Kadın Hakları

Evlenmeden doğuranlarla dayanışma

kadın dayanışması

Mesaj panosunda ilerlemeye başlayan bir tartışmayı buraya taşıyorum. Evlenmeden çocuk yapanlar ve yapacak olanlar olarak, biz birbirimize nasıl destek olabiliriz, daha sıkı dayanışmak için ne yapabiliriz, konu budur. Görüşlerinizi yorum olarak aşağıya yazabilirsiniz. Bence maddi destek bulmanın yollarını da konuşmak lazım. İhtiyacı olanlar her zaman olacak çünkü.

Zeynep dedi ki:

Sweety, Anonim ve herkes,

Arkadaşlar sizce biz biraz daha düzenli bir dayanışma içine girsek nasıl olur? Hukukla ilgili soru sorana cevap veremiyoruz, çocuğumu doğurmak istiyorum ama korkularım var diyene destek olamıyoruz… bir şekilde bir destek mekanizması oluşturamaz mıyız evlenmeden doğuran anneler ve babalar ve çocukları için? fikri olan??

  • Sweety Bambi dedi ki:

    bana uyar da ne yapabiliriz biraz bunu düşünelim…. lgbt bile birleşiyo birbirlerine destek oluyor. — küçümsemiyorum yanlış anlaşılma olmasın toplumsal açıdan daha çok tepki çeken bir olgu diye belirttim onu… yani bir oğulun gey olduğunu kabul etmek daha zor aileler için gibi — bence bizde yapabiliriz bir şeyler… hayatlar söz konusu… insanlar haklarını bilsin…. Türkiye de bu çok zor tabi… her şeye karşı olmaya bayılıyorlar…. namus kavramını devlet nikahına bağlıyorlar hatta dini imanı…. burdaki mevzunun önüne gelenle düşüp kalkmak önüne gelenden çocuk sahibi olmak demek olmadığını algılayacak zihniyet çok az…. bunu bile çarptıracak insanlar çıkacak, siz teşvik mi ediyorsunuz diye topa tutacaklar bizi muhtemelen 🙂

 

8 thoughts on “Evlenmeden doğuranlarla dayanışma

  1. Bu dediginiz fikir cok iyi ve faydali olucagini düşünüyorum…peki bir sorum daha var, İstanbul’da durumu olmayan kadinlara dogum ve cocuk bakiminda yardim ve destek cikan vakif veya kuruluslar var mi?

    • selam belki benden daha iyi bilen biri çıkıp umut veren birşye yazar diye bekledim ama çıkmadı 😦

      ekonomik destek için kaymakamlık, muhtarlık, belediye gibi yerler durumu olmayanlara maddi destek veriyor… burada nikahsızlara ayrım yaptıklarını sanmıyorum, umarım yapmıyorlardır. ama bu herkese verilen yardımlardan, yani bebeğe özel bir şey yok bildiğim kadarıyla.

      eğer bebekten dolayı veya başka nedenle tehliklede olanlar için sığınmaevine gitmek gibi bir seçenek oluyor, fakat acil durumlara bile sığınmaevinde yer bulmak kolay değil her zaman.

      translar ve LGBTİ dayanışması, ihtiyaç sahibi trans arkadaşlar için bir misafirhane kurdular. belki bir gün bizim de bir dayanışma mekanımız olur, ama nasıl olur bilemiyırum. dün bir kadın kuruluşuna gittim, “özörgütlenme” üstüne konuştuk biraz… belki onlar da fikirlerini yazarlar burada.

      • SGK nın yardımı var kişinin üzerinde mal kaydı olmamalıı ve sigortalı olmaması halinde mahalle muhtarından fakir kağıdı çıkartarak sgkya başvurabiliyor ama 300 tl gibi cüzi bir yardım alabiliyor ancak… evliymiş değilmiş bakmıyorlar…. Birde yeşil kart çıkartabiliyor ki bu da hastaneyle ilgili masrafların karşılama vs. gibi işlemlerde faydası oluyor… http://www.sgk.gov.tr incelenebilir konuyla ilgili….

  2. slm lar arkadaşlar bende babasız çocuk doğurucam allahın izniyle iki ay sonra gerçekten maddi desteğe ihtiyacımız var ben orum dışarda şuan çalışıyorum ama iki ay kadar sonra doğum yapıcam ve ev içinde iş arıyorum bulamıyorum eğer bulamazsamda rezil olucam evim kira çünkü borçlarım var napıcamı bilmiyorum belediyeler yardımcı olmuyo
    maalesef

    • Merhaba Gül sana güzel haberler vermek isterdim ama veremiyorum malesef. bizim durumumuzdaki kadnlar için doğru dürüst işleyen bir detsek sistemi kurulmuş değil ne yazık ki. 😦

      belediyeler değilse de muhtarlıklar üzerinden kaymakamlıktan yardım almak mümkünmüş, yapabilir misin bilmiyorum. bebeğin babasıyla durumunuzu da bilmiyorum ama yasal olarak ondan maddi yardım alma hakkın var. erkeklerin, evli olmasalar da kendilerinden çocuğu olan kadının ve çocuğun geçimi temin etmesi gerekiyor.

      sen sigortalı mı çalışıyorsun? ücretli doğum izni söz konusu değil mi?

      bizim aslında, çocuk yardımı konusunu da öğrenmemiz lazım, herkese verilen bir şeyse biz de alalım. bilgisi olan varsa yazsın lütfen.

Yorum yazabilirsiniz (kaydolmaya gerek yok)

