Çocuk Hakları / Evlenmeden Çocuk Yapmak / Teşhir

Fişleniyoruz!!!

fişleme

Kaynak: https://twitter.com/GBakkan/status/554781587884503040/photo/1

Kendi çocuklarımın kaydında karşılaşmadığım bir belge bu. Bebeğin evlilik içinde mi dışında mı doğduğunun, sağlığıyla hiçbir ilgisi yok! Bu apaçık bir ayrımcılık ve fişleme.

Hani deseler ki, bebekler sırf evlilik dışı doğdukları için terk edilmeye ve büyük kötülüklere daha açık oluyorlar; o zaman buraya bu işareti koymakla o bebeği korumak için nasıl bir tedbir alıyorlar acaba?

Hani anayasada bir “eşitlik ilkesi” vardı, ne oldu ona??

15 thoughts on “Fişleniyoruz!!!

  1. çok enteresan bunun hakikaten ne alakası var sağlıkla yeni doğan bebekle… sen kimsinde bunun kaydını tutuyosun yahu…. bir işleride hayra olsun şaşırcam valla…

  2. ya bunu bilgi edinme kanunuyla bir sormak gerek aslında.

    benim iki çocpumda da böyle bir belge görmedim, yeniymiş diyorlar. ama nğfusa kayıt sırasında, kağıtlarda değilde bilgisayardaki veri üzerinde bir “evlilik dışı” şıkkı işaretlemişlerdi. ben de o zaman bilgi edinme kanunuyla sormuştum, bunun yasal dayabağı nedir, anayasa eştlik ilkesiyle nasıl bağdaşıyor bu diye. sorunun birinci kısmında falan fialn kanunla düzenlenir diyorlar, o kanunda böyle bir şey yazmıyordu. ikinci kısmına zaten cevap vermemişlerdi. bir daha mı denesem? bu belgeyi doğrudan gören duyan bilen var mı? belki öyle biri denese daha iyi olur.

  3. Orijinal değil bu! Hiçbir şekilde kendileri düşünmüş değil, Nazi işi bu, tamamen totaliter, daha önce bunu yapanları görerek bilerek yapmışlar, örnek almışlar…

  4. merhaba daha öncede yazmıştım evli degilim eşim evliydi oda boşandı ama evlenemiyoruz çünkü annesi çoçukları müsade etmiyor evlenmemize bende 7 aylık hamileyim doguma 2 ay kaldı memurum dogum izni alabilirmiyim calıştıgım yerden birde çoçugumun babası yurtdışına gitti gürcistana ona babalık davası acacagım nasıl acacagım ne adres ne tel numarası hiç birşey yok nasıl olacak bilemiyorum

    • Aleyna Merhaba,

      iki sorunun da cevabını pek bilemiyorum malesef. Bunu Kadınlara hukuki destek merkezine sor istersen – sağdaki menüde var bağlantısı. Yanlız benim bildiğim, birine dava açarken adres madres biliyorsan bildirebilirsin, ama yoksa onu araştırmak zaten devletin işi olsa gerek.
      Babalık davası zaten çpocuk adına açılacaktır muhtemelen,anladığım kadarıyla kayyum atanarak dava açılıyor. bunun için de çocuğu önce senin nüfusa kaydetmen lazım, baba adı olarak isim verirken gerçek babasının ismini verebilirsin sanırım (soyadını olmasa da).
      sevgiler sana da bebeğe de 🙂

  5. Zeynep hanım bende 3 aylık hamileyim bekar ve evli biriyle beraberim.mutluyuz fakat fazlasıyla çaresiz .hem ailesinden hem eşinden dolayı .suan çalışmıyorum siğortam yok sorum şu dediğiniz gibi evlenip ayrılmama rağmen kendi babamın siğortasından yararlanabilirmiyim olabiliyorsa ne yapmalıyım bu arada babamlarla görüşmüyoruz .bixe deneyimlerinizle yol gösterdiğiniz için çok teşekkürler ..

