Daha Başka

Hoşçakal iki gözüm, hoşçakal

nat-geo-summary_2902260b

Siteye gelen giden herkese selamlar, benden bu kadar… Evlenmeden iki çocuk doğurmuş bir anne olarak yaşadıklarımı paylaştığım bu bloga artık yazmayacağım. Soru da cevaplayamayacağım. Söyleyecek pek bir şey kalmadı, gücüm de yetmiyor… Haftalardır cevaplamadığım sorular ve mailler için özür dilerim…

Sorularınızı, özellikle hukuk alanında, Kadınlara Hukuki Destek Merkezi (KAHDEM)’e sormanızı öneririm: kahdem.org (sağ taraftaki menüde bu da dahil bir sürü link var).

Bu blogda yaklaşık 800 yorum (çoğu soru-cevap) var, evlilik dışı doğumla veya çocuk bakımıyla ilgili bir şeyler ararken buralara geldiyseniz sorunuzun cevabını varolan yazılarda, altındaki yorumlarda bulabilirsiniz muhtemelen (son zamanlarda çokça, daha önce konuştuğumuz şeyler soruluyordu). Biraz daha okuyun, sağ üst köşede arama motoru da var belki işinize yarar…

Bugün 29 Eylül 2015 salı, çocuklarımın anneannede olduğu bir çalışma gecesindeyiz. Şu anda bu blog, 244.161 defa ziyaret edilmiş. Bir hafta içinde “çeyrek milyon” olacak demek ki.  Daha geçen sene, “100.000’de kutlama mı yapsak?” diyorduk da, yine kötü günlerdi, yapmamıştık.

Ne oldu da havlu attın, diyorsanız, vazgeçmiş değilim aslında. Bu blogda yazılanlardan çok şey öğrendim ve giderek daha net görüyorum ki, burada hep birlikte bir ayrımcılık konusunu görüyor ve gösteriyoruz. Ama ötesine de geçemiyoruz: bazı yasaların değişmesi gerekiyor ve bu benim tek başıma yapabileceğim bir iş, ya da bu sayfalarda birbirimize gaz vererek toplayabileceğimiz bir güç değil.

Kadın hakları, çocuk hakları örgütleri başta olmak üzere, topluca bir şey yapmak lazım. Bilesiniz ki bireysel olarak bazı kapılar aşındırdım ama, topluca mı güçsüzüz, yöntem mi yanlış neyse işte, bir kampanyacık olsun kuramadık, hiç olmazsa şu ülkede, hiç olmazsa iddet müddetinin filan, değişmesi için. İyi niyetli denemeler oldu, sabır sebat kuvvet diliyorum (kendime de).

Olur da umut verici bir mücadele başlarsa, bir şekilde haberdar olur, dahil olurum. Hatta bu sayfalardan da duyururuz. Blogu devralmak isteyen olursa, beni bir yerlerden bulunuz.

Dayanışma iyidir, buralara yazmaktan, sormaktan cevaplamaktan çekinmeyiniz.

Arada taş atan saldırganlar, bir ara aklıma size özel bir “taş köşesi” yapmak da vardı ama vaktim olmadı. Sevinmeyiniz, gördüğünüz gibi bloga devam etmeyişimin sizinle pek ilgisi yok, hayat da sizi takmıyor işte.

www.charliemcculloughphotography.com shop a-wave-goodbye 1950 marieann mccullough

Ahmet Kaya’dan gelsin, Bir Veda Havası (tıklayabilirsiniz). Tabi hiç belli olmaz, geri de gelebilirim; “seninle bir bütün olabilirdik, hoşça kal gözümün nuru, hoşça kal” 🙂

12 thoughts on “Hoşçakal iki gözüm, hoşçakal

  1. Daha yeni başlamıştım okumaya.. üzüldüm.. dünya için değer yaratmışsın ve misyonunu tamamlamadığın kesin. veda etme, mola olsun bence…

  2. Hey dostum nereye gidiyorsun…. Sen şimdi emek verdiğin bu siteni yüz üstü bırakamazsın…. Bu da senin bir çocuğun….. Ve o dediğin değişiklikler bir bir geliyor sen rahat ol. Çünkü eski kanunlar yeni hayat düzenlerine uymuyor. Keşke uysa da bunlar konuşulmasa yaşanmasa…. Şimdi bırakmamalısın bence…. Huuuuu beni duydun muuu 🙂

    • Duydum 🙂 Sağ olun arkadaşlar. Bu benim “çocuğum”sa artık kreşe göndermek istiyorum onu, evde baş edemiyorum.

