiden tesekkurler

  36. Merhaba Melis,

    kusura bakma bazen çok sık bakamıyorum siteye. Babasının Türkçe bilmemesinin sorun olacağını hiç zannetmiyorum, Türkiye vatandaşı olmaması da mesele olmamalı, ama ben hukukçu vb değilim sonuçta. Yerinde olsam, devletin nvi.gov.tr (nüfus işleri) sitesine “vatandaşın bilgi edinme hakkı kanunu” üzerinden başvuru yaparım. devlet dairelerine bu kanunla soru sorma hakkın var ve cevap vermek zorundalar. nvi’nin linkini yandaki menüde bulabilirsin. Bu işin en doğrusunu, en kesin olarfak söyleyecek merci orası olduğu için cevabı onlarda araman daha sağlıklı olacak. Eğer istersen ilçe nüfus müdürlüğüne de gidip sorabilirsin, onlar da bilir bu işi (ama yazılı cevap olacağıo için bence nvi daha iyi)

    Bebeğine yabancı isim koymak konusunda da bir engel yok ama biliyorsun Kürtçe isim koyarken q, w, x harflerine arıza çıkarıyorlar. Bu arızayı çocuğuna Xavier, Alexis, Angelique veya Wendy ismini koymak isteyene de çıkarabilirler.

    Alacağın sonucu bize de yazarsan sevinirim,
    sevgielr, iyi seneler

    • Dediginizi yaptim cevap gelir gelmez paylasicam.

      X Q W kullanmayi dusunmedigim icin isim konusu da icimi rahatlatti tesekkurler

  37. 17 yaşnda ilşki yaşadm şmdi 18 yaşndayım evli değilm hamileyim ailemin haberi olmdn nasl doğum yapcm her hastane kabul etmyo

    • Merhaba Ecrin,

      hastanelerin kabul etmesi gerekir, neye dayanarak etmiyor? bir devlet hastanesine gittiğinde evli olup olmadıpına bakmadan hamilelik muayenelerini ve doğumu yaptırmaları lazım. nasıl bi sorunla karşılaşıyorsun yazar mısın?
      doğuma ne kadar süre var? Ailenden hamile olduğunu saklıyorsan, senin için tehlikeli, sıkıntılı bir durum var mı?
      sevgiler

  38. Öncelikle merhabalar suanda bekar Oldugunu zannettiğim evli OLDUĞUNU sonradan öğrendiğim sevgilimden 6 aylık hamileyim tamamen kendi kararımla bebeğimi hayırlısıyla Dünya’ya getirmek istiyorum . Tabiki çevre Baskısı olumsuz insanların psikolojik Baskısı ve tamamen merhametini ve Duygularını kaybetmiş bir baba Ada’yı buna ne kadar izin verirse… Şu an onun Bebeğini taşımama rağmen ve resmi nikahlı bi eşi OLMASINA rağmen sosyal Paylaşım sitesinde başka kadınlarla fotoğraf çekilip yayınlıyor hatta bana mesajla bunları nispet yapmak için yolluyor bu durum. Beni gerçekten kahrediyor üzüyor 6 ayım sürekli Ağlayarak geçti sinir krizi geçirip 4 sefer acile kaldırıldım şuan çalışamıyorum maddi manevi çöküntü içindeyim tazminat Davası açma hakkım var mı varsa avukat tutmak için maddi gücüm yok baro avukat tayin eder mi bilgisi olan beni aydınlatıp yol gösterirse çok sevinirim şimdiden teşekkür ederim

    • Merhaba Tuğba,

      öncelikle geçmiş olsun bebeğinin babası konusunda. hukukçu değilim ama, bir adamın kendisinden hamile olan kadına ve kendisinden olan çocuklara bakmak gibi bir yükümlülüğü var bunu biliyorum. ondan nafaka isteyebilirsin. tazminat olur mu bilemiyorum. çocuğu kendi üstüne kaydedebilirsin, nafaka almak için onu babasının üstüne kaydetmen gerekmiyor.

