Daha Başka / Evlenmeden Çocuk Yapmak

Sitemizin istatistikleri

WordPress’in istatistik yardımcıları bu blog için 2013 yılı raporu hazırlamış. Şöyle başlıyor:

Sydney Opera House’daki konser salonu 2,700 kişiyi barındırır. Bu blog, 2013 içinde yaklaşık 20.000 kez görüntülendi. Eğer bu Sydney Opera House’da bir konser olsaydı, bu kadar insanın onu görmesi kapalı gişe yaklaşık 7 gösteri alacaktı.

Bu sayıları, ne kadar kalabalık olduğumuzu siz de görün, “elalem” de görsün diye paylaşıyorum. Kasım 2012’de 300 küsür, Kasım 2013’te 1500’e yakın ziyaret var. Aralık 2013, uçuşa geçmişiz, 5 bin 500 ziyaret. Ocak ayı daha bitmedi ama, 2014’ün Ocak ayında şimdiden 15.000 (evet, on beş bin!) den fazla ziyaret var bu sitede. Bu kadar çok hareketi büyük ölçüde 7 Ocak’ta 5harfliler sitesinde birisinin evlenmeden doğurabilirsin’i anlatmasına borçluyuz. Nerede hareket orada bereket.

5harfliler‘den veya başka yerlerden bu siteyi görenlerin yorumları, paylaşımları, destekleri beni çok mutlu ediyor ve çok motive ediyor. Demek iyi yapıyorum, diyorum. Ama, kadın haklarını, insan haklarını anlayan bu insanların beni yanlış anlamayacağını bilerek, şunu söylemek isterim ki bu sayfaların asıl ziyaretçisi evlenmeden çocuk yapma işinin bizzat yaşayan insanlardır.

Bir çok kişi kendi etrafında evlenmeden çocuk yapan kimse yoksa bunu anormal zannediyor ve bize anormal muamelesi yapıyor. Başkasından baskı göreceğimizden korkan kendi yakınlarımızdan da baskı görüyoruz sonra (kızım elalem ne der? ya bu çocuğu üzerlerse? neden çocuğunu zor durumda bırakıyorsun?…) İşte bu yüzden, evlilik dışı hamile olan bir arkadaşımın durumu ailesine filan anlatmasını kolaylaştırmak için bu blogu yapmaya başlamıştım. Ama doğrusu bu kadar kalabalık olduğumuzu o zaman ben bile fark etmemiştim. Hiçbir yerde duyurmadığımız halde, evlenmeden çocuk yapacak insanlar (sadece anneler değil, babalar da) internette arama yapıp bu siteyi bulmaya ve sorular sormaya başladılar. Ben de bunun üzerine, 3-5 yazı koyduktan sonra bir kenarda unuttuğum bu blogu geliştirmeye başladım. Günde 100 – 150 kişi, internetteki arama motorlarına “evlilik dışı çocuk”, “nikah olmadan bebek nüfusa kaydı” filan gibi şeyler yazarak bu siteyi buluyor. Demek ki isteyerek veya istemeden, evlenmeden çocuk doğuran bu kadar çok insanız ve burası bir dayanışma ortamı olmuş. İşte bunla gurur duyabiliriz hepimiz 🙂

Ama şu da var, başka anneler ve babalar kendi bloglarında çocuklarının ve kendilerinin maceralarını nasıl yazıyorlarsa ben de yazıyorum ara sıra. Ve anne olunca öğrendiklerimi. Süt fazlasıyla baş etmeye çalışırken derdimin çaresini bir türlü bulamamıştım, bulunca buraya da yazdım. O yazılardan dolayı, emzirmeyle başı dertte olan evli anneler de geliyorlar buraya. Buyrun, başım gözüm üstüne.

Evlenmeden Doğurabilirsin sitesine ait sayılar burada. Ne yanlış, ne de yalnızız 🙂

Aylar, Yıllar
Ocak Şub. Mart Nis. May. Haz. Tem. Ağst. Eyl. Ekim Kas. Ara. Toplam
2012 49 72 120 79 254 283 166 213 313 237 1,786
2013 612 951 1,101 861 884 641 980 1,240 1,907 1,973 3,021 5,445 19,616
2014 15,605 15,605

Günlük Ortalama Tıklanma Sayısı

Ocak Şub. Mart Nis. May. Haz. Tem. Ağst. Eyl. Ekim Kas. Ara. Toplam
2012 3 2 4 3 8 9 6 7 10 8 6
2013 20 34 36 29 29 21 32 40 64 64 101 176 54
2014 677 677
2 thoughts on “Sitemizin istatistikleri

Yorum yazabilirsiniz (kaydolmaya gerek yok)