  6. Merhaba Umutlu,

    keyifli, güzel bir hamilelik, kolay bir bebek diliyorum sana. benim tecrübeme göre babanın sigortasından yararlanman için onun onayı vb gerekmiyor, normalde senin bir şey yapman da gerekmiyor, sistem seni otomatik olarak onun üzerinden tanımlamış oluyor ve ücret ödemeden işlem yapıyorsun devlet hastanesinde. bu konuda detayları alo 170’ten sgk’ya sorabilirsin, veya bir devlet hastanesine gidip “dene ve gör”, muayene ücretleri çok yüksek değil zaten, sigorta işlemeyecek olsa bile muayenenin olmuş, bebeğini görmüş, işeyişi öğrenmiş olursun en azından. bir aksama varsa seni sgk işlemleri konusunda yönlendirmeleri gerekir.

    babanla görüşmemek konusunda, onun seni sigortasından yararlandırmamak gibi hakları yok bilgiğim kadarıyla. ama kendisi hala sigortalı mıdır, bunu da bilmen lazım tabi. bir de, eğer hamileliğinden haberdar olmasınlar istiyorsan, sen kendi aile hekimliği kaydını ailenin oturduğu adresten al. çünkü evleri arayıp, telefonu açan kişi aradıkları kişi olmasa da hamilelik hakkında uluorta konuştuklarını duyuyoruz aile hekimliği çalışanlarının…

    sevgiler

    • Teşekkürler zeynep hanım 🙂 şuanda babamın sigortasından faydalanıyorum.kendisi emekli ve kullandığım ilaçlara para bile vermiyorum. Ama bir sorunum daha var oda doğumda bebeğin sağlık güvencesinin nasıl olacağı ve doğumda olsun doğumdan sonra ki bebeğin sağlık güvencesinin ne olacağı beni bu konuda aydınlatabilirseniz çok sevinirim şimdiden teşekkür ederim.iyiki siz ve siteniz var ♡♡♡

  7. şu an eşimle boşanma aşamasındayız çocuğumuz yok ben yeni doğmuş bir bebek almak istiyorum ve çocuğu babası olarak kendi babamı yazdırabilirmiyim yani babam kendi nüfusuna alabilirmi

    • Merhaba Nuriye,

      birkaç şeye dikkat etmelisin:
      1. eşinden boşandıktan sonra 300 gün içinde senin nüfusuna kaydedilen çocuk, otomatik olarak eski eşin üstüne yazılır. bu sürenin adı iddet müddeti. kadınların son derece aleyhine bir durum. iddet müddetini kaldırmak için mahkemeye başvurman ve hastaneden hamişle olmadığına dair rapor alman lazım.
      2. bebeği nasıl almayı düşünüyorsun? resmi olmayan hiçbir işlem yapma. bebeğin önce kendi annesi adına kaydedilmesi ve sosyal hizmetler aracılığıyla evlatlık olarak verilmesi gerekir. bulunduğun ilin sosyal hizmetler müdürlüğüne gidip bu konuda bilgi alarak işlem başlatabilirsin. (eğer senin düşündüğün belli bir bebek varsa, annesinin vermek istediği, bu anne sosyal hizmetlere gidip bebeğini sana vermek istediğini söylediğinde bebek resmi kanaldan sana verilmiş olur.)
      resmi olmayan bir şey yaparsan, hem bebeğin annesinin başı yanar, hem de bebeği senden alırlar, üstelik senin de başın belaya girer.
      3. isim olarak babanın ismini kullanabilirsin ama anne adı olarak kendini resmen kaydedeceksen (ki evlatlık işinde bunu 1 yıl beklemelisin), babanın nüfusuna kaydetmek babanla aranda başka tür bir ilişki varmış gibi gösterir. sen boşandığında zaten babanın kütüğüne dönmüş olacaksın, dolayısıyla çocuğu kendi nüfusuna kaydetmekle babanınkine kaydetmek aynı şey. baba adı kısmı boş görünmesin diyorsan, kimlikte o haneye senin söyleyeceğin herhangi bir isim yazılıyor zaten, o ismin nüfusuna kaydetmeye gerek yok.
      sevgiler

  8. ben sosyal hizmetlerde calişiyorum kısaca yazacam kke de orda hamile bayan var cocuğuna bakacak durumda değil ve ben almak istiyorum kadın il müdürlüğüne gidip bana vermek istediğini söylerse çocuk doğunca hemen alabilirmiyim bu yazdıklarımın çalıştığim yerden dolayı gizlilik ilkesini rica ediyorum

  9. Yukarda bi yazı okudum Ayakları Altın’da cennet olamayan anneler sitesi burası . Daha geniş açılımı var ama yazmıym .. Toplaşın bakalm iğrençliklerinizi çoğaltın ..

Yorum yazabilirsiniz (kaydolmaya gerek yok)