      baronun kadın hakları merkezi birçok ilde oluyor ve ücretsiz avukat isteyebilirsin. o avukat iyi çıkar mı garantisi yok ama gidip bir konuşmakla kaybedeceğin bir şey de yok. mor çatı ve kamer gibi kadın örgütleriyle görüşmeyi dene, özellikle mor çatıda avukat desteği veriliyor olabilir. hukuk konusunda bir başvuruda bulunmadan önce bu derneklerle bir konuşup yol göstermelerini isteyebilirsin. ayrıca kahdem.org sitesinden (kadınlara hukuki destek merkezi, sağ tarafta var bağlantısı) bilgi isteyebilirsin.

      bebeğini sağlıkla, rahat rahat doğurup büyüt, babası ne kadar öküz olsa da bebeğin yeter umarım mutlu olmana,

      sevgiler

      • Çok teşekkür ederim aydınlattığınız için barodan şansımı deniycem inşallah güzel bi sonuç alırım da burda sizlerle sevincimi paylaşırım gerçekten çok kötü günler geçiriyorum manevi olarak bi nebze olsun rahatlarım

  39. Merhaba zeynep hanim

    26 yasinda yeni evliyim, 4 yili askin yurtdisinda (rusya) yasayan kiz arkadasimla her firsatta turkiyede gorusuyoruz yillar onceden benimle evlenmeyi istiyordu fakat ben hic bir sekilde evlenmeyi dusunmedigim icin evlilik olmadi benim evli oldugumi ise bilmiyor
    Fakat kiz arkadasim benden bir bebeginin olmasini istiyor madem sen yoksan senin bir parcan benim olsun hesabi, bende acikcasi bu istegini karsiliksiz cevirmek istemiyorum ama ilerki yillarda basima bir dava ile gelebilirmi diye dusundugum icin her zaman geri durdum istegini vereyim derken kendimi tehlikeyede atmak istemiyorum eger bebek olursa kadinda kalacak ve ben cocugu gormek gibi bir niyetimde yok hukuki yolu ile bir problem yasarmiyim veya hukuki bir problem yasamamam icin ne yapmaliyim size sormak istedim lutfen bu konu hakkinda bilgi verirmisiniz iyi gunler..

  40. Benim fikrimi sorarsan çocuğu geçtim belki tek başına bebeğini büyütmeye cesareti vardır benim gibi …fakat hamilelik Döneminde onunla ilgilenemiceksen hiç böyle bişeye kalkışma gerçekten kadın için çok zor çünkü çok duygusal ve hassas bi dönem ben tek Başıma çocuğa bakıp büyütebilirim evet ama 9aylık süreç benim için çok zor geçiyor hukuki davaya gelirsek bi anlık kıvılcımla herşeyi Göze alabilir ben olsam bile bile yapmayın derim fikrim bu

  41. Bebegi cok istiyor gerekirse yasam boyu bir hak iddaa etmeyecegini belirten bir belge yapilmasini istiyor belgenin bir faydasi olabilir mi?

  42. Merhaba ben 20 yaşında 8 aylık erkek bebeğe hamileyim. Fakat evli birinden hamile kaldım ve bebeğin babası bebeği kendi nüfusuna geçirmek istiyor yani anne adı olarakta resmi nikahlı eşinin adı geçsin istiyor. Bende o şekilde olmasının doğru olduğunu düşünüyorum bebeğin ilerideki hayatı için. Benim şu anda sağlık ocağında takibim var. Sormak istediğim dd ben bebeği doğurduktan sonra karı koca olarak onlar nüfusa gitseler bebeği nüfuslarına alabilirler mi ve ben bebeğin bilinmesini de istemiyorum bebeğin babası bebeği nüfusuna aldıktan sonra benim kütüğümde veya vukuatlı nüfus kayıt örneğimde filan bu karşıma çıkar mı?

