Çocuk Hakları / Kadın Hakları

Bu sitede bir hukukçunun desteğine ihtiyacımız var!

Sevgili hukukçular, avukatlar, üniversitelerde hukuk okutan hocalar,

Canım kadın hareketi,

Bu siteye her gün aşağı yukarı 300 kişi bakar oldu. İnsanların evlilik dışı çocuk sahibi olmakla ilgili ciddi soruları ve sorunları var. Anne adayı 18’in altındaysa ne olur, evlilik dışı doğum yaptığımı kimler nasıl öğrenebilir, hangi resmî belgeyi kimler alabilir, çocuğumu vermek istiyorum aileme haber vermeden bunu nasıl yapabilirim, gibi benim cevabını bilmediğim, ama çok önemli, acil sorular geliyor bu siteye.

Çok değil, haftada bir , ayda bir geliyor bu şekilde, cevaplayamadığım sorular.

Ama önemli sorular bunlar, sizce de öyle değil mi? Bu haklarımızı bilmeyecek, savunmayacak, kullanmayacaksak, aleyhimize olan saçma yasaları değiştirmek için birlikte uğraşmayacaksak nasıl mücadele ediyoruz, neyin mücadelesini veriyoruz biz? Adaleti istiyoruz, arıyoruz ama biz sıradan insankişiler kolay kolay bulamıyoruz yolumuzu ve hukuktan anlayan, bizi yargılamayacak birilerinin desteğine ihtiyaç duyuyoruz.

Unutmayın ki bu çok ince bir konu. Bir çok insan gizli gizli yazıyor, Türkiye’nin küçük yerlerinden , bazen de yurtdışından yazıyorlar. “Git bunu bir avukata sor” demek zorunda kalıyorum, bunu demek kolay ama hele de evlilik dışı çocuğunu herkesten saklayan biri için, herkesin birbirini tanıdığı bir ilçede, kasabada, gidip de bir avukata sormak pek mümkün değil, biliyorum. Malesef hukukçu değilim, kendi deneyimlerime veya sora sora öğrendiklerime dayanarak benim verdiğim cevaplar eksik kalıyor, onu da biliyorum. Gizlemeye mecbur oldukları çocuklarını vermenin bir yolunu bulamayıp ona kıyanlar yaşıyor bu ülkede. Sitenin istatistiklerinden biliyorum ki onlar da böyle şeyler yapmadan önce çıkış yolları arıyor ve bu siteye de bakıyorlar…

Sizden ricam, buraya haftada bir kez olsun, bir saat ayıracak bir hukukçu çıksın aranızdan lütfen. Yorumla gelen soruları burada yine yorum yazarak cevaplayabilirsiniz. zeynepinyeniadresi@gmail.com’dan bana yazın, bilemediğim soruları siz siteye hiç girmeden ben sizin adresinize yönlendireyim. Ama lütfen bu konuyu yabana atmayacak birisi çıksın artık bu ülkede.

Teşekkürler!

kelebekler wallpaper

Yorum yazabilirsiniz (kaydolmaya gerek yok)

