Anne Olmak / Doğum

Annelik karanlığı

stone

Ezgi Başaran’ın bugün yayınlanan yazısını annem haber verdi bana. Doğum sonrası depresyonu hakkında yazmak uzun zamandır aklımdaydı. İkinci bebeğimin doğumundan sonra daha da azmanlaşmış olarak geri gelen bunalım,  annelik hüznü / lohusa depresyonu ile uğraştığımın farkındayım. Ne zamandır farkındayım onu bilmiyorum. Bunu yazmak istiyordum ama bir yandan da yazasım yoktu. Ezgi Başaran bizim için yazmış sağ olsun. Elif Şafak’ın Siyah Süt kitabının da bununla ilgili olduğunu biliyorum, hatta ikinci hamileliğim sırasında okusam mı diye de düşünmüştüm ama aklıma bile getirmek istemedim. Aynı şeyleri bir daha yaşayacağımı.

Emzirmeye zorlanmak beni çok daha kötü etti. Asıl ihtiyacım o tavsiyeler değildi, o vahvahlar hiç değildi. Sadece rahat bırakılmak, biraz öncelikli olabilmek. Her söylediğim şeyin bir mücadele konusu edilmemesi.

Annemin yardımları çok kıymetliydi ama artık çıkmaya başladığım bu karanlık dönemin en iyi gelen sözü, Kerem’in annesinin söylediği birşey: “emzirmek sana iyi gelmiyor, sen emzirmeyi sevmiyorsun. bırak emzirme, bırakabilirsin.” Bırakmadım, üstümdeki baskıyı içselleştirmiştim ve kıramadım, ama o cümlelerdeki anlayışı, yanımda beni gören biri olduğunu hissetmek ilaç gibiydi. Bunu hiç unutmayacağım.

Kafamın içinde kocaman siyah bir taş varmış gibi hissettiğim, düşünemediğim, ne yaşadığımı anlayamadığım bu dönemde, her gün defalarca kendimi balkondan atmayı tasarladığım (ama hiç kalkışmadığım, kalkışmayacağımı bildiğim) o günlerde, bunu söylediğimde “beni tehdit ediyorsun” diye cevap verene de, bir daha herhangi bir şeyi anlatma isteğim kalmadı. Bunu unutasım var, ama unutmamalıyım.

Ezgi Başaran bizim için yazmış: http://www.radikal.com.tr/yazarlar/ezgi_basaran/elif_safaka_haksizlik_etmisim-1172607

 

Yorum yazabilirsiniz (kaydolmaya gerek yok)