    • Merhaba,

      zor, hüzünlü bir durum. Bunu bir bilene danışmaya çalışacağım, tamam mı?
      Bu arada sana bir iki sorum olacak, bebeğin babasıyla ilişkin devam ediyor mu? ona güveniyor musun? çocuğu ileride görmek isteyecek misin (bunu şimdeden söyşlemek çok zor tabii…)?
      babasının veya eşinin, bebeğe iyi davranmama ihtimali olabilir mi sence?
      sevgiler

      • Bebeğin babasıyla ilişkim şu şekilde devam ediyor eşi bu durumu öğrendi ve bizde birlikteliğimizi sonlandırma kararı aldık. Ona da şöyle güveniyorum neticede onun da çocuğu ve iyi bir insan. Eşine gelince onun da günahsız bir bebeğe kötü davranacağını düşünmüyorum. Bebeği şu an için görme gibi bir düşüncem yok. Ama dediğiniz gibi şartlar ne gösterir bilemem fakat görme durumu olsa bile çocuk benim annesi olduğumu bilmeyecek. Size şunu sormak istiyorum nüfusa kayıtta babası çocuğu tanıyacak fakat ben anne adında benim yerime resmi nikahlı eşinin adının yazma durumu olabilir mi? Ve benim kütüğümde veya vukuatlı nüfus kayıt örneğinde bu çocuk görünür mü?

        • Merhaba Deniz Eylül,

          sorularının cevabını bilebilecek bir hukukçuya yazdım ama cevap alamıyorum :(( Şimdi, bu konuyu araştırabilecek hukuk öğrencisi arkadaşlarıma da yazacağım.

          Bu arada kendi bildiğim bir iki şeyi yazayım sana: evli bir adam, çocuğun doğum belgesiyle nüfusa kayıt için giderse, bebeğin annesi yanında olmasa da bebek bu adam ve eşi üstüne kaydediliyor normalde. sizin durumunuzda doğum belgesinin nasıl alındığı önemli tabi, çünkü belgede doğumu yapanın adı yazılıyor…

          ikincisi, bebeğini başkasının adına kaydetmek suç , çünkü o zaman bebeği terk etmiş sayılıyorsun… bunu yanlış veya eksik biliyor olabilirim. ama kendi bebeğini, başka bir kadın adına kaydetmenin hukuken yanlış olacağını sanıyorum. ben bir avukata ulaşmaya çalışıyorum ama eğer elinden geliyorsa sen veya bebeğin babası da danışmaya çalışın bir avukata.

          çocuğu kendi üstüne kaydedecek olursan, babası da “tanıma senedi” imzalarsa çocuk onun kütüğünde görünür seninkinde görünmez. senin vukuatlı nüfusunda, eğer doğumlar özellikle gösterilmek istenirse (talep üzerine) bu doğum görünecektir. fakat, başka bir çok yorumda da yazdum bunu, o belgeyi alabilecek kişiler çok sınırlı: annen baban eşin ve çocukların alabilir. durduk yerde neden alsınlar? kaldı ki,işe giriş , mahkeme vb nedenlerle bu belge istense bile, doğumların görüneceği özel haliyle istenmiyor. ancak memurdan özel olarak istenirse belgede bebeğin göründüğü belge alınabilir.

          dolayısıyla, bebeği kendinin ve babasının üstüne kaydedip, ardından bakmaları için babasına ve onun eşine bırakmak hem hukuken rahat, hem de oldukça temiz bir yol olur bence. hatta velayeti resmen onlara vermek için de başvurabilirsiniz muhtemelen (aile mahkemesine?).

          bunun dışında, benim bildiğim bir başka yol, çocuk esirgeme kurumuna gidip, bebeğini babası ve onun eşine evlatlık olarak vermek istediğini bildirmek. bu durumda çocuk öz babası ve onun eşinin yanına resmen verilecek ama 1 sene boyunca kurum tarafından izlenecek. babasının bu arada onu kendi nüfusuna kaydetmesi önünde bir engel yok zaten. ama böyle yapmakla sen kendini hukuksuz bir işlem yapmaktan, ileride balına bir iş açılmasından korumuş olacaksın, bebeği de biraz daha güvence altına almış olacaksın. bu konuda detayları araştırmak için bulunduğun yerdeki shçek müdürlüğüne gidip konuşabilir misin?

          sevgili Deniz Eylül lütfen uzun süreli düşünmeye çalış, çocuğun bunu ileride öğrenmesi söz konusu olabilir, sen pişmanlık duyabilirsin, babasının ve onun eşinin çocuğa iyi bakmadığını düşünebilirsin, vesaire. koca bir ömür var önünde. sen 50, o 30 yaşında olduğunda şartlar bambaşka olacak…

          Sevgiler, kendine iyi bak.