      Yılmış değilim, yapabilecek bir katkı göremiyorum, “başka bir diyeceğim yok hakim BEY”

  3. Gitmeseydin… Seni özleyeceğim… Gitme… Az biraz daha kal… Senden bilgi alan, sana danışan, danısmasak bile yaşam tecrübelerinden yararlanan çoook kadınız… Evliyim. Cocugum var… Ortak noktamız kadın olmak… Birbirimize hepimizin ihtiyacı var… Yeniden düşün… Dinlen ama dön…

  4. Muhtemelen birine kapağı atıp evlendin ya da evlenmek üzeresin. :))
    Buraya yorum atan sözümona kadınlar da hali vakti yerinde birini bulsalar nikah masasına oturuverirler. Babasız çocuk büyütmek paran pulun varsa kolay diğer türlü çok zor ve mecbur kalmadıkça hiçbir kadın bunu tercih etmez şöyle modernim böyle özgürüm ayakları çeker sadece. Ki haklılar da hayatta kalma iç güdüsü ve evrim kanunları.
    İsabet olmuş.

    • Evde bir erkek beslemek fikri yaş ilerledikçe daha itici geliyor. Evli arladaşlarımın çoğu sana imreniyoruz diyorlar 🙂 Haa insanların çenesi kapansın ele güne göstermelik olsun diye evlenilir valla hakkını yiyemem :)) yoksa erkek kahrı çekilir şey değil bacım…. hem öyle eğreti dururlar hem de ota boka karışırlar… ıyykkk….

      Hiç te sanmıyorum Zeynep Hanım evlenmiş olsun. Olsa olsa işe girmiştir. Evde de iki bebeden vakit kalmıyordur zannımca….

      artık çocuk fikrinden de kısmen uzaklaştım ben galiba yaa duygularım öldü yeminle…

    • hali vakti yerinde bir kadınım ve birkaç sene sonra evlenmeden çocuk yapmak istiyorum. sebep bambi’nin de dediği gibi “evde bir erkek beslemek fikri yaş ilerledikçe daha itici geliyor” üstelik ailem de destek verdi….. bırakın da herkes istediği gibi yaşasın. kıskançlar….

  5. Merhaba Zeynep hanım size ulaşmam gerekiyor? belkide tek umudum sizsiniz bana bir mail adresi verebilir misiniz? teşekkürler

  6. Sevgili Zeynep;
    Sen kadinlar adına çok güzel bir adım Attın aslında. Bu attığın adımı anlayabilecek kapasitede kültürel bir gelişim göstermeyen toplumumuzun, kadınların erkeksiz yaşamak istemelerini anlamalarini beklemek yanlış olur. Bekar bir anne olarak yaşamak, çocuk sahibi olmak için resmi nikahli olmayı beklememek hatta Sperm Bankasına başvurmak gibi aslında insanı bir hak olan bu deneyimlerden yararlanabilmek için, içinde yaşadığımız toplumun eğitim düzeyinin epeyce yükselmesi gerekir. Kadını hala 2. Sinif gören, kendi ayakları üzerinde durmasını sindiremeyen, bulduğu her fırsatta taciz eden zihniyet o kadar hakim ki toplumda, kadının sıradan bir hayat yaşaması dahi zorlasmistir.
    Toplumu degostirebilecek olanlar sadece kadınlardir. Çünkü dogurdugunuz bebekleri yetiştirenler sizsiniz. Anne ne kadar bilgiliyse çocuk da o kadar geniş bakış açısına sahip olup, hayatı sorgulayacaktir. Okuyup sorgulayan insan da seni ya da bizleri anlama kapasitesine sahip olabilecektir.
    Sevgiler

  7. merhaba.evlenmeden baba olmak istiyorum.lisans mezunuyum,düzgün bir işim var ve maddi durumum iyi sayılır.ruhen ve fiziken sağlıklığım.zeka seviyem ortalamın üstünde zeki sayılırım.ne istediğimi çok iyi biliyorum.
    bu siteye gelen bayanların karar aşamasında oldugunu veya kararını vermiş oldugunu düşündüğüm için buraya yazmaya karar verdim.belki siz sperm bankasından teminle anne olabilirsiniz ama çocugunuzu babasız büyütmek zorunda kalırsınız.bende yumurta donasyonu ve tasıyıcı annelik ile baba olabılırım ama çocugumun anne sevgisi yaşamadan büyümesini istemiyorum.
    iyi bir baba olabilirim ve mutlu bir cocuk yetiştirebiliriz.

    maddi,manevi ve fikir olarak benim düşünceme yakın ve kararını vermiş kişilerden mesaj bekliyorum.fikirlerimizi paylaşır,karşılıklı şartlar ve beklentiler karşılanırsa neden olmasın?

    mail atarsanız dönüş yaparım.saygılar.

    desoylu@yandex.com

    dip not:sapık değilim.hamilelik aşılama veya tüp bebek ile gerçekleştirelecektir.

Yorum yazabilirsiniz (kaydolmaya gerek yok)

