Kadın Hakları

“Ben zaten kadın erkek eşitliğine inanmıyorum”

Bugün yani aslında dün kadınlar günü ya da dünya emekçi kadınlar günü idi. Bir gün daha bitti. Az önce facebook’ta, bazı “devlet büyükleri”mizin kadınlar ve eşitlik hakkındaki güzide sözlerini bir araya getiren çok iyi bir özet gördüm (diren kadıköy sayfasından), buradan da paylaşmak istiyorum. Buradaki büyüklerimiz AKP’den ama partisi pek fark etmiyor bence çoğunda aynı fikirler vardır…

8 mart

başbakan’a katılmaya başlıyorum galiba ben de sonunda kadın erkek eşitliğine inanmaz olacağım. galiba bu erkekler asla kadınlar kadar olamayacaklar. Bağzı erkekler, ki hiç de az değiller, katilinden tecavüzcüsüne türlü çeşit saldırganlıktaki erkekler, galiba bir kadının açık algısına asla erişemeyecekler. galiba erkekler erkeklikten kurtulamayacaklar, erkeklik bari çocukken vın vın arabalarla oynamak kadar masum kalsa da şiddet ve erkeklik arasında hiçbir zaman hibçir bağ olmasa…

“kadın şoför kaza yaptı” filan gibi cinsiyet vurgulu haberleri bir günlüğüne tersine çevirin; “erkek maganda kurşunu can aldı, on iki erkek milletvekilinin kavgası meclisi karıştırdı, erkek öğretmen öğrencisini dövdü, erkek soyguncular, erkek polisler, erkek tecavüzcüler… ”

Bunlar da 8 mart gece yürüyüşüne İstanbul Taksim’e giden kadınlarmış, kadınların özgürlüğü için bir araya gelen kadınlar. Ben hiç böyle bir kalabalık görmedim keşke ben de gidebilseydim!

kalabalık

Reklamlar

5 thoughts on ““Ben zaten kadın erkek eşitliğine inanmıyorum”

  1. Kadın erkek eşitliğine ben de inanmıyorum. Hayatın ve bu fazlasıyla aşamalandırılmış eril toplumun ona dayattığı tüm zorluklara rağmen kadın daha güçlü. Fiziksel olarak da zihinsel olarak da. Bir erkeğin bu kadar zorluğun üstesinden gelebildiği görülmüş değil. Tabi o erkekler ki savaşlar kazandılar o erkekler ki Nobel ödülleri kazandılar. Bunları yapabildiklerse bazı kadınlar onların hayatını kolaylaştırdığı ve onları yetiştirdiği için yapabildiler.

    Sevgilerimle

  2. Geri bildirim: Annem sağ olsun, kadınlar günümüz kutlu olsun. | evlenmeden doğurabilirsin - evlenmemiş annenin bebek blogu

  3. ALLAHtan korkan hıc kımse evlenmeden dogurabılırsın sozune uyup da yapmaz.
    herseyden once zına etmez korkar haram ıslemekten.
    Islam dınınde zorlama yoktu yanı baska bı dıne mensup kısı zorla musluman yapılamaz ve saygı duyulur.ancak muslumansa ALLAHIN bır peygamberının HZ.Muhammed olduguna ınanıyorsa zınadan kacınır yaparsa tovbe eder bu onu dınden cıkarmaz gunahkar musluman olur o kadar ama hamıle kaldı ıse dogurur.tovbesınde devam eder.
    cunku o bebegın sucu yoktur dunyada gelmek onun da hakkıdır.
    ancak sakınmak lazım musluman olanların sakınmaları lazım ogrenmelerı lazım dınlerını..ha musluman olmayanlar zaten bu konuda ne yapacaklarını kendılerı bılırler serbest bırakılmıslardır..bu konuların muslumanlar arasında olması yaygınlasması bızlerın dınımızı toplum olarak ne kadar yasamadıgımızı gosterıyor ..
    dıye dusunuyorum ..
    dusuncelerımı acızane paylasmak ıstedım ..sevgıler

    • Merhaba Mutlu Kız,

      Farkındaysan burası sadece Müslümanlara ait bir blog değil, konumuz da hayatımızı dinimize göre yaşayıp yaşamadığımız değil. senin zina, haram, günah kabul ettiğin şeyi herkes öyle görmüyor. Ve senden başka türlü düşünüyoruz diye, içimizdeki inançlı Müslümanları dinlerini doğru yaşamamakla suçlayamazsın. o yargıda bulunmak kimseye düşmez.

      Hani “Allah akıl verdi anlayalım diye” diyoruz ya, işte onu sadece sana ve senin gibi düşünenlere vermemiş olabilir, di mi? Bizim de aklımız var ve senden farklı algılıyoruz. Zinanın öz anlamı aldatmaktır. Dinin onaylamadığı şey de özünde, nikahın olup olmaması değil, aldatma kısmıdır (Nikah, aldatmama taahhüdü olduğu için önemsenir). Kendi adıma aldatmayı ben de onaylamıyorum. Ama kimsenin içinde bulunduğu şartları da yargılayacak değilim, bilemiyorum ne yaşıyorlar insanlar. Burada önce çocuğun haklarını düşünüyoıruz, sanırım sen de bu bakış açısını paylaşıyorsun. Çocukları anne-babalarının nikahlı olup olmadığına göre ayırt etmemek lazım, di mi? Dini, başka bir zaman diliminde başka bir topluma gelmiş kuralları katı katı uygulamak olarak değil, anlamamız gereken tavsiyeler olarak yaşarsan, şu zina eden etmeyen meselesinin de büyük bir ayrımcılık olduğunu anlayabilirsin. sevgiler

  4. Geri bildirim: Annem sağ olsun, kadınlar günümüz kutlu olsun. | Hatunuz.NET

Yorum yazabilirsiniz (kaydolmaya gerek yok)

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s