          • Yardımlarınız için çok teşekkür ederim. Söylediklerinizi dikkate alacağımdan emin olabilirsiniz. Bende yarın bir avukatla ve shçek ile görüşmeye gideceğim. Yasadışı bir şey olsun istemiyorum. Ancak bu durumu ailemin bilmesi de benim için büyük sıkıntılar doğurur bu yüzden kütük veya vukuatlı nüfus kayıt örneği benim için bu kadar önemli. Hukukçu birinden herhangi bir şey öğrenirseniz benimle paylaşmanızı rica ederim yine tekrardan. Teşekkürler.

  43. zeynep abla merhaba araştırırken buldum siteni ve gerçekten çok beğendim. Benim de bir sıkıntım var paylaşmak istiyorum. 6 yıllık bir ilişkim var başka şehirde okuyorum sevgilimle ister istemez bişeyler yaşıyoruz . En son iki hafta önce görüştük ve birşeyler yaşadık ileri gitmedik. Ama benim içimde bir korku var hamile kalmış olmaktan korkuyorum. Yarın özel laboratuvarda kanda gebelik testi yaptırıcam kayıt edilmemesi için özel lab tercih ettim. Şu an memleketimdeyim burda özel laboratuvar var fakat okuduğum şehirde özel laboratuvar yok bu yüzden oraya gittiğimde özel bir gastanede yaptırmam gerekiyor. Ama korkuyorum test pozitif çıkarsa aile hekimine bilgi gidiyormuş diye duydum ailemin ögrenmemesi gerekiyor. Bu arada ben 19 yaşındayım ama kimlikte yeni 18 ime gırdım. Özel hastaneyle telefonda görüştüm bilgileriniz hastanede kalır sadece dedi. Şimdi iki sorum var eğer hamileysem kesin olarak aile hekimine gönderirler mi.aile hekimimi okuduğum yere aldırsam ailemin haberi olur mu gebelikle ilgili bir durum olduğunda. Bir de 18 yaşıma girer girmez gebelik testi yaptırdığım için hastanede bir sıkıntı çıkar mı. Sonuçta cinsel ilişkiye 17 yaşında girmiş oluyorum cinsel istismar vs. Durumları olur mu. Biraz karısık oldu biliyorum ama yardımınıza ihtiyacım var teşekkür ederim

    • Merhaba Ayça,

      Öncelikle, 18inden erken cinsel ilişkiye “cinsel istismar” denmesi için birinin şikayette bulunması lazım. sen veya ailen şikayet etmezseniz, işgüzar bir doktor da kalkıp şikayet etmezse erkek arkadaşını, bu açıdan bir sorunla karşılaşmazsın.

      aile hekimi konusunda, gebeliğin aile hekimliğine bildirilmeyeceğinin bir garantisi yok. aile hekimi de aslında bu bilgiyi senden başkasıyla paylaşmamalı, ama buna dikkat etmedikleri durumlar duyuyoruz. dolayısıyla eğer ki sen gerçekten hamileysen, aile hekimliği kaydını ailenin olduğu yerden aldırman iyi olur.

      peki neden özel hastanede kan testi yaptırıyorsun? her eczanede bulunan gebelik testleriyle, hamile olup olmadığını kendi başına öğrenebilirsin. çok basit bir idrar testi ve hiçbir yere kaydedilmiyor. testin ucuzu 5 lira filan, daha pahalı olanları da var… Yerinde olsam özel hastane işine girmeden önce bu en basit, en kayıtsız yolu denerdim 🙂

      Umarım sonuç istediğin gibi çıkar. bu arada erkek arkadaşınla “ister istemez” birşeyler yaşadığını yazmışsın ya, istemiyorsan eğer, sırf o istiyor diye yapmak zorunda değilsin hiçbir şeyi…

      sevgiler, iyi şanslar

      • Biraz paronayak bir insanım yine böyle bir olay olmuştu ve tam 5 ay hamile olmadığıma inandıramamıstım kendimi. Kan tahlilleri ultrasonlar hepsini yaptırdım ama yine de inanmamıştım. Bu yüzden ıdrar testine de pek güvendiğim söylenemez. Ama yinede sürekli yapıyorum onuda. Az önce kan verdim özel laboratuvara sonucu bekliyorum sabırsızlıkla birazda korkuyla. 15 gün geçti üstünden . bu sürede kanda çıkar mı bilmiyorum ama umarım sonuç tahmin ettiğim gibi olur . Normalde çocuk delisiyimdir ama zamanında olsun istiyorum herşeyi . İyi dilekleriniz için çok çok teşekkür ederim

  44. Merhaba…Ben bir adami cok sevdim ve evli oldugunu bildigim halde cok baglandim oda bana baglandi ve kopmak icin denesekte kopamadik birbirimizden …suan adamdan 8 aylik dogmuş bir oglumuz var …nufusta herseyi benim uzerime kayitli baba adida gercek olan degil cunku ailem o adami taniyor…. Ve ben Dubaiye iş icin gidicem deyip kimseden habersiz tek basima dogum yaptim ve buyuttum…O Adamla dini nikahimiz yapildi fakat ailem hala durumu ogrenmedi beni yurtdisinda saniyorlar.cocugum düşmesim ve doya doya babasiyla 2 yil vakit gecirelim diye soylemedim aileme…simdi ise soyleme zamanim geliyor ve bu durumu nasil aciklayacagimi bilemiyorum… kapali bi kadinim 24 yasindayim … eşimi soyleyemeyecegim kim oldugunu cunku ailesinin evlerini falan biliyorlar…eşimin de kiz evlatlari var genc kizlar ve uzulmeleerine gonlum razi olmuyor keza ogrenirlersede eşimle gorusemeyecegiz endisesi var..suan anne ve babama bu durumu nasil aciklayacagim bilemiyorum..

    • Merhaba Sevgi,

      işin zormuş hakikaten, kolay gelsin… senin için ne yapabiliriz, bilemedim… annenin babanın tepkisi nasıl olur? kabyllenmeleri kolay olmayacaksa da, senin ve onların canından olan, 8 aylık bir bebeğe ve onu doğurduğun için sana düşmanlık edemezler umarım, dilerim… Eğer bebeğin veya kendin için can korkun varsa, çevrende zarar verebilecek birileri varsa lütfen destek iste. sağ taraftaki menüde kamer’in adresi var, onları araman veya alo 183 destek hattını araman belki bir işe yarayabilir…

      şu an durumun acil görünüyor buna göre hareket edersin tabii ama unutma ki, “onların üzülmesine gönlüm razı olmuyor” dediğin o genç kızlar, senin bebeğinin ablaları ve hem onların hem de ilerleyen zamanda senin oğlunun birbirilerini tanımaya da hakları var. belki önce kdni ailenin desteğini aldıktan sonra zaman içinde gerçeği herkese açıklama imkanı bulursun ve hepiniz kurtulursunuz bu baskıdan.

      çok ama çok kolay gelsin, yapabileceğimi düşündüğün bir şey olursa lütfen yaz.

      sevgiler

    • Merhaba sizden cevap alamıyorum yazmıştım bebeğinin kan grubu bizden farkli diye sizde cevap yazmışsınız Merhaba anne arkadaş başlıklı bir cevapta benim sizin desteğini ihtiyacım var moralini yukseltin

  45. Selam adaşım 🙂

    Bende 22 yaşında 14 haftalık hamileyim ve sevgilim ne yazık ki evli ama boşanma davası sürüyor.. Yani kısacası bende evlilik dışı bi ilişki sonucu hamile kaldım.. Bu durumu aileme açıklamam imkansız beni kesin istemezler ve zaten yaşadığım yer doğu tarafında malum burda böyle şeyler asla hoş görülmez ve ben ne yapacağımı şaşırdım çünkü sevgilimle ayrıldık ama hamilelik boyunca hep destek olacağını söyledi kendisi şimdi İstanbul da bana sende gel burda doğum yapar sonra dönersin diyo ama ben dönerken bebeğim ne olacak ona bırakmak istemiyorum evime getirsem kapı dışarı ederler sosyal hizmetlere bırakmaya vicdanım el vermez tek başıma bakacak gücümde yok ne yapacağımı inanın bilmiyorum ne olur bana bi akıl ver güzel şeyler duymaya çok ihtiyacım var.. 😦 birde dava açsam ne gibi yasal haklarım var ?

    • Caresiz sin seni çok iyi anlıyorum bir anne olarak onu bunu düşünme gerekirse bütün dünyaya karşına al bebeğini kimseye verme o bebek sana güç verecektir sevgisinden mahkeme kararı ile maddi destek alabilirsin sonuna kadar zorla şansını ama yine verme derim ben

    • Merhaba Zeynep,

      geç cevap verdiğim için özür dilerim. Umarım güzel geçiyordur hamileliğin… durumun kolay değil, daha iyi bildiğim yerden başlayayım cevaplamaya: dava açarsan, bebeğin babasından kendin ve bebek için nafaka istemeye hakkın var. anlattıklarına bakılırsa, adam bebeğin bakımı konusunda zaten destek olabilecek biri olabilir, o zaman dava yoluna gitmeden adamla insani ilişki içinde maddi destek isteyebilirsin. dava açarak yapabileceğin diğer şey de bebeği babasının üstüne kaydetmek. benim bildiğim başka bir imkan sunmuyor sana hukuk. ama eğer danışabiliyorsan bir avukata sor tabii ki.

      ve elbette hukuki bir talepte bulunmadan önce, bebekle ne yapmak istediğine karar vermelisin.. hamilelik karışık bir süreç, duyguların, fikirlerin çok deeğişebilir bu dönemde. buna da şaşırma… belli ki bebeği bırakmak içine sinmiyor. şartlarını tam olarak bilmiyorum. ailen nasıl insanlar? yani seni kabul etmeyeceklerini söylüyorsun ya, çevre baskısından dolayı mı? yoksa kendileri de kesinlikle yanlış mı bulacak seni ve bebeği? doğuda birçok yerde çalıştım. bazı ailelerin, aslında kızlarına sahip çıkmak istediklerini, hatta onu çevreden korumak için ara yollar arayıp bulduklarını biliyorum. göç etmek veya kızın başka bir yere yerleşmesine yardımcı olmak, olayı çevreden saklamak vb gibi. seninkiler bu konuda nasıl davranır acaba? mesela bebeğin babasının dediği gibi istanbulda doğum yaptıktan sonra bebekle beraber istanbulda yaşaman mümkün olur mu? biliyorum maddi destek olmadan zor. ailenin bir şekilde manevi desteğini almadan da zor… kağıt üzerinde evlilikler yapılıyor bazen, ama bu da seni bağlayacaktır,pek iyi bir fikir değil. sosyal hizmetlere bırakmaya vicdanın el vermiyor ya, belki, umarım ki,ailenin de seni zor durumda bırakmaya vicdanı el vermez. aslında bir çok şey düşünülebilir, bildiğim bazı örneklerde olduğu gibi, bebeğin babasıyla evlenmesen dahi evlendiğinizi söyleyebilirsiniz çevreye, ailen de işbirliği yapıp senin arkanda dursa, bir süre sonra da ayrıldığınızı, bebeğin babasının yurtdışına çalışmaya gitt,iğini vb söyleyerek dedikodulara yenilmeden ayakta durabilir misiniz mesela?

      bebekle beraber yaşamaya devam etmek sana hiçbir şekilde mümkün görünmüyorsa, sosyal hizmetlere bırakmak yerine babasına bırakmak yine de daha doğru olabilir… bu da olmuyorsa, onu bir yere bırakmaya mecbursan, bil ki: 1) sosyal hizmetlere bıraktığın çocuğu, evlatlık verilmesini kabul etmiyorum diyerek, gidip görmen mümkün. istediğin sıklıkta. ama bu, senin içinde, büyüdükçe bebek için de zor olacaktır… 2) sosyal hizmetlere gidip, “çocuğumu şu aileye evlatlık vermek istiyorum” diyebiliyorsun. bu durumda bebek neredeyse hiç kurumda kalmadan evlatlık edinecek ailenin yanına veriliyor, kurum onun takibini o ailenin yanında yapıyor, iyi bakılıyor mu diye. tanıdığın, güvendiğin böyle birilerini bulabilirsin. bu işlemi mutlaka resmi kanaldan yapmalısın. yani bazen insanların aklına geliyor ya, “o aile bebeği kendi doğurmuş gibi göstersin” diye. buna kalkışmak hukuki açıdan hepinizin başını belaya sokar ve asıl o zaman herkesin haberi olur durumdan…

      kararında sana yardımcı olmayı istiyorum ama bu öncelikle senin kararın. sormak, konuşmak istersen buralardayım bazen gecikmeli olsa da. çok sevgiler,

      • Cevap için tekrar teşekkür ederim bende çok geç görüyorum kusura bakma.. Ailem zaten şu an her şeyi öğrendi ve her şey düşündüğümün tam tersi şekilde ilerliyor çünkü bebeğin babası ortalıkta da yok ve annem de babam da tüm ailemde benim yanımda ve destekçiler bana ve ben hala şoktayım hiç ummadığım bir şeydi bu.. ve tabiki çok mutluyum 🙂 dava için hemen yarın savcılığa suç duyurusunda bulunmaya gidicez annem ve babamla daha sonrasında her türlü hakkımı savunucam babam her türlü senin yanındayız sakın korkma dedi ve onun bu desteği beni havalara uçuruyo artık içim rahat çünkü beni evlenme vadiyle kandırıpta birlikte olduğu için 3 veya 1 yıla kadar hapis cezası veriliyomuş daha sonrası içinde dediğin gibi babalık davası nafaka bakım masrafları hepsini istiycem.. Gelişmelerİ mutlaka buraya bildiricem bu durumda olan herkese bi umut ışığı olmak için.. çünkü benim ailemden hiç umudum yokken bu denli destek görünce ve arkamda onların olduğunu bilmek harika bi duygu.. Neyse görüşmek üzere 🙂

  46. merhaba oncelikle boyle bir site kurdugunuz gercekten cok tesekkur ederim hamile bayanlarin dayanisma ve bilgi takip etme gibi konularda sikinti cekecegi bir ulkede yasiyoruz malesef size kendi derdimden bahsetmek istiyorum ve eger dusuncelerinizi yazarsaniz yuregim biraz da olsa hafifleyecek. ben evli bir bayanim ve esimle bosanma arifesindeyiz zaten gercek bir evlilik degildi hic yapmamam gereken biseydi gercekten sevdigim adamdan 5bucuk aylik hamileyim oglusum olucak onu simdiden deliler gibi seviyorum bosanmam kasim ayinda ama ben aralik ayinda dogum yapacagim. tek derdim bosanmam tek celsede olurda bebegim sevdigimin adamin nufusuna gecer mi? bunlar yeterli degil gibi sevdigim adam suan cezaevinde ve akibeti belli degil o ceza evindeyken nufusuna alabir mi oglumuzu? sadece bunlari ogrenmek istiyorum kimseyle dertlesemiyorum bunalimdayim kabuslar goruyorum eger cevap yazarsaniz cok sevinirim tesekkurler.

  47. Bir çok Site blog yorum ve yasa okudum. Hepsi de bebek doğduktan sonraki haklarla ilgili genelde. Kızabilirsiniz bana ama erkek arkadaşım ilk ve ikinci hamileliğimi çok kötü tehdit ve göz korkutmalariyla beni kürtaja zorlayarak sonlandırdı o dönemlerde kendime hiç bir destek bulamadım ve sonunda ailem gebeliklerim sonlanmasina rağmen beni reddetti. Hayatta en çok istediğim şey anne olmaktı. Maruz kaldığım tecavüzden dolayı kendimi hep ona mecbur hissettim. Anne olmak isteğime saygi duymayarak hic bi insanda gormedigim anlayissizlikla hamile bir bayana yapılmayacak tüm psikolojik şiddet yöntemlerinı kullandi. O bebek aldırılacak gerekirse karnını keser ben çıkarırım sen hiç umrumda değilsin sonra istersen öl geber aldığım tehditlerden sadece biri. Beni anne olma egomu tatmin etmek istemekle bile suçladı. Sadece anne olmak istiyordum ne evlenmek ne para koparmak değildi derdim o istediği gibi hayatını yaşasın bebeğime ve bana zarar vermesin diye çok ağladım yalvardım. Maalesef hiç bir kanun ve açıklama bulamadım bekar hamilenin sığınma korunma ve doğurma hakları konusunda hepsi kadının hayatını resmen yokuşa sürer nitelikteydi. Kardeşim kimsem yok sığınma evine gitmek istiyorum nerde… Oraya Başvur buraya Başvur uygun görülecekte falanda filan o surecte baban mi öldürür sevgilin mi yoksa işinden mi olursun Allah bilir… Türkiye de bebeğin babası istemiyorsa o çocuk doğmuyor kadının maddi gücü ve destekçisi yoksa elin mahkum kurbanlık gibi kürtaja surukluyorlar. Gebelik sürecinde yardimci hiç bir şey yok. Resmen aldır yada doğur sonra gel der gibi tüm okuduklarım bu durumu yaşayan tüm bayanlar için iç açıcı bi cevap bekliyorum şimdiden teşekkürler.

    • Merhaba cigdem ben admin degilim ama durumunu cok uzulerek okudum malesef oyle bi ulkede yasiyoruz ki erkekler ne derse ne isterse o oluyor kanunlar bile onlarin lehine ve malesef eskilerden gelen alisilagelmis bi duzen yuzunden yani bir bayan evlenmeden hamile olamaz kavrami yuzunden ailelerimiz bu durumu kabullenmiyor hatta namus davasi gibi sacma salak olaylar yuzunden bayanlarimiz hayatlarini kaybediyor bu sekil siteler araciligiyla biraz guc buluyoruz sadece ama kadin ve cocuk haklarinin incelenmesi lazim kadin siginma evlerinin bile size bakma suresi 3 ay eger erkek istemiyorsa ve ailen arkanda degilse bekar anne olmak neredeyse imkansiz maddi yonden

  48. mrb ben bisey sormak istiyorum ltfn beni yanlis anlamayin suan hamileyim evlilik disi sevdigim Adam bebegi istemiyor beni birakti ve ailem bilmiyor ben bir aile buldum kendim dogurup nüfusa kaydetmeden birine verirsem ilerde bu bana sorun olurmu ZEYNEP hnm

  49. mrb birşey sorabilirmiyim şimdi benim birlikte oldugum adam hala evli ama benimle yaşıyor.ben boşandım şuan yeni 1 haftalık bir bebegimiz oldu biz kimligini çıkartıcaz ama bebegin kimliginde anne olarak benim adım baba olarak onun adını yazdırabilirmiyiz.öyle bir hakkımız var mı ?

    • merhaba sitenin görünür çeşitli yerlerinde açık açık yazdığım gibi, hep aynı sorular geldiği ve bu alandaki kalıcı sorunlara çözüm bulunamadığı için artık soru cevaplamıyorum aslında… sizin sorunuz da daha önce yorumlarda bir çok defa sorulan cevaplanan bir konu. bugün mesajınızı tesadüfen gördüm, kısaca yazayım, eğer boşanmanızın üstünden 300 gün (iddet müddeti) geçtiyse bebeği kendiniz ve gerçek babası adına nüfusa kaydettirebilirsiniz. henüz 300 gün olmadıysa, gerçek babayla evlenseniz bile bebeğiniz eski kocanızın üstüne açılacak ve düzeltmek için mahkemeye başvurmanız gerekecek. evet korkunç yasalarımız var. 300 gğn dolmadıysa bebeği kaydetmeye gittiğinizde otomatik olarak sizin ve eski kocanızın çocuu gibi görünecek, nüfusa kaydetmeden mahkemeye başvuramadığınız için önce bu çirkin yollardan geçmeniz gerekecek

      bunları düzeltmek için örgütlü bir mücadele etmiyoruz , sonra tecavüzcüyle evlendirme yasalarını geri getiriyorlar karşımıza…

      sevgiler

  50. merhaba evlenmeden simdi bir aylik hamileyim o adamda istamiyor cocuk olmasina ama ben istiyorum gene ikizmis ama aldirmayim gerek

Yorum yazabilirsiniz (kaydolmaya gerek yok)

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s